Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین میرحسینی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزدگفت: شبکه انتقال این شرکت از سال ۱۳۹۰ از کنترل دیسپاچینگ جنوب‌شرق جدا و تحت کنترل دیسپاچینگ ملی قرار گرفته بود و تاکنون دیسپاچینگ یزد در سطح فوق‌توزیع (RDC) فعالیت و همکاری نزدیکی با دیسپاچینگ ملی داشته است که با ابلاغ شرکت مدیریت شبکه برق ایران، دیسپاچینگ برق یزد به دیسپاچینگ منطقه (YAOC) ارتقا و وظایف و اختیارات آن نیز گسترش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با ارتقاء مرکز دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای یزد به دیسپاچینگ منطقه، شبکه انتقال و فوق‌توزیع استان یزد تحت پوشش این مرکز قرارگرفته است.

مهندس میرحسینی با اشاره به این‌که وظیفه پایش و راهبری و ایجاد تعادل در شبکه برق به عهده دیسپاچینگ است؛ تصریح کرد: دیسپاچینگ از لحاظ گستره‌ی عملکرد به: دیسپاچینگ ملی (SCC)، دیسپاچینگ منطقه (AOC)، دیسپاچینگ فوق‌توزیع (RDC) و دیسپاچینگ توزیع (DCC) دسته‌بندی می‌شود.

وی از مشخصه‌های خاص و منحصربه‌فرد صنعت برق، هم‌زمانی تولید با مصرف، عدم امکان ذخیره‌سازی به‌صورت گسترده و لزوم ایجاد تعادل بین تولید و مصرف برای کنترل فرکانس قابل‌قبول برای مشترکین برشمرد که راهبری و پایش شبکه‌های برق را حساس و پیچیده کرده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد با اشاره به ارتقاء زیرساخت‌ها و توانمندی کارکنان این شرکت، خاطرنشان کرد: این زیرساخت‌ها، شامل توسعه شبکه فیبرنوری در تمام نیروگاه‌ها و پست‌های انتقال، شبکه PLC و پوشش کامل شبکه بی‌سیم و تجهیزات مورد نیاز در کل شبکه برق استان یزد است.

وی استقلال مرکز دیسپاچینگ یزد و افزایش گسترده عملکرد و اختیارات، افزایش سرعت بازیابی شبکه در مواقع بروز حوادث و خاموشی‌ها، جلب رضایت بیشتر مشترکان با برنامه‌ریزی دقیق خاموشی تعمیرات را برخی از مزایای ارتقاء دیسپاچینگ فوق‌توزیع به منطقه دانست.

انتهای پیام/ ا

افتتاح مرکز دیسپاچینگ برق منطقه ای یزدهمزمان باچهارمین روز از ایام الله دهه فجر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۲۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی گاز منطقه‌ای در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ شرکت گاز گیلان اعلام کرد: به علت تعمیرات خطوطی از شبکه گاز و در راستای پایداری شبکه توزیع، جریان گاز بلوار خرمشهر، از ایستگاه انزلی تا کوی طالقانی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ قطع خواهد شد.
براساس این اطلاعیه قطعی گاز این منطقه رشت از ساعت ۱۴ تا ۱۹ خواهد بود.
شرکت گاز گیلان از مشترکان این مناطق خواست تا در زمان قطعی گاز از دستکاری تجهیزات گازرسانی خودداری کنند.
این شرکت اعلام کرد پس از اتمام تعمیرات جریان گاز توسط مأموران و امدادگران اداره گاز وصل می‌شود.

دیگر خبرها

  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • قطعی گاز منطقه‌ای در رشت
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • برق روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • تمامی روستاهای سیلزده سیستان و بلوچستان برقدار شدند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد