Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور در حاشیه افتتاح پروژه نیروگاه تابان یزد، اظهار داشت: با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو بخش بخار نیروگاه تابان و سرو افتتاح شد و به همراه این دو نیروگاه حرارتی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی نیز به مجموع ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: برای پیک‌بار سال 97 برنامه‌ریزی شده است 3500 مگاوات از ابتدای امسال تا پیک‌بار سال آینده به ظرفیت موجود برق کشور اضافه کنیم که اگر شرایط آب‌وهوا یاری کند و از سدها به‌صورت حداکثری برق بگیریم مشکل خاصی در بحث پیک مصرف نخواهیم داشت.
طزرطلب ظرفیت منصوب کل نیروگاه‌های کشور 78 هزار و 383 هزار مگاوات را عنوان کرد و گفت: از این میزان نیروگاه‌های حرارتی نزدیک به 82 درصد یعنی 63 هزار مگاوات است و 94 درصد توان تولید انرژی کشور در سال‌های کم آب، بارش بر دوش نیروگاه‌های حرارتی است.
او با بیان این‌که به دنبال این هستیم برای مدیریت تقاضا برنامه‌ریزی کنیم تا سال آینده را به‌خوبی سپری کنیم، تصریح کرد: با توجه به کاهش بازندگی نگران هستیم که ظرفیت حداکثری در پیک سال‌های گذشته استفاده کردیم در سال‌های آینده نداشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور پیک مصرف برق کشور را حدود 200 ساعت در ماه‌های تیر و مرداد عنوان کرد و تاکید کرد: نیروگاه‌های آبی در سال‌های گذشته 10 هزار مگاوات برق تولید می‌کردند که در سال جاری به خاطر پر نبودن مخازن سعی می‌شود هم در پایین‌دست کمتر مصرف شود و هم نیروگاه‌های حرارتی اضافه شود تا پیک سال 97 با کمترین مشکل سپری شود.

402

نیروگاه تولید برق ظرفیت تولید پیک مصرف انرژی نیروگاه حرارتی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا بنازاده عصر دوشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل این واحدها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد ارمغان آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

کد خبر 6085914

دیگر خبرها

  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • بزودی یک طرح نوین رادیو دارویی رونمایی می‌شود
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲