Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:39:11 GMT

قدر هنرمندان و چهره های ارزشی را بدانیم

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۴۳۶۹

قدر هنرمندان و چهره های ارزشی را بدانیم

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای شهر اهواز، اظهار داشت: باید بتوانیم قدر هنر و هنرمندان به ویژه چهره های ارزشمند و سرمایه های بزرگ این استان را بیشتر بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، محمدجعفر فلسفی، رئیس شورای شهر اهواز، در مراسم رونمایی و نصب تابلوی خیابانی مزین به نام هنرمند جانباز استاد هاشم بدری در اهواز، گفت: خیلی از نگاه ها متوجه شهرداری هست و با توجه به شرایط خاص اقتصادی، فشارها و کمبود بودجه، همه احساسشان این است که شهرداری می تواند کمک و فعالیت کند و این مشروط به مشارکت مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ما دوست داریم به این نگاه عینیت بخشیم و علیرغم همه مشکلات و تنگناهایی که با آن مواجهیم می خواهیم همکاری کنیم، افزود: گاهی یک پل می زنیم و برای آن میلیاردها هزینه می کنیم ولی وقتی نوبت به مسائل فرهنگی می رسد، دستمان می لرزد و اعداد و ارقام خیلی بزرگ می شود و این مظلومیت فرهنگ را نشان می دهد.

 

وی ابراز امیدواری کرد بتوانیم قدر هنر و هنرمندان به ویژه چهره های ارزشمند و سرمایه های بزرگ این استان را بیشتر بدانیم و عنوان کرد: در حال حاضر در استان به واسطه شرایط جوی و مشکلاتی که وجود دارد، یک فضای منفی ایجاد شده و به داشته های خود توجه نمی کنیم.

 

فلسفی، با بیان اینکه منفی بافی نه تنها امید بلکه حرکت را از ما می گیرد، یاد آور شد: امکان ندارد در فضای منفی، چراغ امید روشن شود؛ منفی یعنی دلزدگی، غبار، سکوت و سکون؛ ما ضمن بیان نقد، باید زیبایی ها را هم بازگو کنیم.

 

وی ادامه داد: گاهی اوقات به دلیل برخی آسیب هایی که در شهر با آن مواجهیم، متاسفانه کاری می کنیم که اگر کسی هم بخواهد کار مثبتی انجام دهد دست و پایش را می بندیم، ما در سطح شهر خیلی مساله داریم و می توانیم طبق قوانین همه درها را بر روی کسانی که می خواهند کار کنند، ببندیم و مشکل تراشی کنیم اما ماموریت ما این نیست.

 

وی با اشاره به اینکه ما نیامدیم که مشکلی به مشکلات مردم اضافه کنیم، اذعان داشت: بسیاری از قوانین ما اشکال دارد که باید با همت و دوراندیشی و یاری نخبگان آنها را اصلاح کنیم؛ اگر اتاق فکر داشته باشیم و از ظرفیت نخبگان استفاده شود می توانیم این خلا را پر کنیم.

 

گفتنی است، استاد بدری تکنیک نقاشی با کاردک را با شیوه‌ای نو با عنوان حکاکی روی رنگ انجام می‌دهد که انجمن نقاشان نرماندی فرانسه آن را به عنوان تکینک جدید بدریسم معرفی کرده است.

 

وی که ساکن اهواز است به دلیل مهارت خارق العاده خود در نقاشی رنگ و روغن در میان نقاشان اروپا به جادوگر رنگ‌ها و در ایران به شاعر رنگ‌ها معروف شده است.

 

بدری متولد سال 1325 ماهشهر است، او با تکنیک نوین خود توانسته تاکنون به بیش از 500 نابینا نقاشی بیاموزد، آثار او و شاگردانش در بیش از 50 نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش درآمده‌ اند.

 

همچنین این استاد برجسته نقاشی در آغاز سال‌های جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی شلمچه در راه دفاع از ایران اسلامی به درجه جانبازی نایل آمده است.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی

آفتاب‌‌نیوز :

هان هه جین  تصاویری از حضور خودش در یک نمایشگاه هنری را منتشر کرده و در توضیحی کوتاه نوشته است: «این روز‌ها...»

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • همه تاریخ خوان باشیم و تاریخ را بدانیم
  • چهره سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب می‌شود
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • پلیس به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست/ طرح نور هوشمند می‌شود