Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی روز گذشته مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد سازماندهی مشاعل خانگی کشور در نشست راهبردی طرح الگوی جدید توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی در استان که در مجتمع علمی تحقیقاتی جهاد دانشگاهی ارومیه برگزار شد با اشاره بر اینکه 62 درصد اشتغال ایجاد شده در بخش مشاغل خانگی در سال جاری را فعالیتهای پشتیبان تشکیل می دهند افزود: تعداد افراد تحت پوشش مشاغل پشتیبان از 209 نفر در سال 92 به 6 هزار و 700 نفر در سال 96 افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامدادی با بیان اینکه در سال جاری 15 درصد فعالیت ها در بخش مشاغل خانگی را فعالیت های پشتیبان تشکیل می دهند بر لزوم ترویج فعالیت پشتیبان ها در بخش مشاغل خانگی تاکید و خاطر نشان کرد: علت اصلی ناپایداری مشاغل در حوزه مشاغل خانگی فردی، عدم اشرف و شناخت بازار است که می توان با اجرای طرح حمایت از پشتیبان های مشاغل خانگی این نقاط ضعف را پوشش داد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور با تاکید بر اینکه باید نگاه و تعریف ما از مشاغل خانگی اصلاح شود تصریح کرد: در کشور ما تولید در خانه بعنوان تعریف مشاغل خانگی مورد تاکید است و این نیز موجب محدود شدن حوزه مشاغل خانگی می شود و بسیاری از مشاغل نظیر آرایشگری، نگهداری از سالمندان و... در تعریف ما جزء مشاغل خانگی نمی گنجد و لذا برای توسعه چرخ اشتغال خانگی در کشور باید نگاه ها به این حوزه تغییر یابد.

انعطاف پذیری ؛ مهم ترین ویژگی طرح های پایلوت 

وی تصریح کرد: موضوع مشاغل خانگی از سال89 به صورت رسمی در کشور مطرح شد که در طی سال های نخست به دلیل کم توجهی به برخی موضوعات از جمله شبکه سازی، اتصال به بازار و توانمندسازی طرح به نتایج مطلوبی دست نیافت.

امامدادی ادامه داد: در الگوی جدید و طرح پایلوت سعی داریم با دریافت نظرات کارشناسی و علمی ضمن اعمال بازنگری های لازم و پر کردن خلا های طرح قبلی، قسمتی از مشکلات اشتغال کشور را با رواج و توسعه مشاغل خانگی رفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طرح الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی در مرحله نخست بصورت پایلوت در 8 استان آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، لرستان آغاز شده است که با ارزیابی، دریافت بازخورد و رفع نواقصات طرح در دیگر استان ها نیز اجرایی خواهد شد.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در شناسایی افراد حقیقی و حقوقی توانمند، کارآفرین و نقش آفرین در حوزه مشاغل خانگی نقش اساسی دارد و منابع انسانی مستعد،توانمند و ماهر را از سرمایه های اصلی هر منطقه عنوان کرد و افزود: بر خلاف طرح قبلی، در توسعه مشاغل خانگی با الگوی جدید همه دستگاههای متولی امر باید ظرفیت های استان در این زمینه را شناسایی کنند و از توانمندی های این افراد در توسعه و راه اندازی چرخ مشاغل خانگی استفاده شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علی دهقانی افزود: نرخ بیکاری در آذربایجان غربی طی‌ زمستان ۲ سال پیش ۱۲.۱ درصد بود که در زمستان سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱‌ و در فصول مختلف سال،‌فقط نرخ‌ بیکاری زمستان ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی ۲ رقمی بود که با تلاش های صورت گرفته این‌نرخ‌ نیز تک‌رقمی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این امر با تلاش های صورت گرفته در راستای ایجاد فرصت های شغلی به دست آمده و باید از همه‌ فعالان ‌و نهادهای موثر به‌ویژه استاندار آذربایجان‌غربی قدردانی کرد.

دهقانی همچنین به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۴۷۲ طرح مشاغل خانگی در قالب طرح مستقل و پشتیبان با مبلغ یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر توسط بانک های عامل پرداخت شد.

وی افزود: در این حوزه ۹۰ درصد از اعتبار ابلاغی جذب شده است.

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • نرخ بیکاری زمستانی هم در آذربایجان‌غربی تک‌رقمی شد
  • لزوم راه‌اندازی نمایشگاه دائمی مشاغل خانگی در همدان
  • حفاظت از خانه با پینت بال و گاز اشک آور!
  • پرداخت ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به مشاغل خانگی در مرند
  • دولت می تواند با عرضه تسهیلات بانکی و زمین شهروندان را برای ساختن خانه های خود توانمند کند
  • تسهیلات ۱۶ میلیاردی به مشاغل خانگی در مرند
  • شناسایی شرکت‌های توانمند حوزه ساخت قطعات دستگاه‌های بازرسی ایکس‌ری
  • توجه ویژه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به تکمیل زنجیره ارزش محصولات کمک می‌کند
  • توسعه کسب‌وکارهای کوچک ‌و متوسط با رویکردی نوین، راهکار تحقق شعار سال