Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفیر افغانستان در پاکستان پیرامون علمکردها و مشاهدات مذاکرات مرحله دوم پاکستان - افغانستان گفت که روابط اسلام آباد و کابل بزودی بهبود می‌یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، عمر زاخیلوال در مراسمی در خصوص عملکرد مذاکرات پاکستان - افغانستان گفت که بدون استقرار صلح و امنیت در افغانستان ایجاد روابط زمینی پاکستان با آسیای میانه امکان‌پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزوده است که افغانستان نمی‌تواند بدون امنیت پل توسعه و پیشرفت باشد بلکه وضعیت امن در این کشور ضامن پاکستانی امن و صلح آمیزخواهد بود.

از طرفی دیگر، «اعزاز احمد چودری» سفیر اسلام‌آباد در واشنگتن گفته است که دولت افغانستان باید تمامی گروه‌ها را در مذاکرات صلح مشارکت دهد و طالبان نیز باید در این مذاکرات شرکت کند.

وی افزود که افغانستان با مشکلات زیادی مانند فساد مالی، قاچاق مواد مخدر، حضور فعال گروه‌های مافیایی و ناامنی مواجه است و هر اتفاقی در افغانستان به وقوع بپیوندد، پاکستان متهم می‌شود، در حالی که ارتش ما موفقیت زیادی در مبارزه با تروریسم کسب کرد و شبه‌نظامیان را به محاصره خود در آورده است.

بر این اساس همچنین، هیأتی از مقامات بلند پایه پاکستان امروز برای گفت‌وگو در زمینه همکاری‌های اطلاعاتی، تأمین امنیت مرزهای مشترک، تجارت، مبارزه با تروریسم و رسیدگی به امور مهاجران راهی کابل شده است.

«تهمینه جنجوعه» معاون وزیر امور خارجه و قائم مقام وزارت خارجه پاکستان سرپرستی این هیأت سیاسی نظامی را عهده دار بوده و همچنین در این سفر قرار است؛ کارگروه همکاری‌های دو کشور بار دیگر فعال شود.

روزنامه اردو زبان اوصاف پاکستان نوشت: تهمینه جنجوعه نیز روز شنبه در نشست عالی رتبه هیات‌های پاکستان و افغانستان در کابل گفته است که دو کشور باید به جای سرزنش و اتهام زنی به همدیگر بر روی زمینه‌های همکاری مشترک توجه کنند.

/انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از رایزنی تلفنی رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در خصوص مذاکرات برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی از نقش مصر قدردانی کرده و بر روحیه مثبت حماس در بررسی پیشنهاد آتش‌بس تاکید کرد.

وی همچنین به عباس کامل اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

این رایزنی تلفنی پس از آن انجام شد که منابع خبری صبح امروز نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند