Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر هاشمی، وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز ۱۵ بهمن مصادف با انتصاب مهندس بازرگان توسط امام خمینی (ره) به عنوان نخست وزیری است، اظهار کرد: مهندس بازرگان از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بود و به حق توانستند کشور را در بحرانی‌ترین روزها مدیریت کنند.

ایران آنلاین / دکتر هاشمی در نوزدهمین جشنواره ابن سینا که روز یکشنبه، 15 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:  نقش دانشگاه‌ها را در شکل‌گیری انقلاب شکوهمند اسلامی فراموش نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز ۱۵ بهمن مصادف با انتصاب مهندس بازرگان توسط امام خمینی (ره) به عنوان نخست وزیری است، افزود: مهندس بازرگان از دانش‌آموختگان دانشگاه تهران بود و به حق توانستند کشور را در بحرانی‌ترین روزها مدیریت کنند.

وی ادامه داد: برای این کشور زحمات زیادی کشیده شده است و مسئولان کشور نباید تلاش‌هایی که توسط مردم برای این پیروزی کشیده شد، فراموش کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در حد توان خود به پژوهش و رشد علمی کشور کمک می‌کند، گفت: امروز بیش از آن‌که عمل کنیم، حرف می‌زنیم و در شعار دادن در کشور اول هستیم و در عمل، بودجه پژوهش کشور از بودجه عمومی بسیار ناچیز است.

وی افزود: باید سهم پژوهش را از بودجه عمومی در نظر بگیریم و به همان اندازه انتظار داشته باشیم.

هاشمی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته در بحث مالیات‌ها که در بخش خصوصی شکل افسار گسیخته‌ای پیدا کرده، مالیات پلکانی تصویب شد و امر خوبی بود که اتفاق افتاد و مالیات باید از همه گرفته شود و مردم ما به تبعیض اعتراض دارند.

وی تاکید کرد: چرا باید مالیات در بیمارستان‌های دولتی ۳۵ درصد باشد و اصلا با بخش خصوصی قابل قیاس نباشد.

وزیر بهداشت گفت: سهم ما از بودجه عمومی در مقایسه با کارنامه‌ای که تحویل داده‌ایم، بسیار کم است.

وزیر بهداشت در ادامه با تبریک به برگزیدگان جشنواره ابن‌سینای دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: امیدواریم فرصت برای جوان‌ترها بیش از قبل فراهم شود و وجود این فرصت‌ها نشان دهنده پویایی در دانشگاه است و هیچ پیشرفت و فرصتی متصور نیست، مگر اینکه برای همه افراد بطور مساوی وجود داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در بخش آموزش علوم پزشکی نسبت به سایر رشته‌های آموزش عالی موفقیت بیشتری کسب کرده است، تصریح کرد: ما بهتر توانسته‌ایم آنچه که یاد گرفته‌ایم، در اختیار مردم قرار دهیم و در حوزه طب، تلاش دانشمندان در زندگی روزمره‌ مردم، ملموس‌تر است و هم اینکه مردم نیازی به خروج از کشور برای انجام کارهای درمانی ندارند،‌ گوشه‌ای از این تلاش‌ها را نشان می‌دهد.

هاشمی اظهار کرد: با اینکه کمترین هزینه‌ برای پیشرفت علوم پزشکی در دولت‌ها شده است،‌ خود اساتید به دلیل علاقه شخصی، سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده‌اند و پیشرفت در این حوزه قابل قبول بوده است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • دیدار‌ چهره به چهره وزیر بهداشت با مردم منطقه ۱۸ تهران
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم