Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت : ایجاد دفاتر تسهیل گری موجب سرعت بخشی به روند ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی ، بافت های فرسوده و حاشیه شهرها می شود.

زهرا موسی پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از فعالیت سازمان های مردم نهاد در حاشیه شهرک صنعتی کرمان به خبرنگار ایرنا گفت : ایجاد دفاتر تسهیل گری، در حقیقت گام و اقدام عملی و موثری در راستای تغییر چهره حاشیه ها، سکونت های غیررسمی و بافت های فرسوده شهر کرمان است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دفاتر تسهیل گری در سطح شهر کرمان در مرحله انجام کارهای اداری و اجرایی هستند افزود: تلاش می کنیم این اقدام ارزشمند عملی بتواند تغییر بسیار خوبی را در شهر ایجاد کند که البته رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به نظارت و خط دهی است که باید به دقت دنبال گردد.
وی با اشاره به روند ایجاد 10 دفتر تسهیل گری در کرمان گفت: هدف این دفاتر کمک به مردم برای توانمندسازی، تغییر نگاه و اینکه مردم این مناطق بدانند که تنها خودشان هستند که باید این مناطق را بسازند.
موسی پور حدود دو سوم فعالیت دفاتر تسهیل گری را در زمینه اجتماعی عنوان کرد و گفت: به کارگیری، آموزش مهارت های لازم، مسائل بهداشتی و هر آنچه در طرح نجات به طور جسته و گریخته دنبال می گردد در دفاتر تسهیل گری به شکل سیستماتیک دنبال می گردد یعنی ابتدا مردم منطقه، معتمدین، نخبگان، منتفذین مناطق شناسایی شده و دور هم جمع شده و برای انجام کار توجیه می شوند.
وی همچنین افزود: تعامل راه و شهرسازی در بحث های مربوط به ستاد بازآفرینی شهری پایدار با دفاتر تسهیل گری نیز بسیار خوب بوده است که با این روند مطمئنا تا سال آینده می شود با بررسی مشکلات توسط تسهیل گران و چاره اندیشی برای این مشکلات اتفاقات خوبی را برای کرمان رقم زد.
موسی پور ادامه داد: ارزیابی ها و مصاحبه های لازم از تهران در رابطه با پنج شرکت انجام شده است که پس از بسته شدن قرار داد با آن ها در هر منطقه یک نهاد پایدار شامل رئیس، معاون، مددکار اجتماعی، روان شناس و جامعه شناس را داریم که این نهاد با6 نیروی متخصص وظیفه دارند در منطقه مانده و با مردم و مراکز فرهنگی، مذهبی، هنری و آموزشی و ... پیگیر ارتقای وضعیت مطلوب سکونتگاه ها باشند.
وی همچنین با بیان اینکه شرکت مهندسین مشاور مادر در تهران زیر نظر سازمان اجتماعی کشور به کار گرفته شده است اظهار داشت :مدیریت اجرای مراحل مختلف دفاتر تسهیلی و دفاتر فرهنگی اجتماعی استانداری ها نیز وظیفه نظارت بر اجرای فعالیت ها را به عهده دارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان خاطرنشان ساخت: با دستور استاندار و تاکیدات ایشان روی طرح نجات توانستیم جزو 10 استان کشور برای اجرای پایلوت دفاتر تسهیل گری قرار بگیریم و امیدواریم بتوانیم ظرف حداکثر تا پایان بهمن ماه کارهای قانونی را انجام داده و پنج شرکت و سازمان مردم نهاد بتوانند 10 دفتر تسهیل گری را در جاهای مختلف شهر کرمان از جمله شهرک صنعتی، فیروزآباد، سیدی، فتحعلی شاهی، قلاع دختر و اردشیر ایجاد کنند.
تهیه و انتشار : بهنام احمدی ** 5054

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

به گزارش «تابناک»، احمد احمدی صدر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ویژه  آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف تهران، گفت: از زمان تأسیس قرارگاه اجتماعی تاکنون اقدامات زیرساختی زیادی توسط شهرداری تهران در این قرارگاه ایجاد شد، بگونه‌ای که دیگر از پاتوق هایی همچون هرندی، فرحزاد و... خبری نیست و این نتیجه تلاش‌های دو سال اخیر است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ در ساماندهی معتادان متجاهر نبود ظرفیت مناسب برای نگهداری بود، اظهار کرد: در دو سال اخیر در قالب قرارگاه اجتماعی این مشکل  بزرگ برطرف شد، بگونه ای که بیش از ۱۰ هزار ظرفیت ایجاد شد که از این ۱۰ هزار ظرفیت ۷۵۰۰ ظرفیت توسط شهرداری تهران در دو سال گذشته ایجاد شده است و اگر این ظرفیت ایجاد نمی شد حالا شاهد کاهش تعداد معتادان در شهر نبودیم.

پلمب و دیوارکشی بیش از ۴۰۰ پلاک قرمز در پایتخت طی دو سال گذشته 

احمدی صدر با تأکید بر اینکه ما در روزگاری نه چندان دور در تهران پاتوق هایی داشتیم که شاید در برخی پاتوق ها تا ۱۵۰۰ معتاد متجاهر نیز داشت، ادامه داد: پاتوق‌های بزرگی در تهران داشتیم که مردم نمی توانستند از محیط‌های پیرامونی و محله خود استفاده کند که خوشبختانه این پاتوق‌های بزرگ در دوسال گذشته کاملا پاکسازی شد. همچنین در تهران با پدیده خانه‌های پلاک قرمز مواجه بودیم، خانه‌هایی که محل تجمع مواد فروشان، خرده فروشان، مصرف کنندگان و بزه کاران بود و هر چقدر عملیات و ساماندهی برای مهار این خانه‌ها انجام می شد، اما فایده ای نداشت و در این دو سال گذشته بیش از ۴۰۰ پلاک قرمز در پایتخت پلمب و دیوارکشی شد.

مراکز «یاورشهر» شهرداری تهران پذیرای تمام منع پذیرشی هاست

احمدی صدر با تأکید بر اینکه شهرداری تهران در این دو سال متولی آسیب دیدگانی بود که اصطلاحاً منع پذیرشی بودند، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگان دارای زخم بازها، عفونی ها، بانوان، کبر سن، صغر سن، ایدز، هپاتیت و ... از سوی هیچ نهادی پذیرش نمی شدند که شهرداری تهران مسئولیت نگهداری از آنها را برعهده گرفت، بگونه‌ای که امروز مراکز «یاورشهر» ما پذیرای تمام منع پذیرشی ها در سراسر تهران است و چالش عدم پذیرش این جماعت به لطف الهی حل شد.

تحقق ۸۰ درصد عملیات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در بازه زمستان ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲

وی با تأکید بر اینکه ۸۰ درصد عملیات ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی در بازه زمستان ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲ محقق شد، افزود: در جلسه شهردار تهران با تمام رده‌های شهرداری تهران از اجرای مرحله پاکسازی و ساماندهی تکمیلی رونمایی شد، بگونه‌ای که اکنون شاهد آن هستیم که کودکان کار ، معتادین متجاهر، متکدیان، آسیب دیدگان اجتماعی و ... مورد ساماندهی قرار گرفتند و حالا وارد مرحله بسیار مهم و اصلی می شویم که مردم باید از شهر و محله خود صیانت کنند و در صورت مشاهده این افراد به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

احمدی صدر تشریح کرد: در کنارمساجد، هیات ها، گروه های فعال مدنی و... که می بایست مراقب محله خود باشند و به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند، به دستور شهردار تهران، شهرداران نواحی نیز مستقیما وارد عملیات شده و آنها هم باید محلات خود را رصد کنند.

تهران به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی رسیده

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی در بازه زمانی طولانی ایجاد و تثبیت شدند و نباید توقع داشت که یک شبه جمع شود، گفت: شهر بعد از دو سال تلاش پی در پی به وضعیت مناسبی در حوزه آسیب های اجتماعی رسیده، اما دقت داشته باشید که اگر ریشه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی همچون مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود غیر مجاز اتباع و مهاجران، مباحث فرهنگی و فرهنگ سازی عمومی حل و فصل نشود، آسیب های اجتماعی تکرار می شود و لازم است که   مسئولین، نهادها و متولیان امر به موضوعات اقتصادی، فرهنگی، فرهنگ سازی عمومی و... بیشتر بپردازند تا شاهد باشیم آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • ساماندهی و توسعه صادرات از مرز بین المللی مهران ضرورت دارد
  • ساماندهی دستفروشان در قالب طرح ویژه شهرداری تهران
  • جزییات دوره‌های آموزش تخصصی پذیرفته شدگان آزمون سردفتری سال ۱۴۰۱
  • طرح ۱۵ روزه شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • ثبت معاملات غیرقانونی نهضت ملی مسکن در برخی دفاتر اسناد رسمی