Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر عامل خانه کتاب با بیان اینکه 28 کتاب تالیفی ، 13 ترجمه و دو تصحیحی برگزیده سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شده اند گفت: اختتامیه این جایزه روز چهارشنبه با حضور رییس جمهوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا مجید غلامی جلیسه روز یکشنبه در نشست خبری و رونمایی از پوستراختتامیه سی و پنجمین دوره جایزه کتاب سال و بیست و پنجمین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی اظهار داشت : امسال با همکاری دبیرخانه جایزه و مشایعت علمی داوران شاهد اتفاقات خوبی بوده ایم وامیدواریم هر چه جلوتر می رویم این جایزه از ثبات و کیفیت بهتری برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد آثار به معنای واقعی مورد قضاوت و ارزیابی قرار گرفته و قابل دفاع هستند بنابراین پژوهشگران اساتید و اهالی قلم زمانی که از نتایج داوری آثار مطلع شوند اظهار خشنودی خواهند کرد .
مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه حدود هزار داور در جشنواره کتاب سال آثار را بررسی کرده اند اضافه کرد مانند سنوات گذشته اسامی داوران و فرم های داوری اعلام خواهد شد تا مردم نویسندگان و ناشران با نحوه داوری آثار آشنا شوند.


** توجه بیشتر به تولید ملی و تالیف

جلیسه با اشاره به تغییراتی در داوری های امسال جایزه کتاب سال گفت : این تغییرات با هدف کمک به تولید ملی و آثار تالیفی صورت گرفته است. بنابراین در جلسات هیات علمی این جایزه در بخش ترجمه ملاک داوری امتیاز بین 85 تا 90 برای آثار شایسته تقدیر و 95 تا 100 برای آثار برگزیده در نظر گرفته شد.
به گفته وی برای کمک به تولید و تالیف بیشتر با رایزن ها در هیات علمی آثار در بخش ترجمه سختگیرانه تر از گذشته داوری شد تا شاهد ارتقای ترجمه آثار باشیم .
مدیرعامل خانه کتاب با بیان اینکه آثار ترجمه همتراز با آثار تالیفی نیست اظهار داشت : به همین دلیل در بررسی کتابهای جایزه بیشتر کتاب های تالیفی مورد توجه قرار گرفت .
او گفت : امسال در بخش کتاب های تصحیحی نیز روند داوری ها کمی تغییر کرد واین آثار در گروهی مجزا مورد ارزیابی قرار گرفت وعملا از این دوره به طور رسمی آثار میراثی (فرهنگی و تاریخی ) با توجه خاص داوری می شودتا به ارتقای سطح کیفی و کمی آنها کمک کند.


**جایزه کتاب سال بزرگ ترین رواید کتابی کشور

جلیسه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی را بزرگ ترین رواید کتابی در کشور و با سابقه ترین جایزه حوزه کتاب دانست و گفت باید از سوی برخی نهادها و موسسات مانند وزارت علوم و حوزه های علمیه که به نوعی با این رویداد عجین هستند توجه بیشتری شود.
به گفته وی آثار برگزیده و شایسته تقدیر این جایزه بهترین های کتاب در جمهوری اسلامی هستند که معرفی بیشتر آنها می تواند کمک قابل توجهی به نویسندگان و ناشران برای شناخت استانداردهای لازم یک کتاب خوب بکند.
مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد : از آنجاکه جایزه کتاب سال و جایزه جلال آل احمد را معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار می کند چند سال است که تصمیم گرفته شده که خانه کتاب در بخش داستان و شعر داوری نکند واین مسوولیت به عهده بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان است.
وی افزود : با این وجود برگزیدگان جایزه جلال هم در مراسم اختتامیه جایزه کتاب سال از دست رییس جمهوری لوح سپاس دریافت می کنند به عباراتی این افراد مجددا تجلیل می شوند زیرا باور داریم این برگزیدگان برگزیدگان جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی هم هستند.


** انتشار گزارش جایزه کتاب سال در غالب یک کتاب


ادامه دارد ....


فراهنگ ** 1085** 1880** 1823 خبرنگار : پروین اروجی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی جعفریه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: نشر ثالث که جزو انتشاراتی های بزرگ و قدیمی کشور است با بیش از 1500 عنوان کتاب در حوزه های مختلف ادبی، روانشناسی، علوم اجتماعی، هنر، دین و عرفان، متون کهن فارسی، علم و زندگی در این دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب حضور دارد.

نشر ثالث جزو غایبین بزرگ سال گذشته در نمایشگاه بین المللی کتاب بود که به گفته مدیر آن این عدم حضور ناشی از مشکلات صنعت نشر در سال‌های اخیر و کاهش خرید کتاب می شد که حضور در نمایشگاه کتاب را برای ناشران مقرون به صرفه نمی‌کرد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ترجمه عکس و متن «فصل‌های درون» منتشر شد
  • حضور ناشران پخته‌خوار در نمایشگاه کتاب محدود می‌شود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است