Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن روزبهانی طراح پیشکسوت جلوه های ویژه و برنده ۹ سیمرغ بلورین همزمان با برگزاری جشنواره ۳۶ ام فیلم فجر گفت: متأسفانه طی سال های اخیر جشنواره فیلم فجر به شدت دچار عقبگرد شده و کوچک سازی این رویداد رسماً نشان از آن دارد که مدیران سینمایی بالاجبار این جشنواره را برگزار می کنند و برایشان خوب بودن یا بد بودن جشنواره هیچ اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» افزود: جشنواره فیلم فجر روزگاری در سینمای ایران اعتبار بسیار بالایی داشت و بخش عمده ای از سینماگران تنها به عشق حضور در این رویداد سینمایی کار می کردند؛ در آن دوران همه چیز درست بود. داوری ها منطقی بود. سینما اصول داشت اما متأسفانه مدت ها است که دیگر اصولی در سینمای ایران وجود ندارد. اغلب مدیران به شکل سلیقه ای و بدون استفاده از نظرات کارشناسان و سینماگران دغدغه مند و سینه سوخته جشنواره فیلم فجر و سینمای کشور را اداره می کنند که موجبات کوچک شدن، بی اهمیت شدن و خنثی شدن آن را فراهم آورده اند.

وی ادامه داد: بنده معتقدم مدیران سینمایی اگر چاره ای داشتند و اگر اهالی سینمای کشور بر علیه آن ها جبهه نمی گرفتند قطعاً جشنواره فیلم فجر را تعطیل می کردند؛ همین حالا هم برگزاری جشنواره فقط به نوعی از سر باز کردن شده و مدیران اصلاً برایشان کیفیت جشنواره چه از منظر اجرایی و چه محتوایی خالی از هرگونه اهمیتی است.

روزبهانی خاطرنشان کرد: من شخصاً هیچ گاه نتوانسته ام دلیل بی تفاوتی مدیران سینمای کشور نسبت به این رویداد مهم سینمایی را درک کنم؛ متأسفانه همیشه بهانه های واهی از سوی مدیران وجود دارد و آن ها به هر ترفندی می خواهند روی عیوب خود سرپوش بگذارند که در این اواخر کمبود بودجه در سینمای ایران دستاویزی شده برای آنکه آن ها کوچک سازی جشنواره را به گردن کمبود بودجه بیندازند در صورتی که چنین نکته ای صحت ندارد و سینمای ایران اینقدر بودجه دارد که بتوان برای آن جشنواره ای باشکوه و با عظمت برگزار کرد.

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «سی و سه روز» سپس با اشاره به بی عدالتی های صورت گرفته در جشنواره ۳۵ ام گفت: این دوره از جشنواره رسماً مرگ سینمای ایران و اضمحلال جشنواره فیلم فجر را به همه هشدار داد. این جشنواره که یک فاجعه در سینمای کشور محسوب می شد توأم با بی عدالتی و ناداوری بود و به همین علت هم بسیاری از سینماگران، رسانه ها و منتقدان سینما نسبت به آن موضع منفی گرفتند و حتی برخی از کاندیداهای جشنواره نیز از کاندیداتوری خود برای دریافت سیمرغ بلورین انصراف دادند.

وی تأکید کرد: این قبیل اتفاقات باعث شد حال همه اهالی سینمای کشور بد شود؛ همه نسبت به جشنواره بی تفاوت شوند و دیگر این جشنواره ارزش و اعتبار اولیه خود را از دست بدهد. بنده شخصاً دیگر واقعاً جشنواره فیلم فجر که روزگاری برایم بسیار رویداد شیرین و دل انگیزی بود، بی اهمیت شده و اصلاً توجهی به این رویداد ندارم چرا که معتقدم عده ای دور هم جمع شده اند و تنها قرار است از دوستان و نزدیکان شان تجلیل کنند!

طراح جلوه های ویژه فیلم سینمایی «ماهی سیاه کوچولو» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: این جشنواره متأسفانه حتی نسبت به پیشکسوتان سینما هم بی تفاوت شده و بنده تأکید می کنم که  بی تفاوتی به پیشکسوتان سینما نابخشودنی است؛ این پیشکسوتان سینما بوده اند که بنیان این جشنواره را گذاشته اند و اینک باید همه ساله در این رویداد حضوری جدی و موثر داشته باشند؛ از آن ها باید تجلیل شود و از نظرات شان برای بهبود وضعیت سینمای کشور و جشنواره استفاده گردد اما اسفا که این چنین نیست!

منبع:سینماپرس

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • رد شایعات تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم