Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: معضل پسماند گیلان و مازندران را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری در دیدار با آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، به وجود دو میلیون و 300 هکتار جنگل در شمال کشور اشاره کرد و گفت: یک ‌میلیون هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور داریم و ترمیم آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که ایجاد اشتغال تنها از طریق کشاورزی ظلم به گیلان و مازندران است، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری زیربنایی در گیلان و مازندران کمتر انجام شده است.

کلانتری، به وجود دو دیدگاه درباره محیط زیست اشاره کرد و افزود: یک گروه اعتقادی به حفاظت از محیط زیست ندارند و گروه دیگر معتقدند نباید به طبیعت دست بزنیم.

معاون رئیس جمهور، بیشتر اشتغال استان‌های شمالی را غیرمولد خواند و گفت: گیلان و مازندران دارای هفت میلیون نفر جمعیت و جوانان تحصیلکرده بسیار است و مشکل اشتغال آن تنها با کشاورزی برطرف نمی‌شود.

وی خواستار تجدیدنظر کلی در سیاست‌های برنامه‌ای استان‌های گیلان و مازندران شد و گفت: اگر صنعت درست و سازگار با محیط زیست در استان‌های شمالی احداث شود، تاثیرگذار است.

وی پسماند را مشکل اساسی شمال کشور خواند و گفت: مردم گیلان و مازندران حق حیات دارند، اما معضل پسماند این استان‌ها را خفه کرده، لذا اگر نمایندگان مردم گیلان و مازندران همت نکنند، زندگی مردم این استان‌ها در خطر است.

کلانتری، با اشاره به این که شیرابه پسماند زندگی ماهیان را به خطر انداخته است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دو میلیارد دلار اعتبار برای برطرف کردن مشکل پسماند استان‌های شمالی در نظر گرفته و امیدواریم این بودجه توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

در همین زمینه: تولید برق از زباله‌های پایتخت افزایش می‌یابد روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود شهرداری تهران در ساماندهی سواحل شمال کشور مشارکت کند زباله جنگل‌های سرسبز شمال را تهدید می‌کند شیرابه زباله سبب خشکیدگی برخی گیاهان در جنگل‌های شمال شده است تولید روزانه حدود ۶ هزار تن زباله در سه استان شمالی

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در رودخانه تیره و مار وره ،سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی دستگیر کردند.
کوروش لشنی افزود:از این متخلفان زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی را با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان