Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شیخ یعقوب دریانورد، امام جمعه اهل سنت قشم و نماینده هیئت فتوا اهل سنت جنوب ایران، در گفتگوی اختصاصی با جام نیوز، پیرامون اغتشاشات اخیر و عوامل پشت پرده آن گفت: «ما یک نکته را باید همیشه در نظر داشته باشیم و آن هم بصیرت است. ما امروز در جهانی زندگی می کنیم که کسانی ما را رصد می کنند؛ غربی ها، شرقی ها و کشورهای دیگر می خواهند دوباره بر ما تسلط پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطمئنا آن ها نمی توانند تحمل کنند و ببینند که ما در حال پیشرفت در زمینه های مختلف هستیم و کاری انجام می دهیم که جهان اسلام از هر سو به ما نگاه کند. مطمئنا این ها نمی توانند آرام بنشینند؛ قرآن کریم می فرماید: و لن ترضی عنک الیهود و لا نصری حتی تتبع ملتهم؛ یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند مگر آن که از آن ها پیروی کنید. درست است که نقد منصفانه و درست می تواند برای ما سازنده باشد اما اینکه ما بیاییم در وسط کوچه و خیابان شعارهای هنجار شکن بدهیم و مساجد  و بانک ها را آتش بزنیم این چه چیزی را حل می کند جز اینکه دشمن از آن بهره برداری می کند؟ ببینید چه تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای و در روزنامه هایشان و در جاهای دیگر به راه انداخته اند؛ ترامپ به عنوان یک رئیس جمهور از این اقدامات پشتیابنی کرد. ما نمی توانیم این ها را به عنوان نقد حساب کنیم؛ نقد درست آن است که انسان در جایی سالم نقد خود را ارائه داده و از مسئولان بخواهد که این نقد را بشنوند و به آن عمل کنند یا پیگیری کنند.»

 

امام جمعه اهل سنت قشم افزود: «من فکر نمی کنم آنچه در کشور ما به وجود آمد، نقد بوده باشد؛ این نقد نیست، یک نوع فتنه است و دشمن هم از آن بهره برداری می کند. آمدن وسط خیابان و شکستن شیشه ها و آتش زدن پرچمی که برای مردم مقدس است و برای آن خون داده اند، نمی تواند به عنوان نقد حساب شود بلکه یک نوع فتنه گری است. بصیرت بسیار مهم است؛ همانطور که رهبر ما همیشه گفته اند ما باید بصیرت داشته باشیم؛ این بصیرت را نباید از دست بدهیم و در همه مسائل باید رصد کنیم که دشمن از چه چیزی علیه ما بهره برداری می کند. من فکر نمی کنم کسی در این کشور بخواهد دوباره به همان حالت اول بازگردد. من همیشه گفته ام که ما دو حالت پیش رو داریم؛ یکی اینکه خدا نکرده جمهوری اسلامی برود که یا دوباره یک حکومت لائیک می آید که کل مسائل فرهنگی ما را دوباره باز می گرداند و همان مشروبات الکی و فحشا بازخواهد گشت یا اینکه یک دولتی بیاید که مثل جاهای دیگر ما ناامنی داشته باشیم؛ امروز ما امن ترین کشور در منطقه هستیم. لذا ما نمی خواهیم مثل افغانستان و عراق و سوریه جنگ و ناامنی داشته باشیم. امروز امنیت ما بسیار بالا است؛ استقلال داریم، علم داریم، فناوری داریم و فکر نمی کنم این ها بتواند دوباره جایگزین شود. لذا ما اصلا خواستار این نیستیم که نقد به این صورت عمل شود و نقد اینگونه ابراز شود. این نقد نیست بلکه فتنه گری و یک نوع کمک به دشمن است. لذا من فکر نمی کنم که ما یا هر کس دیگری بخواهد در کشور به حالت اول بازگردد یا این دو حالتی که بیان کردم را بخواهد در این کشور پیاده کند.»


شیخ یعقوب دریانورد درباره نقش رسانه های ضد انقلاب مانند بی بی سی، آمدنیوز، کلمه و ... در آشوب های اخیر گفت: «آن ها دوست دارند از هر طریق مذهب و حزب و ... برای رسیدن به اهداف خودشان استفاده کنند. ما نباید وسیله ای برای اهداف دشمن قرار بگیریم حالا فرق نمی کند شبکه ماهواره ای دینی باشد، شبکه بی بی سی باشد یا شبکه های دیگر؛ آن ها که مطمئنا روش هایشان مشخص است برای ما؛ دشمنی آمدنیوز و بی بی سی و من و تو و ... مشخص است که علیه مردم ما کار می کنند اما این شبکه های دینی که آمدند این مسائل را ترویج دادند، هم ابزار دشمن هستند. ابزار دشمن فرق نمی کند که یک فرد یا شبکه یا مذهب باشد. فکر نمی کنم کسانی که در خارج می نشینند، بدانند که در کشور ما چه می گذرد؛ حقیقت این است که امروز ما احساس خوشبختی و امنیت در این کشور داریم؛ مهم نیست که شبکه های ماهواره ای به هر اسم و مذهب و دینی باشند، چه می گویند، آن ها نمی توانند دایه مهربان تر از مادر باشند؛ آن ها ابزار دست دشمن در این فتنه شدند و مردم ما به خوبی می فهمند و درک و بصیرت دارند. آنها می‌دانند این ها ابزار دست دشمن هستند. لذا من فکر نمی کنم بتوانند کاری کنند چون مردم ما بیدار هستند و بصیرت دارند.»


شیخ یعقوب دریانورد درباره شایعه سازی اخیر شبکه های وهابی مبنی بر احتمال ترور علمای اهل سنت توسط جمهوری اسلامی گفت: «اگر جمهوری اسلامی می خواست این کار را بکند زودتر از این حرف ها این کار را می کرد؛ قدرت دست اوست. در جمهوری اسلامی عزت علمای اهل سنت بیشتر شده است. حتی مولوی عبدالحمیدی که می گویند حکومت و سپاه می خواهد او را ترور کند را نیز دعوت به کنفرانس وحدت می کنند و به او زمان می دهند تا برای مسلمانان جهان سخنرانی کند و به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در کنفرانس ها شرکت می کند؛ ممکن نیست جمهوری اسلامی بخواهد همچنین کاری کند. این رسانه ها هدفی جز تفرقه میان مسلمانان بویژه اهل سنت و تشیع ندارند. در یک مقایسه ساده می‌بینید که در زمان قبل از انقلاب مدارس دینی اهل سنت به تعداد انگشتان دست بود اما الان ده ها مدرسه دینی داریم. این ها به دنبال رخنه در میان امت اسلامی و قبائل آن یعنی بلوچ و فارس و کرد و ترک و عرب هستند؛ باید آگاه باشیم و این رخنه ها را ببندیم و به مکر دشمنان آگاه باشیم.»

 

 

 

106

 

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرا طرح نور، موضوع حجاب و عفاف را یکی از موضوعات مهم در تعالی جامعه دانست و اظهار کرد: حجاب و عفاف سلوک توحیدی یک فضیلت و ارزش تمدن ساز است اسلام به دنبال تعالی و تربیت فرزند صالح در کانون خانواده است.

وی با اشاره به اینکه عفاف، حجاب و رعایت ارزش‌ها منطبق با فطرت انسان است، افزود: امروز دشمن برای تخریب کانون مقدس خانواده و ترویج بی بندوباری و ایجاد گره‌های ذهنی از طریق جنگ روایت‌ها ورود کرده و تلاش می‌کند که جایگاه و منزلت زن را مورد تخریب قرار دهد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: جامعه‌ای که خانواده و ارکان تربیتی آن دچار بی بندوباری، منکرات و فحشاء شوند هر گز نمی‌تواند در ریل تمدن سازی حرکت کند و هیچ گاه نمی‌توان شاهد تعالی و پیشرفت در آن بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می‌کند با دو قطبی سازی در جامعه بین مردم شکاف ایجاد کند، یادآور شد: دشمن با ایجاد گره‌های ذهنی تلاش می‌کند صفوف همبستگی‌های اجتماعی و وحدت جامعه را مورد تخریب قرار دهد و از طرفی در کانون خانواده افراد صالحی تربیت نشوند.

دیلمی اظهار کرد: مردم دشمن شناس و ولایت مدار ایران اسلامی با تمام وجود خود حافظ ارزش‌های دینی و انقلابی هستند و حجاب و عفاف را یک ارزش و عامل پیشرفت جامعه خود می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: جهان غرب برای رسیدن به اهداف شیطانی خود بزرگترین خیانت را به بشریت و کانون خانواده کرده است که باید پاسخگو باشد و آن هم نادیده گرفتن منزلت زن و جایگاه خانواده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: از منظر اسلام توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است اما دنیای غرب با برهنگی و ابتذال سعی در تخریب منزلت زنان دارد.

وی با اشاره به اینکه نگاه جهان غرب به زنان نگاه ابزاری، شهوانی و شیطانی است، افزود: زن غربی با چنین فرهنگی با ورود به منجلاب فساد دستاوردی جز نابودی خانواده ندارد.

دیلمی اظهار کرد: بر اساس گفته‌های اسلامی حجاب و عفاف عامل آرامش، امنیت، کرامت و عزت است و جز مؤلفه‌های مهم استحکام خانواده محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز مصادیق کم توجهی به حجاب و عفاف در جامعه را از دو منظر می‌توان مورد بحث قرار داد، گفت: برخی‌ها از روی نا آگاهی و از طریق جنگ روایات‌ها که برای آنها گره ذهنی ایجاد کرده نسبت به مسائل حجاب و عفاف بی توجه می‌شوند که در صورت روشن شدن موضوع بسیاری از آنها تغییر رفتار می‌دهند. عده دیگر هم عواملی خود فروخته جریان نفاق و نفوذ نظام استکباری هستند که اینها هم تعدادشان بسیار کم است و هم مورد رصد دستگاه‌های نظارتی هستند و به موقع و به جا با آنها برخورد قانونی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ما قدر دادن حضور مؤثر مردم و دستگاه‌ها دولتی خصوصاً انتظامی در بستر سازی طرح نور و ترویج تذکر لسانی که با استقبال حضور حداکثری مردم مواجه شده است هستیم. امیدوارم در سنگر دفاع از ارزش‌ها و فضیلت‌ها همانند بسیاری از موضوعات دیگر که دشمن تلاش کرده بود به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد کند با حضور حداکثری مردم در این عرصه هم با شکست مواجه شود.

کد خبر 6097553

دیگر خبرها

  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم