Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:23:36 GMT

تولید ۳۱ هزار تن سبزی در قائم شهر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۵۵۲۴

تولید ۳۱ هزار تن سبزی در قائم شهر

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر گفت: ۳ هزار هکتار از زمین‌ های  زراعی شهرستان قائم شهر امسال به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

وی افزود: سطح کشت سببزی و صیفی در زمین‌ های شالیزاری این شهرستان هزار و ۵۸۳ هکتار و در زمین‌ های خشکه زاری  یک هزار و  ۴۸۴ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری گفت: پیش بینی می‌ شود ۳۱ هزار تن سبزی و صیفی از زمین‌ های زراعی قائم شهر تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر افزود: کشت پاییزه در این شهرستان شامل محصولات سبزیجات برگی و ریشه ای، شلغم، هویج، کلم، کاهو، لوبیا سبز پاییزه، کدو سبز پاییزه، نخود فرنگی، سیب زمینی و سیر است.

انتهای پیام/ م

تولید سبزی و صیفی در قائم شهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی در استان با نوار تیپ است که علاوه بر صرفه جویی نزدیک به ۵۰ درصدی در مصرف آب موجب بهبود فرآیند آبرسانی زمینهای کشاورزی و افزایش تولید هم می‌شود

علی دیانتی افزود: نوار تیپ به فشار آب زیادی احتیاج ندارد و در مزارع دارای پستی و بلندی محدود نیز بدون نیاز به تسطیح زمین قابل استفاده است.

وی اظهارکرد: در این روش آبیاری، آب به منطقه ای که توسعه ریشه گیاه انجام شده به زمین داده می‌شود تا مساحت و عمق کوچکی از سطح خاک خیس شود که عدم رشد علفهای هرز و جلوگیری از فرسایش خاک از مزایای حفاظت خاک در این روش است.

دیانتی، با اشاره به ضرورت استفاده از این روش آبیاری گفت: از مهمترین مزایای آن قابلیت نصب نوار تیپ بر روی خاک، زیر خاک و یا حتی معلق، حمل و نقل راحت رول‌ها به دلیل سبکی و اتصالات ساده و ارزان قیمت با قابلیت کارگذاری ساده آنها به صورت دستی است.

وی افزود: این روش را می‌توان در محصولاتی مانند گندم، جو، چغندرقند، ذرت، کلزا ، گل کلم، کاهو، فلفل، پنبه، گوجه فرنگی، پیاز، خیار و همه محصولات زراعی که به شیوه کشت ردیفی هستند، استفاده کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با توجه به مزایای این طرح درصدد ترویج و جلب مشارکت هر چه بیشتر بهره برداران برای استفاده از نوار تیپ در تمامی کشت های بهاره هستیم.

سالانه ۱۵ هزار تن سبزی و صیفی در محیط‌های گلخانه ای استان تولید و در آب مصرفی صرفه جویی چشمگیری در این محیط ها می شود.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است