Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@08:51:50 GMT

کمپین برای اخراج دیپلمات ایرانی از الجزایر

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۷۱۸۲

کمپین برای اخراج دیپلمات ایرانی از الجزایر


فرارو- برخی حتی برای اخراج او از کشور، هشتگ راه‌اندازی کردند.
به گزارش فرارو، از زمانی که در سال ۲۰۱۵ به عنوان رایزن فرهنگی در سفارت ایران در الجزایر منصوب شد، فعالیت‌هایش حساسیت برخی محافل سیاسی و مذهبی را برانگیخت.
امیر موسوی، دیپلمات ایرانی در الجزایر، اخیرا در صفحه فیسبوکش از بیوه رئیس‌جمور سابق الجزایر به خاطر حمایت از منافقین (مجاهدین خلق) انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انتقاد، باعث توجه مجدد رسانه‌ها به او شد.
موسوی در شبکه‌های اجتماعی، حضور فعال دارد. او در فیسبوک، پُست‌هایی به زبان عربی برای تاثیرگذاری بر کاربران عرب منتشر می‌کند.   امیر موسوی در جلسه‌ای در الجزایر
انیسه احمد المنصلی، همسر هواری بومدین، رئیس‌جمهور سابق الجزایر، در پاریس از مجاهدین حمایت کرد. موسوی به این امر واکنش نشان داد و طی مطلبی تحت عنوان «کارت‌های سوخته دشمنان جمهوری اسلامی» بشدت از او انتقاد کرد.
به گزارش الجزیره، موسوی در صفحه فیسبوک‌اش نوشته خانم انیسه احمد المنصلی از پاریس آرزو می‌کند نظام جمهوری اسلامی ایران سقوط کند و نیز آرزو می‌کند که مریم رجویِ تروریست را حاکم ایران ببیند.
موسوی پرسید: «اگر رئیس‌جمهور بومدین زنده می‌بود، به همسرش که در صف تروریست‌ها و ذلت‌طلبان قرار گرفته و با دشمنان انسانیت همنوا شده که صدای و مواضع‌شان برای سرنگون کردن گزینه ملت مقاوم ایران متحد شده است، چه خواهد گفت؟»   موسوی در رسانه‌های عربی حضوری فعال دارد
این اظهارات، واکنش‌های مخالف و موافق گسترده‌ای را موجب شد. برخی موسوی را به ترویج تشیع متهم کردند. معروف‌ترین دشمنان موسوی در الجزایر، انور مالک است که دو سال پیش هشتگی برای اخراج امیر موسوی به راه انداخت.
مالک در گفت‌وگو با الجزیره مدعی شده که فعالیت‌های موسوی از پروتکل‌های دیپلماتیک فراتر رفته و حضور او در الجزایر تهدیدی برای امنیت ملی است.
در همین رابطه، یحیی بوزیدی، کارشناس مسائل ایران، اعلام کرده که فعالیت‌های موسوی بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک است و او در حال انجام نقش خود به عنوان رایزن فرهنگی است.
برخی از محافل مخالف ایران، درباره افزایش نفوذ این کشور در الجزایر هشدار می‌دهند، این محافل به تعداد شیعه‌شدگان الجزایر که به سه هزار نفر رسیده، اشاره می‌کنند.
از سوی دیگر، برخی از الجزایری‌ها، جوسازی علیه این دیپلمات ایرانی و اغراق درباره نفوذ ایران و همچنین ترویج تشیع را بهانه‌ای برای ناکام گذاشتن پروژه دوستی ایران و الجزایر می‌دانند.
عده فلاحی، مشاور رسانه‌ای پیشین وزیر امور دینی الجزایر، معتقد است که درباره فعالیت‌های موسوی در الجزایر اغراق می‌شود و تحرکات این دیپلمات ایرانی در چارچوب رسمی و تحت کنترل دستگاه امنیتی انجام می‌شود.
فلاحی افزود اگر در فعالیت‌های موسوی چیزی غیرقانونی وجود داشت، مقامات الجزایر پیگیری می‌کردند. از نظر فلاحی، کسانی که مسائلی علیه موسوی مطرح می‌کنند، اعضای محور ضدایرانی هستند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال ایران که در فصل گذشته لیگ برتر والیبال ایران عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ را به دست آورده بود و لیگ را تحت تاثیر دفاع‌های خود قرار داد در لیگ ملتهای والیبال ایران را همراهی نخواهد کرد.

موسوی در جلسه‌ای که با موریسیو موتا پائز سرمربی تیم ملی والیبال داشته، به او اعلام کرد به تیم ملی نخواهد آمد و تصمیمش به رای عدم حضور قطعی است. موسوی حتی قرار است در روزهای آینده به همراه خانواده برای تعطیلات به خارج از کشور بروند تا دیگر بحث حضور او در تیم ملی کاملا منتفی شود. البته مصدومیت کهنه او یکی از دیگر دلایل موسوی برای انصراف از تیم ملی است.

سید محمد موسوی که بارها اعلام کرده بود قصد دارد با حضور در المپیک پاریس پایان خوشی برای دوران ملی خود رقم بزند حالا برای دومین بار در سه سال گذشته از حضور در تیم ملی والیبال انصراف خواهد داد تا سال ۲۰۲۳ آخرین بازی‌های او در تیم ملی باشد.

اگرچه خبر انصراف او به مسئولان فدراسیون نرسیده اما عدم حضور او در تیم ملی تقریبا قطعی است و تنها یک معجزه می‌تواند تصمیمش را عوض کند تا او را به تیم ملی بازگرداند.

کد خبر 846484 منبع: ورزش سه برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - ایران

دیگر خبرها

  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • تصمیم شوکه کننده و غیرمنتظره کاپیتان تیم ملی؛ موسوی رفت
  • ناگهانی و غافلگیرکننده ؛ دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • دست رد کاپیتان به سینه تیم ملی
  • الناز سخائیان به عنوان اولین مدیر ایرانی شرکت نستله ایران منصوب شد
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • دیپلمات بازنشسته آمریکایی: ایرانیان حمله خود را در اوج دقت و بسیار فوق العاده انجام دادند (فیلم)
  • کمپین به شیراز رسید/ ادامه‌ی نه گفتن پرستاران به اضافه‌کار اجباری
  • اجرای طرح کمپین بی‌زباله به‌مناسبت هفته زمین پاک
  • دست برتر را داریم؛ الان نوبت دیپلمات‌هاست!