Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۸ نماینده پارلمان انگلیس سندی رسمی را امضا کردند تا موارد نقض حقوق بشر علیه فعالان مدنی و حقوق بشری در بحرین، در پارلمان انگلیس بررسی شود.

خبرگزاری تسنیم: این اقدام گامی جدید برای ترغیب دولت انگلیس به منظور گشودن پرونده حقوق بشر در بحرین به شمار می رود.

48 نماینده پارلمان در سند خود به وخامت مداوم وضعیت حقوق بشر علیه مخالفان و فعالان سیاسی در بحرین اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سند درخصوص احکام صادره علیه شمار زیادی از فعالان و خانواده های آنها در برهه اخیر در بحرین ابراز نگرانی عمیق کرد.

امضا کنندگان این سند از دولت انگلیس خواستند که پرونده های نقض حقوق بشر را با مسئولان بحرینی مطرح و حمایت انگلیس از مبانی حقوق بشر در هر کشوری در جهان را ابراز دارد.

این سند که روزنامه الشرق از آن مطلع شده است، به سخنان کمیسر عالی حقوق بشر حقوق بشر سازمان ملل در پرونده حقوق بشر بحرین استناد شده است که روشن ترین گزارش از وضعیت بحرین به شمار می رود.

کمیسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده است که فضای دموکراسی در بحرین وجود ندارد زیرا به هیچ کمپین دفاع از حقوق بشر اجازه داده نمی شود تا درباره موارد نقض حقوق انسانی افراد در بحرین صحبت کند یا از دولت بحرین بخواهد تا به نهادهای جامعه مدنی، آزادی فعالیت بدهد.

امضا کنندگان این سند گفتند که درقبال احکام قضایی صادره علیه خانواده یک فعال بحرینی مقیم انگلیس به نام "سید احمد الوداعی" و استفاده از این احکام برای خاموش کردن صدای این فعال و فشار به وی در خارج از کشور، شدیدا نگران هستند.

این سند همچنین به موضوع تعدیل اخیر قانون اساسی در بحرین اشاره کرده است که اجازه محاکمه غیرنظامیان در دادگاههای نظامی را می دهد؛ به گونه ای که اکنون نبیل رجب شخصیت مخالف و فعال سیاسی بحرینی و شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در دادگاهی نظامی درحال محاکمه هستند.

در بین امضا کنندگان سند، اعضای همه احزاب سیاسی انگلیس که در پارلمان نماینده دارند، دیده می شود. از جمله آنها "اندی سلاتر" عضو بارز حزب کارگر، "تامی شپرد" عضو حزب ملی اسکاتلندی، "پیتر بوتلمی" عضو حزب محافظه کار، "ادوارد داوی" عضو حزب لیبرال دموکرات و نمایندگان مستقل نظیر "لیدی هرمون" هستند.

این 48 نماینده، سند خود را به کمیته "Early Day Motions " پارلمان انگلیس ارایه کردند تا آن را براساس روال معمول، در فهرست موضوعاتی که لازم است در پارلمان انگلیس بررسی شود، ثبت کند.

اعضای پارلمان انگلیس اجازه دارند که اسامی خود را در این سند تا زمان فرا رسیدن موعد نهایی طرح آن در کمیته اطلاع رسانی مربوطه اضافه کنند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Gs4

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد نادری، عضو هیات رییسه و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در توئیتی نوشت:

مجلس با تصویب پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و پیگیری تسریع در پرداخت ۱۳۰ همت به سازمان تامین اجتماعی، از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت خواهد کرد.

بعد از ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه کشور، اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را دنبال خواهیم کرد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903676

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • کارگران درخواست ابطال افزایش ۳۵ درصدی حقوق را به دیوان عدالت اداری داده اند
  • اسکای‌نیوز: دولت چین وزارت دفاع انگلیس را هک کرده است
  • پرونده‌های قضایی انتخابات مربوط به نماینده‌ها نیست
  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری