Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید روشن روان یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: میزان بارندگی ها در سال آبی جاری به طور چشمگیری کاهش یافته است و چشمه ها و قنات ها کم آب شده و بعضا خشک شده است.
وی افزود: با این شرایط، سال آتی به ناچار باید شماری از چاه های کشاورزی که برای استفاده آشامیدنی مناسب است را اجاره کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تابستان امسال آب 13 حلقه چاه کشاورزی که کیفیت مناسبی داشت وارد مدار آب روستاها شد اما پیش بینی می شود سال آتی این رقم بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس آخرین سرشماری انجام شده 48 درصد ازجمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

* مشکلات اجتماعی، سد راه برخی پروژه های آبرسانی
روشن روان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی پروژه های آبرسانی ما با مشکلات اجتماعی روبه رو می شود گفت: بروز مشکلات اجتماعی سبب کندی اجرای پروژه ها می شود.
وی خاطرنشان کرد: البته با ورود شوراها به عنوان معتمدان روستاییان و دهیاران به عنوان نمایندگان دولت در روستاها بسیاری مشکلات حل می شود اما بعضا برخی پروژه ها معطل حل مشکلات اجتماعی می شود.
وی گفت: به طور مثال آبرسانی به روستای جمی یکی از پروژه هایی است که اجرای آن با مشکل اجتماعی روبه رو شد و اهالی سایر روستاها که مخالف اجرای این پروژه بودند لوله های پیمانکار را آتش زدند و خسارت هایی به پیمانکار وارد شد.

* روستاییان با مزایای طرح فاضلاب آشنا شوند
روشن روان درباره اجرای طرح های فاضلاب در روستاها گفت: برای جلوگیری از آلوده شدن منابع آب، اجرای طرح های فاضلاب در روستاها در دستور کار است و اکنون طرح های فاضلاب در روستای اسلام آباد در شیروان، تازه قلعه در راز و جرگلان و تبر در جاجرم اجرایی شده است.
وی درباره استفاده پساب تصفیه خانه ها گفت: با رایزنی های انجام شده با کارخانه قند، تلاش داریم تا پساب تصفیه خانه اسلام آباد شهرستان شیروان برای آبیاری فضای سبز این کارخانه مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی افزود: امید است این رایزنی ها به نتیجه برسد.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی 116 هزار و 185 مشترک دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۰۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، «مجید جودی» روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان‌داشت: از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده، ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی درباره تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها، توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • مشهد تابستان سختی را پیش رو دارد، کمبود ۶ هزار لیتر بر ثانیه آب
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای طرح آبرسانی پایدار در ۲۱۱ روستای ایلام
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت