Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - افزايش قيمت نهاده هاي دامي و مکمل هاي غذايي توان توليد تخم مرغ در واحدهاي مرغداري زنجان را کاهش داده است.

به گزارش ايرنا، از اواخر آبان امسال قيمت تخم مرغ به صورت ناگهاني افزايش يافت و مسئولان ذي ربط اين مساله را ناشي از شيوع بيماري آنفلوانزاي مرغي در برخي از استان ها که موجب صدمه زدن به قطب هاي توليد تخم مرغ شد و برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا، بيان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين در حالي است که تاکنون هيچ موردي از ابتلا به آنفلوانزاي مرغي در استان زنجان گزارش نشده و هيچ واحد توليدي در اين استان به اين دليل غيرفعال نشده است.
با وجود اينکه استان زنجان داراي 18 واحد توليد تخم مرغ است و شهرستان ابهر قطب توليد اين فرآورده در استان به شمار مي رود 6 واحد از اين مراکز توليد در زمان حاضر غيرفعال هستند.
رئيس اتحاديه مرغ هاي تخم گذار در زنجان گفت: در حال حاضر 12 واحد توليدي تخم مرغ در استان زنجان فعال است که برخي از اين واحدها با افزايش قيمت جوجه، نهاده هاي دامي و مکمل هاي غذايي توان توليد ندارند و توليد در استان با غيرفعال بودن 6 واحد کاهش يافته است.
به گفته خليل پرويزي، از 12 واحد فعال توليد تخم مرغ در استان زنجان روزانه يکهزار و 825 کارتن تخم مرغ به بازار مصرف عرضه مي شود.
وي اظهارکرد: هر کارتن داراي 6 شانه تخم مرغ است.
** افزايش توليد نهاده هاي دامي موجب تعطيلي واحد توليدي تخم مرغ شد
يکي از توليد کنندگان تخم مرغ در شهرستان ابهر اظهارکرد: از سوم اريبهشت امسال اين واحد توليدي که در آن روزانه 80 هزار عدد تخم مرغ توليد مي شد تعطيل شده است.
بهمن ميرزايي يادآورشد: نهاده هاي دامي و مکمل ها را از تعاوني مربوطه با قيمت کمتر از بازار خريداري مي کرديم که در حال حاضر قيمت در اين تعاوني نيز گرانتر شده است.
وي تاکيد کرد: مسئولان براي فعال شدن واحدهاي توليدي تخم مرغ با جديت اقدام کنند تا افرادي که در اين صنف سرمايه گذاري کرده و موجب اشتغال افرادي شده اند، دچار زيان نشوند.
** افزايش قيمت نهاده ها توليد کنندگان تخم مرغ را دچار استرس کرده است
سمانه ايزديان يکي ديگر از توليد کنندگان تخم مرغ در شهرستان ابهر افزود: فعالان در اين صنف با مشکلات زيادي مواجه هستند که آنان را به لحاظ رواني دچار استرس کرده است.
وي، افزايش نهاده هاي دامي(ذرت و سويا) و نوسانات قيمت ها را از جمله مشکلات مهم توليد کنندگان تخم مرغ بيان کرد.
اين توليد کننده تخم مرغ يادآورشد: در حال حاضر يک خط توليدي دارم که روزانه 40 هزار و 500 عدد تخم مرغ را با 6 هزار و 470 تومان در هر کيلوگرم روانه بازار مي کنم.
ايزديان افزود: در گذشته مکمل هاي غذايي براي مرغ هاي تخم گذار را با 25 ميليون تومان تهيه مي کرديم که در زمان حاضر اين مبلغ به 75 ميليون تومان افزايش رسيده است.
وي ادامه داد: در زمان حاضر پيشگيري از بيماري آنفلوانزا هزينه اي مضاعف بر دوش مرغداران براي ضدعفوني واحدهاي توليدي است.
اين توليد کننده تخم مرغ خاطرنشان کرد: در حال حاضر پاک بودن استان زنجان از بيماري آنفلوانزا و مقاومت در برابر اين بيماري در نتيجه تلاش و اقدامات فعالان واحدهاي مرغداري است.
ايزديان افزود: در حال حاضر يک کيلوگرم تخم مرغ 6 هزار و 500 تومان در واحدهاي توليدي به فروش مي رسد در حاليکه هزينه توليد اين فرآورده 6 هزار و 470 تومان در هر کيلوگرم است.
وي تاکيد کرد: توليد کننده تخم مرغ سودي در اين توليد ندارد و واسطه ها آن را با بيش از هشت هزار تومان به دست مصرف کننده مي رسانند.
اين توليد کننده تخم مرغ گفت: شهرستان ابهر در استان زنجان قطب توليد اين فرآورده است و نيازمند حمايت مسئولان در باره کاهش قيمت نهاده ها و مکمل هاي غذايي هستيم.
** حذف گله هاي مرغ مادرتخم گذار موجب تعطيلي واحدهاي توليدي است
معاون توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان، علت غيرفعال بودن واحدهاي توليدي تخم مرغ در اين استان را حذف گله هاي مادر تخم گذار و جوجه ريزي مجدد بيان کرد.
رحمان رستمخاني اظهارکرد: هر گله مرغ تخمگذار 13 تا 14 ماه در واحد توليدي تخم ريزي مي کند و پس از اين مدت گله ها حذف و جوجه ريزي مجدد پس از ضد عفوني در واحد انجام و 6 ماه ديگر نيز توليد تخم مرغ انجام مي شود.
وي يادآورشد: طي هفته گذشته قيمت هر عدد جوجه سه هزار تومان براي مرغ هاي گوشتي بود که امروز/15 بهمن/ به 2 هزار و 400 تومان کاهش رسيده است.
معاون توليدات دامي سازمان جهاد کشاورزي استان زنجان اعلام کرد: طي هفته گذشته تقاضاي خريد جوجه براي عرضه مرغ گوشتي در بازار شب عيد زياد بود که با پايان يافتن جوجه ريزي قيمت ها کاهش يافت.
** هيچ واحد توليد تخم مرغ در زنجان تاکنون به آنفلوانزا آلوده نشده است
مديرکل دامپزشکي استان زنجان اعلام کرد: تاکنون هيچ يک از واحدهاي توليد تخم مرغ در اين استان آلوده به بيماري آنفلوانزا نشده اند و موارد آلودگي مربوط به واحدهاي مرغ مادر گوشتي بود.
7325/6085
خبرنگار: حديث ابوالحسني ** انتشار دهنده:رويا رفيعي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۹۷ واحد تولیدی استان مرکزی به چرخه تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شدند
  • حمایت قضایی از تولید/ جلوگیری از بیکاری ۱۹۱ هزار ‌کارگر
  • جلوگیری از تعطیلی ۲ هزار واحد تولیدی و بیکاری ۱۹۸ هزار نیروی کار
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو