Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رييس سازمان بورس و اوراق بهادار با بيان اين که ايران و روسيه مي توانند در زمينه گاز و نفت و بورس انرژي همکاري کنند، گفت: ابزارهاي مالي اسلامي به شفافيت بازار سرمايه و جذب سرمايه گذاري خارجي کمک مي کنند و هر کشوري که علاقه مند به سرمايه گذاري در ايران است مي تواند از اين ابزارها استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش روز يکشنبه ايرنا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدي اظهار داشت: بازار سرمايه ايران براي همه سرمايه گذاران داخلي و خارجي فرصت خوبي محسوب مي شود و از ابزارهاي متنوع نوين مالي بهره مي برد.
دبير شورايعالي بورس با تاکيد بر اينکه ابزارهاي مالي اسلامي با کارويژه کنترل ريسک براي همه سرمايه گذاران داخلي و خارجي موثر و مفيد هستند، افزود: ابزارهاي مالي اسلامي کمک مي کنند کنترل ريسک بهتر انجام شود.
وي ادامه داد: در ابزارهاي مالي اسلامي منابع بايد هم راستا با اهداف از قبل تعيين شده سرمايه گذاري شود و در نتيجه سرمايه گذاران مي دانند منابعشان دقيقا کجا سرمايه گذاري شده و همين امر باعث مي شود ميزان ريسک، کاهش پيدا کند.
وي با بيان اينکه سازمان بورس و اوراق بهادار آماده همکاري با سرمايه گذاران خارجي است، به اهميت عضويت ايران در آيسکو (سازمان بين‌المللي کميسيون‌هاي اوراق بهادار) اشاره کرد و گفت: عضويت در آيسکو و به ويژه تغيير از عضو ناظر به عادي حاکي از آن است که مي توانيم از حقوق سرمايه گذاران خارجي صيانت کنيم.
دبير شوراي عالي بورس در رابطه با افزايش تعامل با روسيه نيز گفت: مي توان محصولات مشترکي در بورس هاي کالايي معامله و همچنين ابزاراهاي مالي را روي محصولات نفتي و گازي تعريف کرد. اين فرصت براي هر دو کشور وجود دارد تا ثروت ملي خود را به درستي قيمت گذاري کنند.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطر نشان شد: اين اقدامات علاوه بر منفعت دولت ها اين فرصت را فراهم مي کند که سرمايه گذاران بتوانند در حوزه انرژي با استفاده از ابزارهاي جديد، سرمايه گذاري هاي خود را انجام دهند.
محمدي درباره اقدامات انجام شده براي ارتباط بيشتر بازار سرمايه ايران و روسيه گفت: با هدف تقويت روابط، مذاکراتي با نهاد ناظر بازار سرمايه کشور روسيه انجام شده و اميدواريم شاهد ارتباط بيشتر با آنها باشيم.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **2022*6075
خبرنگار: ميثم طاهري**انتشاردهنده:زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برپایی نمایشگاه‌ ایران اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، گرچه تعدادی از آنها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

غلامعلی حیدری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ و بازدید از غرفه استان اظهار کرد: حضور در این گونه نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های استان و محصولاتی که در قالب زنجیره ارزش قرار گرفته‌اند، است.

وی افزود: باید محصولات دیگر در زنجیره ارزش قرار گیرند تا از این طریق اشتغال ایجاد شود.

حیدری تاکید کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است گرچه تعدادی از آن‌ها آمادگی خود را در امر سرمایه‌گذاری در استان اعلام کرده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محور نمایشگاه زنجیره‌های ارزش است، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری به صورت علمی روی بحث بادام و آبزیان کار کرده است که می‌توان این اقدام را گسترش داد تا در امر صادرات و ایجاد اشتغال موثر واقع شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در چهارمحال و بختیاری است
  • نزدیک به ۷۰۰ همت برنامه سرمایه‌گذاری در استان فارس تعریف شده است
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی