Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:57:05 GMT

آموزش های کوتاه مدت، اشتغالزایی را سرعت می بخشد

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۰۴۷۱

آموزش های کوتاه مدت، اشتغالزایی را سرعت می بخشد

مشهد- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمیکاربردی خراسان رضوی گفت: ترویج آموزش های کوتاه مدت، موجب تسریع اشتغالزایی و جلوگیری از افزایش دانش آموختگان بیکار در جامعه می شود.

محمد جواد سلجوقی روز یکشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی افزود: با توجه به رشد بی رویه بخش آموزش عالی کشور و صدور مدرک بدون کسب مهارت لازم، باید رویکرد آموزش عالی تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: دانشگاه جامع علمیکاربردی بر مبنای نظام آموزش عالی مهارتی راه اندازی شده که آموزش های آن منجر به شغل جدید یا ارتقای شغلی کارمندان می شود.
وی گفت: از سال 82 و از زمان تاسیس این دانشگاه در استان خراسان رضوی تاکنون 170 هزار نفر از این مرکز دانش آموخته شده اند که 70 درصد از دانشجویان غیرشاغل آن به سبب کسب مهارت در این دانشگاه، به شغل جدید دست یافته اند.
سلجوقی افزود: برای هر پذیرش در دانشگاه جامع علمی – کاربردی، یک نیازسنجی از طریق کمیته ها و کارگروه های متشکل از مدیران بخش خصوصی و دولتی صورت می گیرد و تصمیم آنها منجر به راه اندازی واحدهای این دانشگاه می شود.
وی با اشاره به وجود 61 واحد زیر مجموعه این مرکز آموزشی در خراسان رضوی اظهار کرد: از این تعداد 22 واحد خصوصی، 28 واحد دولتی و 10 واحد عمومی هستند.
وی گفت: بیشترین واحدهای زیرمجموعه دانشگاه جامع علمیکاربردی با 40 واحد در مشهد است و گستره واحدهای این دانشگاه در سطح استان به گونه ای است که 92 درصد از جمعیت استان به این واحدها دسترسی دارند.
شاهین فرشاد، رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تحقق اشتغالزایی از طریق مهارت آموزی میسر است و دانشگاه جامع علمیکاربردی در این زمینه به خوبی عمل کرده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲

امتداد - مدیر شعب خراسان رضوی از انعقاد قرارداد ساخت ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در بانک مسکن استان و رشد ۴۴ درصدی مبلغ کل تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مصطفی تقوی مدیر شعب خراسان رضوی در مصاحبه با خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا ؛ اظهار داشت: مجموع تسهیلات پرداختی این مدیریت در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۰۱ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: بیشترین سهم تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات مشارکت مدنی ساخت مسکن است که با مبلغ قریب به ۵۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۵۱ درصد از کل تسهیلات پرداختی را تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک مسکن خراسان رضوی همچنین گفت: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ در این استان، قرارداد ۱۵ هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی نهضت ملی در قالب ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه با تامین اعتبار بالغ بر ۷۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال منعقد شده و تاکنون مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به عنوان سهم‌الشرکه به حساب متقاضیان این طرح واریز شده است.

تقوی اضافه کرد: ۲ هزار و ۳۳۶ پروژه نهضت ملی استان خراسان رضوی شامل ۱۳ هزار و ۲۳۳ واحد حمایتی، یک هزار و ۲۷۶ واحد خود مالک و یک هزار و ۳۵۸ واحد روستایی است.

وی در پایان گفت: این مدیریت با همراهی و هم‌افزایی کارکنان پرتلاش استان از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جهت تحقق اهداف دولت محترم و خانه‌دار کردن آحاد مختلف جامعه اقدام کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران»/عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم