Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئول کرسی‌های آزاداندیشی در نشست «آزاداندیشی، ضرورت‌ها، راهبردها و آسیب‌شناسی» که صبح امروز یکشنبه 15 بهمن ماه توسط مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شد، با بیان اینکه ما در زمینه کرسی‌های آزاداندیشی دو کار مهم ساختاری انجام داده و بدنه دانشگاه‌ها را درگیر کردیم، اظهار داشت: در حال حاضر 36 نظریه درباره آزاداندیشی ثبت شده و داوران پذیرفته‌اند این نظریات نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروپناه با بیان اینکه در سه سال اخیر 2 هزار کرسی ترویجی در کشور داشته‌ایم، اما تعداد کرسی‌های نظریه‌پردازی کمتر است:

مسئول کرسی‌های آزاداندیشی با بیان اینکه ما این کرسی‌ها را در دانشگاه آزاد برگزار کردیم یادآور شد: در زمان مدیران سابق این دانشگاه از جمله آقای میرزاده، آنها نقشی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نداشتند اما تیم جدید آقایان ولایتی و رهبر و لزوم برگزاری این کرسی‌ها تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه در 10 منطقه از کشور برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌اولین آسیب‌شناسی در این زمینه یک آسیب معرفتی است.

خسروپناه ادامه داد: بنده برای کرسی‌های نظریه‌پردازی با وزیر اطلاعات، مسئولان امنیتی سپاه و دادستانی کل کشور جلسه گذاشتم و گفتم اگر کار ما درچارچوب قوانین است، شما حق دخالت ندارید و اگر اشکالی هست باید از چارچوب وزارت علوم برطرف شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: البته بنده در این 4 سال که مسئولیت کرسی آزاداندیشی را بر عهده داشتم تاکنون یک مورد دخالت از آنها ندیدم.

وی گفت: جریانات مدعی اصلاح‌طلبی حاضر به مناظره نیستند و سخت می‌شود آنها را پای میز مناظره آورد. البته غیر از آقای صادق زیباکلام که اینگونه نیست.

خسروپناه همچنین با بیان اینکه ما باید به چهره‌سازی نیروهای جدید بپردازیم، تاکید کرد: دوستان اصولگرای ما رسالت خود را از دست داده‌اند و ما دیگر رسالت محور نیستیم و سرمان در کار خودمان است لذا در طول 20 سال اخیر نیروهای فاضل و متدین خوب کم نداشته‌ایم اما برخی حتی حاضر نیستند به جلسات بیایند.

به گزارش فارس در ادامه این نشست محمدصادق کوشکی با بیان اینکه تعریف دقیقی که منطبق با مقصود گوینده باشد از تفاوت کرسی‌های آزاداندیشی با مناظره و تریبون آزاد وجود ندارد در حالی که این مسئله سازوکار تولید علم است.

کوشکی با بیان اینکه مدل نظریه‌پردازی در آکادمی‌های اروپایی وجود داشته است،خاطرنشان کرد: در این باره بحث مناظره و جناح‌های سیاسی در کرسی نظریه‌پردازی مطرح نیست.

وی در پایان یادآور شد: یکی از اشکالات مباحث اندیشه‌ای اصولگرا واصلاح‌طلب کردن اندیشه‌هاست که این بحث را تقلیل می‌دهد و نباید واژگان سیاسی که ناظر بر جناح‌بندی‌های سیاسی هستند به حوزه اندیشه گره زده شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!

شهبازی، مجری صداوسیما در واکنش به توئیت آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات «نطفه اصلاح طلبی» را حرام خواند.

به گزارش انتخاب؛ این مجری صداوسیما در واکنش به توئیت آذر منصوری، رییس جبهه اصلاحات درباره نیکا شاکرمی نوشت: «اصلاح طلبی» نطفه اش حرام است. «اصولگرایی» لقمه اش!

نتیجه اولی را در این مواقع ببینید. نتیجه دومی را هم... به وقتش می‌گویم.

دیگر خبرها

  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • مدل دانشگاه آزاد برای رسیدن به توانایی گروهی، شبکه سرای نوآوری است
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند