Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما این مرکز فرهنگی به زیر بنای 5 هزار و 600 متر مربع در 4 طبقه ساخته شده و 25 میلیارد تومان هم هزینه در بر داشته است.
این طرح شامل : سالن آمفی تئاتر ، گالری شهدا ، نمایشگاه و کتابخانه تخصصی و قسمت های اداری است و در آن یک هزار و 200 ساعت مصاحبه شفاهی با رزمندگان و خانواده های آنان ، وسایل شخصی سرداران و 10 هزار قطعه عکس دفاع مقدس نگه داری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این طرح گفت : باید محتوای غنی در پارک موزه دفاع مقدس استان به نمایش گذاشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌‌‌‌هاشم همکاری نیروهای مسلح استان را برای ارائه محتوای غنی از دوران دفاع مقدس در پارک موزه خواستار شد و افزود : این مجموعه در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان کشور بسیار موثر است.
وی گفت : مقام معظم رهبری از جنگ به عنوان گنج یاد می‌‌‌ کنند و ما همه موظفیم از این گنج حراست کنیم.
امام جمعه تبریز ادامه داد : نشر و ترویج فرهنگ ایثار و رشادت‌ های ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی و عشایر در مناطق عملیاتی نباید فراموش شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت : امروز جنگ مستقیم با دشمن نداریم ولی همچنان نیازمند دفاع هستیم و فرهنگ دفاع مقدس دژی مستحکم در برابر هر گونه اختلال و مشکل است.
وی افزود: ایجاد نمایشگاه‌ها، مراکز فرهنگی دفاع مقدس و راه اندازی کاروان های راهیان نور در ایام نوروز از روشهای انتقال دفاع مقدس به نسل جدید و جوانان است.
به گفته امام جمعه تبریز در دوران دفاع مقدس قدرت‌ های بزرگ با حمایت دشمنان نظام اسلامی پیروزی ما را در جبهه‌ها غیر ممکن می‌دانستند ولی پیروز شدیم و توانسیتم استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی را از گزند بیگانگان حفط کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد : امروز نیز همان قدرت‌ ها، پیروزی ما را در صحنه‌ های فرهنگی و علمی و فناوری ناممکن می‌دانند و برای اثبات باور خود هرگونه تهدیدی را بر ما تحمیل کرده کارشکنی و بحران سازی می‌کنند.
استاندار آذربایجان شرقی هم گفت : مسئولان باید در عمل ، دِین خود را به شهدا و ایثارگران ادا کنند و با حرف زدن کاری درست نمی‌شود.
مجید خدابخش افزود : شجاعت، شهامت و غیرت رزمندگان در دوران دفاع مقدس باید سرلوحه نسل جوان قرار بگیرد.
وی، ایجاد موزه‌های دفاع مقدس را مؤثر ارزیابی کرد و گفت: چنین مراکزی می‌تواند شکاف بین نسل‌ها را پر کند و توجه و اهتمام به آنها امر مبارکی است.
استاندار با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها از آثار به جا مانده از جنگ‌های خود برای جذب گردشگر استفاده می‌کنند، گفت: ملت ما با دست خالی در دوران دفاع مقدس افتخارات بزرگی خلق کرد و نباید در استفاده از این گنجینه بزرگ غفلت کنیم.
وی افزود: دفاع مقدس برای ملت ایران سرشار از صحنه‌های حماسی با تأسی از آموزه‌های دینی است؛ آزاده‌ای که 9 سال اسارت را تحمل می‌کند، مادرانی که چند فرزندشان شهید شده و همسران جانبازان 70 درصد و نمونه‌هایی از این دست، چیز کمی نیست و نباید از کنار آنها به سادگی گذشت.
خدابخش خاطرنشان کرد: ما در جنگ فرماندهانی چون شهید مهدی باکری را داشتیم و باید قرن‌ها بگذرد تا دوباره فرماندهی مثل او داشته باشیم .
وی گفت: امیدواریم از نظر نرم‌افزاری نیز هر چه سریع‌تر این مرکز را تجهیز کنیم و از ارزش‌ها و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بهره بگیریم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۶۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها

دیگر خبرها

  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • حضور مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می‌شود
  • رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو برگزار می‌شود
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها