Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه شورای شهر تبریز در حالی برگزار شد که شهردار تبریز و نیکوخصلت غایبان این جلسه بودند.

به گزارش ایلنا، در جلسهٔ امروز شورای شهر تبریز، لایحهٔ اعطای تسهیلات تشویقی به صورت کاهش مبنای محاسبه عوارض ساختمانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تصویب شد.

در ادامه لایحه اعمال هبه و پرداخت ۵۰ میلیون تومان به شورای اسلامی‌شهرستان تبریز و پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان به شورای اسلامی استان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «فرج محمد قلی‌زاده» در انتقاد به لایحه مذکور گفت: شهرداری هیچگونه وظیفه‌ای برای به دوش کشیدن مسئولیت سایر ارگان‌ها ندارد، بنده ۱۰۰ درصد با این لایحه مخالف هستم؛ چرا که با این مبلغ می‌توان حقوق چندین کارگر را پرداخت کرد.

قلی‌زاده ادامه داد: در گذشته نیز شورای استان به جای چانه‌زنی برای تأمین اعتبار، همواره دست به دامان شهرداری بوده است.

«کریم صادق زاده تبریزی» در تایید سخنان قلی‌زاده، گفت: دیوار کارگران کوتاه است، هیچ کس برای آنان کاری نمی‌کند، اعضای شورای شهر به صورت جدی به مشکلات پرداخت حقوق کارگران ورود کنند و به جای هزینه‌های متفرقه به مسائل و مشکلات اصلی شهرداری رسیدگی شود.

 «غلامحسین مسعودی ریحان» - رئیس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر تبریز به عنوان موافق این لایحه، گفت: شورای استان و شورای شهر تبریز از جنس هم هستند؛ به طوری که ارتقای شورای استان برابر با ارتقای جایگاه شورای شهر تبریز است.

در ‌‌نهایت با پیشنهاد شکور اکبر‌نژاد، رئیس شورای شهر تبریز، کمک ۳۰ میلیون تومانی به شورای شهرستان تبریز و کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به شورای استان با رأی اکثریت اعضا تصویب شد.

وصول عوارض پذیره از قطعه‌ای متعلق به بنیاد مصلی امام خمینی (ره) و الغاء عوارض تاخیر در مراجعه برای پایان کار صاحبان پروانه ساختمانی شهرک خاوران از تاسیس تا آخر سال۹۳ به شرط دریافت پایان کار از دیگر موارد مصوبات جلسهٔ شورای شهر امروز بود.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سفر هفته گذشته هیأت عالی قضائی به استان هرمزگان، از فعالیت‌های گسترده‌ای که طی دوره اخیر در راستای ارتقای خدمت‌رسانی در این استان صورت گرفته است، قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهند که وضعیت بنادر، گمرکات، انبارهای اموال تملیکی و پارکینگ‌ها در استان هرمزگان، نسبت به بازدید پیشین رئیس قوه قضائیه در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به شکل قابل توجهی بهبود یافته است، گفت: هماهنگی مدیران بخش‌های مختلف در استان هرمزگان توانسته است بسیاری از مشکلات قدیمی این استان در حوزه‌های مختلف را رفع کند.

جهانگیر تصریح کرد: ساماندهی پارکینگ‌ها، مرتب‌سازی انبارها، تخلیه کالاهای رسوبی از بنادر و همچنین تسریع در ترخیص کالاهایی که زمان انقضای آنها نزدیک بوده است، از جمله اقدامات مثبت صورت گرفته طی دوره اخیر در بنادر، گمرکات و اموال تملیکی استان هرمزگان محسوب می‌شوند.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به عدم اتصال سامانه‌های بنادر، گمرکات و اموال تملیکی در استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه این عدم اتصال می‌تواند زمینه‌ساز بروز سوءاستفاده‌ها و مشکلاتی باشد، مقرر گردید سازمان بازرسی با همکاری سایر بخش‌های اجرایی، رفع این مشکل را پیگیری کند.

جهانگیر افزود: از سوی دیگر با توجه به صدور برخی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که تولیدکنندگان، واردکنندگان و سرمایه‌گذاران را با مشکلاتی روبرو می‌کند، در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مقرر گردید دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی، با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط تلاش کنند سازوکاری طراحی شود که صدور بخشنامه‌ها با کارِ کارشناسیِ قبلی باشد و شرایط به گونه‌ای نباشد که خود بخشنامه‌ها، زمینه‌ساز بروز مشکلاتی شوند.

وی با اشاره به کمبود تجهیزات و آزمایشگاه‌ها در بنادر که بعضاً باعث رسوب، ماندگاری و فاسد شدن مقادیر زیادی کالا می‌شود، گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه مقرر شد که سازمان بازرسی در راستای حل مشکل کمبود آزمایشگاه‌ها در بنادر، کوتاه‌سازی زمان استعلامات و کاهش ارجاعات کالاها، جلساتی را با دستگاه‌های ذیربط برگزار کند و نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

جهانگیر در پایان گفت: سال ۱۴۰۳ به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، همه ما باید تلاش کنیم هر حرکتی که بخواهد مانعی بر سر راه این مسیر ایجاد کند را برطرف کنیم؛ امیدواریم با تلاش جهاد گونه دولت و بخش‌های مختلف از جمله قوه قضائیه بیش از پیش شاهد اجرایی شدن این شعار در سال جاری باشیم.

کد خبر 6098473

دیگر خبرها

  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • اولین واکنش رسمی به خرید پرسپولیس توسط بانک شهر
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟