Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده از برگزاری اولین سوگواره شبیه خوانی "یاس کبود" در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه هر شب به همت انجمن تعزیه و شبیه خوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خدابنده اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر گنج خانلو مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده در گفت وگو با خبرنگار نسیم اشراق با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: خداترس بودن و ترس از عذاب الهی بارزترین وجه اخلاقی حضرت زهرا (س) که باید از آن درس بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضرت فاطمه(س) را مناسبترین الگو برا زنان دانست و اظهار کرد: کسانی که با اسوه بودن فاطمه زهرا(س) برای زنان امروزی مخالفند بدون شک الگویشان اسلامی و اخلاقی نیست، بلکه الگوی نامناسب مورد نظر خودشان را قبول دارند.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده با بیان اینکه ویژگی بارز فاطمه الزهرا (س) دفاع همه جانبه از ولایت بود خاطر نشان کرد: بر طبق آیات قرآن ولایت ادامه رسالت است و اگر ولایت نباشد دستاوردهای رسالت نیز از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: مردم با حضور خود در مراسمات سوگواری ایام فاطمیه محبت و ولایتمداری خود را به ائمه اطهار نشان می دهند.

وی از برگزاری اولین سوگواره شبیه خوانی "یاس کبود" در این شهرستان در این راستا خبر داد و گفت: این برنامه هر شب به همت انجمن تعزیه و شبیه خوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خدابنده در فرهنگسرای شهر قیدار اجرا می شود.

گنج خانلو ادامه داد: هر شب یک گروه از انجمن تعزیه شهرستان خدابنده به اجرای برنامه خواهند پرداخت و در مجموع هفت مجلس شبیه خوانی در شهر قیدار برگزار می شود.

این مسئول با بیان اینکه این مراسم هر شب ساعت ۱۹:۳۰آغاز می شود و تا ساعت ۲۲ادامه پیدا خواهد کرد گفت: شرکت در این برنامه معنوی برای عموم مردم آزاد و رایگان است.

وی افزود: این برنامه از ۱۴ بهمن ماه آغاز می شود و تا ۲۰ بهمن ماه ادامه دارد و در شب آخر همزمان با مجلس شهادت حضرت زهرا(س) مراسم اختتامیه با حضور مسئولان استان زنجان و شهرستانی برگزار می شود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خدابنده تصریح کرد: در شب اول تعزیه حضرت عباس(ع) توسط گروه میرزا عبداله محمدی،شب دوم تعزیه عابس و شوذب توسز گروه میرزا باب اله کرمی،شب سوم تعزیه تعزیه شهادت وهب توسط گروه سیفعلی اکرادی برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: شب چهارم تعزیه مشق جنگ حضرت عباس(ع)و علی اکبر توسط گروه سیفعلی کرمی،شب پنجم تعزیه طفلان زینب توسط گروه رضا بهرامی،شب ششم تعزیه شهادت حمزه توسط گروه مسلم بن عقیل سجاس و شب هفتم تعزیه شهادت حضرت زهرا(س)توسط گروه رحیم رستمخانی اجرا می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.   در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:   «بسم الله الرحمن الرحیم   در نهایت تأسف و تأثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.   شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.   دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از به یادماندنی ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.   اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه
  • اولین جشنواره خوشنویسی امیر فرهنگ و هنر در بیجار برگزار شد
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول