Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار ايلام گفت: دانشگاه ها و مراکز علمي و پژوهشي بايد در راستاي تکميل زنجيره توليد و اشتغال در اين استان همکاري کنند.

به گزارش ايرنا، ايوب درويشي روز يکشنبه در آئين افتتاح مدرسه کسب و کار و کارآفريني اينترنت اشيا در پارک علم و فناوري ايلام افزود: منابع انساني توانمند و آموزش ديده، سرمايه انساني و فرصت هاي کم نظير به عنوان حلقه هاي ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي در استان وجود دارد اما تاکنون موفق به تکميل زنجيره و پيوند دادن اين حلقه ها در راستاي ايجاد ثروت نشده ايم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکيد کرد: يک خلا و مانعي در اين زمينه وجود دارد که بايد توسط مراکز علمي و دانشگاهي استان شناسايي شود تا در راستاي رفع آن برنامه ريزي هاي لازم صورت گيرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار ايلام گفت: در زمينه اشتغال با چندين معضل از جمله نگاه غلط به کار، سواد، مدرک و مهارت و ثروت اندوزي هم در بين مسئولان و هم در بين جوانان و افراد جوياي کار مواجه هستيم که بايد اصلاح شود.
درويشي افزود: با رشد و پيشرفت روزافزون فناوري هاي جديد بايد فکر جديد و طرح نو انديشيده و ايده هايي طراحي شود که اشتغال سنتي و رايج را اصلاح کند.
وي با بيان اينکه برخي افراد ايده ها و افکار بسيار خوبي دارند که نمي دانند کجا و چگونه بايد آنها را مطرح کنند، يادآور شد: مراکز علمي و دانشگاهي همچون پارک علم و فناوري از بهترين مکان هايي است که مي تواند زبان و ذهن اين افراد را براي طرح ايده هايشان باز کرده و راه را براي عملي شدن آنها هموار کند.
وي تاکيد کرد: ايده هاي دانش بنيان در تقابل با کارآفريني هاي سنتي نيست و بايد بپذيريم تنها با تزريق پول اشتغال ايجاد نمي شود بلکه بايد همه افراد خوب کار کنند و نگاه ها در اين زمينه اصلاح شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار ايلام با بيان اينکه محروميت در ذهن افراد شکل مي گيرد، گفت: استان ايلام از پتانسيل ها و ظرفيت هاي فراوان و کم نظيري براي توسعه برخوردار است و به هيچ عنوان محروم نيست.
درويشي يادآور شد: راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني يکي از اين فرصت هاي طلايي است که همه بايد در خصوص اينکه چگونه آنرا دانش بنيان کنيم، تلاش کنند.
رئيس پارک علم و فناوري استان ايلام نيز در اين آئين گفت: دنياي امروز تحت تاثير اينترنت و فضاي مجازي در معرض حجم بسيار زيادي از اطلاعات و داده ها قرار دارد و مديريت اشيا در آينده نه چندان دور دچار تحول خواهد شد.
کامران طاهرپور با بيان اينکه استفاده از اين حجم بالاي داده ها نيازمند مديريت است، افزود: در چند سال آينده کسانيکه با مديريت داده ها آشنايي نداشته باشند از فضاي نوين حاکم بر مديريت در جهان خارج مي شوند.
وي يادآور شد: راه اندازي مدرسه کسب و کار و کارآفريني اينترنت اشيا در اين پارک زمينه لازم براي آشنايي با علم مديريت داده ها در حوزه کارآفريني را فراهم مي کند.
وي با بيان اينکه جامعه هدف اين مدرسه دانش آموزان و دانشجويان هستند، تاکيد کرد: ماهيت کسب و کارهاي نوين بايد در دوران مدرسه و دانشگاه و پيش از ورود به بازار کار در ذهن افراد نهادينه شود.
به گزارش ايرنا، در اين آئين که با حضور اعضاي کميته اشتغال بانوان استان ايلام برگزار شد، مدرسه کسب و کار و کارآفريني اينترنت اشيا در پارک علم و فناوري با حضور معاون اقتصادي استاندار ايلام و مديرکل امور بانوان استانداري ايلام افتتاح شد.
همچنين از پنج محصول دانش بنيان و فناورانه پارک علم و فناوري ايلام شامل دستگاه ساخت مدارات الکترونيکي، هموژنايزر آلتراسونيک، هيتر استيرر هوشمند، کلمپ هوشمند ضد برق دزدي و ثبات برق ضد برق دزدي هوشمند رونمايي شد.
پارک علم و فناوري استان ايلام جزو پارک هاي نوپا و جوان کشور است و فعاليت اوليه آن اواخر سال 92 آغاز شده است.
پارک به عنوان يک نهاد دولتي زير نظارت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري است و با هدف تبديل ايده به محصول و افزايش ثروت با ارزش افزوده بالا ايجاد شده است.
تاکنون سه شرکت دانش بنيان اين استان در حوزه هاي ژئوفيزيک و لرزه نگاري، الکترونيک و آي سي تي به ثبت رسيده است.
خبرنگار: معصومه اميدي** انتشار دهنده: حسن کهزاديان
6032/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد

معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری از رتبه هفدهم ایران در زمینه هوش مصنوعی در جهان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری واقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دکتر دهقانی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: سال گذشته یک گفتگوها و تعاملات زیادی انجام شد تا یک مرکز ملی توسعه هوش مصنوعی و شورای راهبری هوش مصنوعی تشکیل شود.  ما مدل های مختلفی را از کشورهای دیگر بررسی کردیم و با ده‌ها ساعت جلسه توسط متخصصان حوزه هوش مصنوعی به این نتیجه رسیدیم که مرکز ملی هوش مصنوعی داشته باشیم که شامل نظارت،‌ تنظیم‌گری و ... است.

وی گفت: در اسفندماه سال گذشته مرکز ملی هوش مصنوعی تأسیس شد و اعضای شورای ملی راهبری هوش مصنوعی معرفی شدند. و جلسات متعددی با سرمایه‌گذاران دولتی و صندوق های بزرگ کشور انجام شد و یک صندوق توسعه هوش مصنوعی تشکیل شد و این صندوق با سرمایه‌گذاری 10 هزار میلیاردی برنامه‌ریزی شد.

دهقانی ادامه داد: کارهای عملیاتی زیادی انجام شده و یک مرکز ملی در نخستین گام یک اپراتور هوش مصنوعی بالا بیاورد که خدمات مختلفی از جمله دیتاسنتر بزرگ و کتابخانه‌های زبان تصویری ارایه می‌کند.

معاون علمی رییس جمهور گفت: ما از نظر دانش فنی و تولید مقالات علمی رتبه 17 را داریم اما در حوزه کاربردها رتبه 70 یا 80 را دارد که به خاطر نبود زیرساخت‌ها است.

وی ادامه داد: این مرکز زیر نظر ریاست جمهوری تشکیل می‌شود. معاونت علمی وظیفه حمایت از توسعه فناوری را دار. ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی وظیفه حمایت از هوش مصنوعی را دارد.

نقش‌آفرینی "مراکز نوآوری" در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان

دهقانی گفت: امسال تا آخر سال به چندصد GPU دسترسی پیدا می‌کنیم البته بحث های تحریمی شدیدی در این موضوع وجود دارد و ما نیز از همه دانشگاه‌ها و اساتید دعوت می‌کنیم تا در اینجا شرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • ️اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش