Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@03:48:20 GMT

مقام ارشد اف.بی.آی استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۶۵۹۰

مقام ارشد اف.بی.آی استعفا کرد

«جاش کمبل» مامور ویژه نظارت پلیس فدرال آمریکا (FBI) به دلیل آنچه که حملات «بی وقفه» منتقدانی همچون «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و جمهوری خواهان کنگره به این نهاد برای کسب اهداف سیاسی عنوان کرد، از پست خود کناره گیری کرد.

به گزارش ایرنا، این مقام پیشین پلیس فدرال در مطلبی که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرد، به چرایی ترک اداره تحقیقات فدرال یا همان پلیس فدرال آمریکا پرداخت و خواستار توقف «حملات سیاسی به آن شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کمبل در این مقاله نوشت: با گذشت بیش از یک دهه از خدمت در این سازمان که شامل تحقیقات درباره تروریسم، همکاری برای نجات قربانیان آدم ربایی در خارج و دستیاری ویژه رئیس FBI بوده است، با بی میلی فعالیت خود را متوقف می کنم و سازمانی را که به آن علاقه دارم، ترک می کنم.»

وی افزود: می خواهم به تعداد فزاینده ای از مردم بپیوندم که بر این باورند که حملات بی وقفه به پلیس فدرال نه تنها این سازمان پیشتاز اجرای قوانین، بلکه امنیت ملی را تضعیف می کند. استعفای من دردناک است اما گزینه جایگزین آن یعنی سکوت در شرایطی که وجهه این سازمان برای دستیابی به اهداف سیاسی تخریب می شود، غیر ممکن است.

مقاله کمبل به دنبال انتشار یادداشتی در روز جمعه منتشر شد که در آن پلیس فدرال آمریکا به سوء استفاده از «قانون نظارت بر اطلاعات خارجی» (فیسا) متهم می شود.

«دوین نونز» رئیس جمهوری خواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا از کالیفرنیا که اعضای کمیته اش این یادداشت را تهیه کرده اند، می گوید این یادداشت فاش کرد که این سازمان اطلاعاتی آمریکا « اعتماد عمومی» را نقض کرده است.

وی افزود: کمیته متبوعش موارد جدی از نقض اعتماد عمومی را کشف کرده است و مردم آمریکا حق دارند بدانند مقاماتی که نهادهای مهم را در اختیار دارند از اختیارات و قدرت خود برای اهداف سیاسی استفاده می کنند.

کمبل در مقاله خود از مداخله اداره پلیس فدرال آمریکا از اتفاقاتی که در یادداشت مذکور توصیف شده دفاع کرد. در این یادداشت پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری به سوء استفاده از قدرت نظارتی خود متهم شده اند.

وی استدلال جمهوری خواهان درباره توطئه FBI از داخل، علیه ترامپ یا «هیلاری کلینتون» رقیب دمکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را با وجود پیام های رد و بدل شده بین «پیتر استروزک» و «لیزا پیچ» از کارمندان پلیس فدرال در تایید جانبداری سیاسی استروزک علیه ترامپ «شرم آور» توصیف کرد و افزود: چنین حملات سیاسی علیه پلیس فدرال باید متوقف شود. اگر چنین انتقادهایی افکار عمومی را ترغیب کند که نمی توان به FBI اعتماد کرد، این عده از منتقدان در کاهش امنیت در کشور موفق خواهند بود.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، جمعه شب اجازه انتشار عمومی یک سند طبقه بندی شده مربوط به پرونده ارتباط ستاد انتخاباتی خود با روسیه را صادر کرد. این سند، حاکی از رفتار جانبدارانه اداره تحقیقات فدرال و وزارت دادگستری آمریکا علیه ترامپ است.

دمکرات های کنگره معتقدند این سند که توسط جمهوریخواهان تهیه شده گمراه کننده بوده و از اطلاعات طبقه بندی شده به صورت گزینشی استفاده کرده تا بر تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس پرونده دخالت ادعای روسیه در انتخابات آمریکا تاثیر منفی بگذارد.

«آدام شیف» نماینده دمکرات کمیته اطلاعاتی کنگره آمریکا گفت: انتشار این یادداشت فریب دادن عموم و لطمه به تحقیقات است.

منتقدان ترامپ درگیری وی با اداره تحقیقات فدرال را تلاشی برای تضعیف روند تحقیقات اف.بی.آی در پرونده روسیه قلمداد می کنند.

کمبل دستیار ویژه «جیمز کومی» رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا بود که چندی پیش به دستور ترامپ به طور ناگهانی برکنار شد. کومی در جایگاه سیاسی مسئول رسیدگی به روابط احتمالی بین تیم انتخاباتی ترامپ و روسیه بود و برکناری ناگهانی وی انتقادهای بسیاری را برانگیخت.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • یک مقام مسئول: ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • معنای استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی اسرائیلی چیست؟
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو