Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@12:18:08 GMT

بهره برداری از 75 طرح کشاورزی مازندران

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۱۲۶۱

بهره برداری از 75 طرح کشاورزی مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا این طرح ها که به صورت نمادین در روستای 'لولت 'بخش دودانگه ساری افتتاح شده شامل 15طرح تولیدی دام ،طیور،زراعت،باغبانی و شیلات، 59 طرح آب و خاک از جمله تجهیز و نوسازی ،لاینینگ کانالها ،احیاء آببندان ها ، آبیاری تحت فشار و جاده بین مزارع و ساخت یک کارخانه شالیکوبی مدرن است.
با افتتاح این طرحها 9هزارو 566خانوار در 111 روستای استان مازندران از مواهب ان بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار مازندران در مراسم افتتاح گلخانه توت فرنگی هیدروپونیک روستای لولت ساری گفت که ایجاد کسب و کار و فعالیت اقتصادی نیاز به عشق و مدیریت صحیح دارد.
محمد اسلامی با بیان اینکه بررسی ها نشان داده که خیلی ها در استان مازندران تسهیلات بانکی دریافت کردند ولی گرفتار شدند، افزود: کسانی که امروز نسبت به سود بانکی 30درصدی تسهیلات گرفتار شدند و گلایه دارند، بدانند که خودشان قراردادهای این تسهیلات بانکی را امضاء کردند.
استاندار مازندران خاطر نشان کرد: بزرگان کسب و کار جهان با سرمایه اندک خود آغاز کردند و در کشورایران عزیز نیز کارخانه ها و واحدهای تولیدی زیادی وجود دارد که در شرائط بحران اقتصادی و تورم نیز سر پا ایستاده و در حال کار هستند.
اسلامی در پاسخ به یکی از معترضان از بالا بودن سود بانکی گفت: شما خودتان پای برگه های بانک را با آگاهی از نرخ سود بانکی امضاء کردید اما اینکه چرا کسب و کار شما نتوانسته جوابگو باشد، به خودتان بر می گردد.
وی افزود: در هر حال امروز دولت تدبیر و امید از طریق صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی با سود اندک چهار تا 11درصدی برای اشتغال و تولید در روستاهای کشور پرداخت می کند.
وی گفت: کار آفرینان و تولید کنندگان واقعی با داشتن طرح هایی با توجیه اقتصادی می توانند از این فرصت استفاده کنند ، اما بدانید کسب و کار و موفقیت در آن نیاز به سرمایه گذاری شخصی و تلاش شبانه روزی دارد، نه اینکه تسهیلات در غیر از کسب و کار صرف شود.
وی تولیدات گلخانه ای و محصولات کشاورزی را در مازندران مهم و مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به کمبود زمین می توان به غیر از سطح زمین از فضا با اجرای طرح های گلخانه ای بهره برد.
وی خطاب به رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: توت فرنگی مازندران امسال باید زودتر از دیگر استان های کشور وارد بازار شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا گلخانه توت فرنگی هیدرو پونیک متعلق به آقای شعبانی در سه هزارمتر مربع با ظرفیت 20 تن در هر فصل با سرمایه گذاری 10میلیارد ریال در روستای لولت ساری افتتاح شده است و پنج نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.
محمد باقر سلیمی کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت که توت فرنگی گلخانه ای هیدروپونیک یک روش نوین کشت بدون خاک است که می تواند ماندگاری میوه، افزایش تولید ، تولید میوه در خارج از فصل را داشته باشد.
وی افزود: این گلخانه سه هزار متر مربعی با 12هزار گلدان ، 45هزار بوته را در خود جای می دهد.
مازندران با سطح زیر کشت یکهزارو 500 هکتار پس از استان کردستان رتبه دوم تولید توت فرنگی را در کشور دارد.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده:محسن حسن نیا
/1899/6990
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی