Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: نیل مک گلون منتقد مجله سایت اند ساند و پژوهشگر موسسه کرایتریونه در نقدی به فیلم ایرانی وقت ناهار ساخته علیرضا قاسمی پرداخته است.

این فیلم کوتاه که حضورهای جهانی قابل اعتنایی داشته است این روزها در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هم حضور دارد و با سه فیلم دیگر به رقابت می پردازد.

نقد نیل مک گلون بدین شرح است: «این اولین فیلمی است که از فیلمساز ایرانی علیرضا قاسمی دیده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیان قدرت این فیلم کوتاه باید بگویم که من با هیجان بسیار به همان شدت و احساس عمیقی که در این ۱۵ دقیقه وجود داشت به انتظار ادامه کارهای این فیلمساز می نشینم.

فیلم داستان یک دختر ۱۶ ساله را روایت می کند که برای شناسایی جسد مادرش به بیمارستانی در شهر می آید با این حال مسئولان بیمارستان به دلیل سن و سال پایین این دختر به او اجازه نمی دهند که برای شناسایی مادرش به سردخانه بیمارستان مراجعه کند و از او می خواهند که شخص بزرگتری را برای این کار به جای خودش بیاورد.

سرانجام با اصرار دختر و پس از این که مسئولان بیمارستان مطمئن می شوند که بیشتر خانواده او به خاطر جرم Crime های مختلف درزندان به سر می برند اجازه این کار را به او می دهند.

قاسمی در این اثر از خورشید چراغی پور بازیگر Actor جوان فیلمش یک بازی سینمایی شگفت انگیز می گیرد بازیگری که در آینده قطعا نامش بیشتر شنیده خواهد شد. گستره احساسی که این دختر در هنگام بیان داستان زندگیش به مدیر بیمارستان به مخاطب ارائه می دهد برای من یادآور پسر جوان شاهکار کلیموف «بیا و بنگر» است. پسری که در انتهای فیلم به نظر می رسد به خاطر رنج هایی که بر او رفته به شخص دیگری مبدل شده است.

کارگردانی بی نظیر قاسمی به بازیگر زن اصلی فیلمش این اجازه را داده که اجرایی ارایه دهد بدون آن که تلاشی برای خودنمایی و جلب توجه داشته باشد.

فیلمنامه اثر بسیار دقیق نوشته شده و اجرای آن نیز چیزی کمتر از یک مکاشفه درونی نیست. دیالوگ ها از سوی دختر همانند اشک هایش جاری می شوند و ما همواره احساس می کنیم که اشک های دختر در هر لحظه از فیلم در شرف جاری شدن است.»

«وقت ناهار» امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه ساعت ۲۰ در قالب بسته فیلم های کوتاه در پردیس ملت برای اهالی رسانه به نمایش در می آید. فیلم های کوتاه جشنواره با اینکه در بخش رقابتی حضور دارند ولی نمایش مردمی و نمایش برای اهالی سینما Cinema ندارندبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۳۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما تحت عنوان «شب‌های مستند» با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم «مدرسه در دست بچه ها» روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌رود.

در نشست «شب‌های مستند» که روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، ارد زند مستندساز پیشکسوت درباره این اثر صحبت خواهد کرد.

این فیلم مستند درباره‌ مدرسه‌ ای در تهران است که ۲ روز در سال به دست بچه‌ها اداره می‌شود.

«مدرسه در دست بچه ها» در جشنواره‌ بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان موفق به دریافت پروانه زرین شده و در جشنواره «فیلم کیش» لوح زرین دریافت کرده است.

کد خبر 6095681 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تصاویر ظاهر جالب دختر خانم پرسپوليسی؛ او چطور بلیط‌ می‌خرد؟
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • عکس| فرزاد حسنی و امید حاجیلی در مافیای شبکه نمایش خانگی
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد