Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اسلامی اصناف و بازار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، به معضلات پیرامون بازارهای داخلی اشاره کرد و گفت: بسیاری از اصناف ما امروز دچار بحران وجود کالای های وارداتی و قاچاق هستند که این موضوه در صنف پوشاک بیش از اصناف دیگر به چشم می آید.

وی با اشاره به بی توجهی ها به معضل واردات بی رویه کالا، افزود: اگر بخواهیم واردات را کاهش دهیم باید از تولید داخلی و بخصوص تولیدکنندگان حمایت کنیم، این حمایت نباید در مباحث نظری و روی کاغذ بماند بلکه باید عملی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص مسایل اقتصادی کشور را راهگشا دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر موضوع «تولید صادرات محور» یعنی محصولی که قابلیت استفاده در ایران و سایر کشورها را داشته باشد تأکید داشتند، اما در حال حاضر تولید داخلی ما حتی جوابگوی نیاز داخل هم نیست.

وی تصریح کرد: البته ما ظرفیت این کار را داریم اما مسئولین و دولتمردان باید شرایط بهره گیری از این ظرفیت را فراهم کنند و با اعتماد به نیروهای کارآمد و جوان، تحولی در اقتصاد کشور بوجود آورند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۴۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی

به گزارش پارس نیوز، عباس علی آبادی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وی با بیان اینکه آیین نامه واردات خودروهای دست دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

همچنین به گفته او در حال حاضر واردات خودرهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالا امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تامین کنیم. در حال حاضر برای تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو است. 

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودروهایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

او در پایان وعده داد که فروش خودرو در سامانه شتاب گیرد و تاکید کرد: در مورد پژوپارس شورای رقابت مسئول قیمت گذاری است و ما فقط مجری هستیم.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • تولیدات خراسان شمالی به ۳۸ کشور جهان صادر می‌شود
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار | سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟