Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@23:08:38 GMT

خوزستان باغ موزه مجسم و زنده دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۱۸۵۲

خوزستان باغ موزه مجسم و زنده دفاع مقدس است

استاندار خوزستان گفت: خوزستان باغ موزه مجسم و زنده دفاع مقدس است که در گوشه آن می توان جلوه هایی از دفاع مقدس را مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز یکشنبه در آئین افتتاح باغ موزه دفاع مقدس دزفول افزود: سرداران، رزمندگان و شهدا در شرایط حساسی توانستند کارهای بزرگی انجام دهند و مدیریت و سرافرازی آفریدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نام برد و گفت: مردم دزفول در اوج موشک باران و حملات هوایی دشمن، هفت گردان به عملیات فتح المبین اعزام کردند و تیپ ولیعصر را تشکیل دادند، مردم دزفول با 12 هزار رزمنده در مقابل 176 موشک، 489 بمب و راکت و دو هزار و 500 مورد حمله توپ ایستادگی کرده و شهر را ترک نکردند.

وی بیان داشت: مسئولان و مدیران دزفولی زیادی چون سردار غلامعلی رشید با مسئولیت های سنگین و توانایی های ویژه توانسته اند افتخارآفرینی کنند و در افزایش قدرت ملی و بالابردن ضریب امنیت ملی تلاش کرده اند.

شریعتی اظهار کرد: تخلیه نشدن شهر دزفول در دوران دفاع مقدس روحیه امید و نشاط و دلگرمی بی نظیری بین رزمندگان به وجود آورد این در حالی بود که مردم می توانستند شهر را تخلیه کنند ولی عدم تخلیه شهر پیام ایستادگی داشت زیرا با تخلیه شهر به دشمن دلگرمی می دادند و رزمندگان را به مخاطره می انداخت.

استاندار خوزستان از پذیرایی و میزبانی مردم دزفول از رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: بازسازی مناطق تخریب شده در دزفول در دوران دفاع مقدس نیز منحصر بفرد بود و حملات مکرر نتوانست اراده و ایثار مردم را در عادی نشان دادن شرایط کم کند.

وی وجود علمای برجسته دزفولی چون شیخ مرتضی انصاری و آیت اله قاضی دزفولی را مامن و پناهگاه جوانان و رزمندگان و انقلابیون دانست و گفت: با حمایت های انجام شده اکنون فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس به مرحله بهره برداری رسید و امیدواریم فاز دوم نیز بزودی عملیاتی شود و باغ موزه دفاع مقدس در اهواز نیز بزودی طراحی و ساخته شود.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این باغ موزه ها و ورود کاروان راهیان نور به استان، شاهد رونق گردشگری در این استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۱۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی