Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: مسابقات داخل سالن به صورت آزاد برگزار می شود و فدراسیون هزینه ای برای اعزام ملی پوشان به این مسابقات پرداخت نمی کند و مسئولیت هزینه آن برعهده خود کمانداران است.

رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا در واکنش به پرداخت 15 میلیونی کمانداران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان گفت:«در فدراسیون تیراندازی با کمان دو مدل مسابقه داریم که یکی از آنها مسابقات خارج از سالن است که تیم‌های ملی ما و کشورهای دیگر به این مسابقات اعزام می‌شوند و چهار استیچ و یک فینال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات جام جهانی هم هر 4 سال یک بار و مسابقات آسیایی هم هر دو سال یک بار برگزار می شود که تیم‌های ملی ما به فراخور در هر کدام از این مسابقات حضور پیدا می‌کنند. همه هزینه های تمام مسابقاتی که تیم‌های ملی در آن شرکت می‌کنند برعهده فدراسیون است و یک ریال ورزشکاران پرداخت نمی کنند.»

وی ادامه داد: «در مقابل این مسابقات ما رقابت‌هایی داریم که کاپ‌های آزاد محسوب می‌شوند به این صورت که هر کسی می‌تواند با هزینه شخصی خودش در این رقابت‌ها حضور پیدا کند که به طبع آنها خارج از قائده فدراسیون هستند و باشگاه‌ها و ورزشکاران خودشان برای این مسابقات اعلام آمادگی می کنند اما با توجه به اینکه هر ورزشکار حتی به صورت آزاد اگر بخواهد در مسابقه‌ای شرکت کند باید زیر نظر وزارت ورزش و جوانان ایران باشد ما کارهای مربوط به شورای برون مرزی و تاییدیه آنها را انجام دهیم. مسابقات جام جهانی داخل سالن چهار استیچ دارد که همگی آنها آزاد هستند و تیم‌های ملی به این رقابت ها اعزام نمی شوند و باشگاه ها و ورزشکاران به صورت آزاد در این مسابقات حضور پیدا می کنند. همانطور که گفتم این مسابقات اختیاری است و ما تنها در این گونه رقابت‌ها کارهای اداری آنها را دنبال می‌کنیم.»

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: «تیم‌های ملی با مجوز شورای برون مرزی بدون هیچ ریال اعزام می شوند و حقوق می‌گیرند و وقتی هم به موفقیت می رسند پاداشی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. مسابقات داخل سالن ما آزاد محسوب می‌شوند اما خارج از سالن به اختیار و هزینه خود ورزشکار است و این موضوع در همه جای دنیا به همین شکل و قائده است.»

کیارستمی همچنین در پاسخ به اینکه وضعیت فدراسیون تیراندزای با کمان به کجا رسید، اظهار کرد: «فدراسیون طبق روان کارش را انجام می‌دهد و ما منتظر وزارت ورزش و جوانان هستیم تا زمان برگزاری مجمع انتخابی را به ما ابلاغ کنند.هنوز زمانی به ما ارائه ندادند و هر زمانی این تاریخ اعلام شود ما کار ثبت نام را آغاز می کنیم.»

وی در پاسخ به اینکه شجاعی در حال حاضر در تهران حضور دارد یا اصفهان، گفت: «باتوجه به مسئولیت جدیدی که او در استانداری اصفهان برعهده گرفته است در حال حاضر در اصفهان به سر می‌برد و مسئولیت کارهای فدراسیون هم به دلیل مشلغه کاری اش طبق مفاد قانونی به نایب رئیس فدراسیون محول داده است.ما همانطور که گفتیم منتظر وزارت ورزش هستیم تا کارها را هر چه سریعتر انجام دهیم.خوشبختانه اساسنامه ما هیچ مشکلی ندارد باتوجه به اینکه 5 سال پیش فدراسیون ما از طرف فدراسیون جهانی تعلیق شد بعد از رفع تعلیق اساسنامه ما مورد تایید آنها قرار گرفت، چند وقت پیش هم اساسنامه جدید خودمان را برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کردیم که البته در یکی دو نکته ایراداتی از آن گرفتند و ما هم اصلاح کردیم و منتظر تایید نهایی هستیم به طور کلی همه چیز برای برگزاری انتخابات فراهم است و هر زمانی که وزارت ورزش اعلام کند ما آمادگی برگزاری مجمع را داریم.»

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به ادعای برخی ملی پوشان مبنی بر اینکه برای اعزام کمانداران فدراسیونسلیقه ای رفتار می کند،عنوان کرد: «‌رشته تیراندازی با کمان یک رشته رکوردی است و اینکه فدراسیون در رکوردها و اعزام ملی پوشان دست کاری کند اتفاق بعید و غیرقابل باوری است چرا که افراد بر اساس رکوردی که کسب می کنند وضعیتشان برای اعزام به مسابقات مشخص می شود. در فدراسیون برای اینکه همیشه عدالت برقرار باشد ما مسابقاتی در اوایل اسفند و اواخر شهرویور و اوایل مهر داریم و هر کمانداری که رکوردهای ورودی ما را به دست بیاورند عضو تیم ملی ایران خواهند شد.‌در این مدت هم زیر نظر مربی اشکالاتش برطرف می شود و عدد تیم ملی مشخص می شود.گاهی زمانی پیش می آید که دو کماندار یک عدد مشترک به دست آوردند از همین روی دیگر اختیار با مربی است که چه کسی را برای چه مسابقاتی اعزام کند و ما هیچ دخالتی در این موضوع نداریم.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس اهداف پروازی از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور به میزبانی دوحه قطر برگزار شد.

مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح پور،‌ بابک یگانه، محمد بیرانوند و محمدحسین پرورش‌نیا در بخش تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت با هدایت نریمان نیکخو، ترکیب تیم اعزامی کشورمان در این رقابتها را تشکیل می‌دادند.

در پایان مرحله مقدماتی اسکیت این رقابتها علی دوستی و امیرمحمد دادگر به ترتیب با رکورد ۱۱۵ و ۱۱۳ در رده های ۸۳ و ۱۰۴ قرار گرفتند.

در این مسابقات نمایندگان ایران در بخش تراپ زنان و مردان نیز به رقابت پرداختند که در پایان دور مقدماتی تراپ مردان محمد بیرانوند با رکورد ۱۲۱ با به همراه ۱۱ تیرانداز دیگر در رده پنجم مشترک ایستاد و راهی مرحله تیر حذفی شد.

بیرانوند در مرحله تیر حذفی در جایگاه هفتم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

در مرحله تراپ امیرحسین پرورش‌نیا با ۱۱۸ امتیاز در رده ۴۱ قرار گرفت و سیدبابک یگانه با ۱۰۷ امتیاز در رده ۱۳۵ ایستاد.

در بخش تراپ زنان نیز مرضیه پرورش‌نیا با ۱۱۴ امتیاز هجدهم شد و شیوا فرح‌پور نیز با ۱۰۷ امتیاز در رده ۴۸ قرار گرفت.

محمد بیرانوند تنها نماینده اهدف پروازی ایران است که سهمیه بازیهای المپیک پاریس را کسب کرده او پیش‌تر و در جریان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب مدال طلا مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را به دست آورد.

کد خبر 6091253

دیگر خبرها

  • بازگشت پاراتکواندو به فدراسیون تکواندو با شروع تمرینات
  • تصمیم قطعی؛ قلم قرمز قلعه‌نویی روی نام ۲ بازیکن نامدار
  • پاداش قهرمانی ملی‌ پوشان فوتسال آب رفت!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • ۴ پیروزی ملی‌پوشان امید بوکس در مسابقات آسیایی
  • برگزاری مسابقات تیراندازی با کمان کارگران گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد
  • تیراندازی با کمان کاپ جهانی| رکورد تیمی ریکرو بانوان ایران شکسته شد