Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-28@16:18:49 GMT

تولید ۱۱۲۰ تُن کاغذ امنیتی

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۰۸۰۳۵

تولید ۱۱۲۰ تُن کاغذ امنیتی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی بانک مرکزی، در ادامه گزارش های ایام دهه فجر، امروز به مهم ترین اقدامات، مدنظر بانک مرکزی در حوزه نشر اسکناس و تولید کاغذ اسناد بهادار از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخته می شود.
 
در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و مطابق با برنامه های کلان اقتصاد، بانک مرکزی اقدام به تولید این اسناد بهادار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این بانک به منظور عمل به وظایف خود در زمینه مدیریت گردش وجوه نقد، اقداماتی را نظیر تامین وجه نقد مورد نیاز زائران اربعین حسینی، پیگیری موضوع اصلاح و بروزرسانی آیین‌نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین و نیز عرضه سکه طلا از طریق بانک کارگشایی اجرایی کرده است.
 
    کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار بانک مرکزی
 
کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار بانک مرکزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری و مطابق با برنامه های کلان بانک مرکزی و با تکیه بر تعهد، پشتکار، تلاش اعتقادی و اتخاذ تصمیم مناسب در مواجهه با محدودیت ها و شرایط ناپایدار تجاری، مبادرت به هدف گذاری، تدوین نقشه راه و برنامه ریزی لازم کرده و با تمرکز بر تولید و تأمین کاغذهای اسکناس و ایران چک مورد نیاز بانک مرکزی، با جذب سفارشات کاغذهای امنیتی سازمان های دولتی و شبکه بانکی کشور مطابق برنامه مشخص، اقدام به تولید و تحویل طبق نیاز آن سازمان ها کرده است.
 
با پشتیبانی مقامات عالی بانک مرکزی و حمایت مستقیم و موثر، با درج مقررات «موکول شدن ورود کاغذهای امنیتی با مجوز بانک مرکزی» درکتاب «مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۵» و همچنین ثبت ممنوعیت واردات «انواع کاغذهای امنیتی به منظور تولید اوراق بهادار و کاغذهای دارای علامت رسمی دولتی (واترمارک با آرم جمهوری اسلامی ایران) » در «فهرست تکمیلی ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخلی توسط دستگاه­های دولتی» وزارت صنعت، معدن و تجارت، گام مؤثری در تغییر رویکرد تأمین کنندگان کاغذهای امنیتی به استفاده از ظرفیت و توان تولید این کارخانه بجای واردات کاغذهای امنیتی برداشته شده و اثرات مثبت آن در بازه زمانی میان مدت و دراز مدت به لحاظ ایجاد اشتغال در زنجیره تأمین مواد اولیه در داخل و جلوگیری از خروج میلیون­ ها دلار ارز از کشور نمایان شده و تداوم خواهد یافت.
 
بر این اساس، مجموع میزان سفارش تولید انواع کاغذهای امنیتی غیر از اسکناس و ایران چک در سال جاری ۱۱۲۰ تن بوده که بخش زیاد آن تولید و به مشتری تحویل شده و مابقی آنها نیز در حال تولید است.
 
    اقدامات حوزه نشر اسکناس و خزانه
 
 تامین وجه نقد مورد نیاز زائران اربعین حسینی
 
با هدف ارایه مطلوب خدمات بانکی به زایران شرکت کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی در استان‌های کرمانشاه، خوزستان و ایلام، با هماهنگی ناظران پولی مستقر در منطقه، پس از برآورد وجوه نقد مورد نیاز استان‌های یادشده، نسبت به تامین آن از محل خزائن در اختیار بانک مرکزی اقدام شد. همچنین در ایام برگزاری مراسم نظارت مستمر بر وضعیت شعب، باجه‌ها ودستگاه‌های خودپرداز منطقه انجام شد.
 
همچنین پیش بینی اسکناس و ایران‌چک مورد نیاز سیستم بانکی در ایام پایانی سال و برنامه‌ریزی برای تامین آن از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
 
پیگیری موضوع اصلاح و بروزرسانی آیین‌نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین
 
به منظور بروزرسانی و انطباق آیین نامه ورود، صدور و معاملات طلا، نقره و پلاتین مصوب شورای پول و اعتبار با سایر قوانین و مقررات موجود، اصلاح آیین‌نامه مورد اشاره دردستور کار این بانک قرار گرفته است. براین اساس؛ نقطه نظرات سازمان‌های ذی‌ربط در حوزه فلزات گران‌بها و ادارات مرتبط در بانک مرکزی دریافت شده است که پس ازجمع‌بندی، نسبت به تهیه طرح پیشنهادی اقدام خواهدشد.
 
عرضه سکه طلا از طریق بانک کارگشایی
 
با توجه به نوسانات ایجاد شده در بازار طلا و بالا رفتن قیمت سکه‌های بهار آزادی، به منظور تامین تقاضا و ایجاد تعادل و کنترل و تنظیم بازار طلا، از ابتدای آذرماه سال جاری، عرضه سکه‌های طلای بهار آزادی از طریق بانک کارگشایی آغاز شد

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۸۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، اولین حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، روز یکشنبه (۱۳ اسفند) برگزار شد و قرار بود وجه پرداخت‌شده توسط متقاضیان خریدی که در حراج برنده نشده‌اند، به کیف پول آنان عودت داده شود و متقاضی بتواند موجودی کیف پول را برداشت کند. اما به گزارش تعدادی از شهروند خبرنگاران ما با وجود گذشت سه هفته از زمان اعلام نتایج نخستین حراج و مشخص شدن برنده ها، کسانی که موفق به خرید سکه نشدند امکان استرداد وجه برایشان مقدور نیست.

متن ارسالی شهروندان:
سلام، من ۱۳ اسفند پول ریختم برای اینکه ارزش پولم نیاد پایین ۵ ربع سکه بگیرم، از مرکز مبادلات ارز و طلا بانک مرکزی خیر سرم نه تنها ربع سکه نگرفتم، الان نزدیک یک ماه هست پولم را پس نمی‌دن هیچ کس هم پاسخگو نیست از بالا تا پایین زنگ میزنم کسی جواب نمیده، تو رو خدا پیگیری کنید، پول گرفتیم مشکل مون حل بشه نه بانک مرکزی پولمون رو نده، خیلی راحت پول مردم پس نمیدن، خواهشا پیگیری کنید این مشکل خیلی هاست چند هزار میلیارد پول مردم دست بانک مرکزی که پس نمیده، ما کاری از دستمون بر نمیاد تو رو خدا شما پیگیری کنید
***
اینجانب در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱ صبح برای استرداد وجه کیف پولم اقدام کردم و تا این لحظه که پنجم فروردین ۱۴۰۳ هست پولم واریز نشده. به سداد زنگ زدم میگه مشکل از بانک مرکزیه به بانک مرکزی زنگ زدم میگه مشکل از مرکز مبادله ست. من پولمو از کی باید بگیرم؟ من دچار خسارت شدم. اصلا معلوم نیست پول من الان کجاست و از کجا پیگیری کنم.
***
من از ۱۹ اسفند ماه که استرداد وجه رو زدم هنوز بعد ۱۵ روز ۳۶۰۰۰۰۰۰ پول به حسابم نیامده لطفاً پیگیری کنید.
مودب کاشمر

دیگر خبرها

  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • دیدار نوروزی مدیریت ارشد بانک ایران زمین با کارکنان ادارات مرکزی
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی
  • عامل تورم در سال ۱۴۰۲ چگونه مهار شد؟
  • بازگشت وجه برنده نشدگان حراج سکه چه شد؟