Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس پیش بینی های شرکت اگزون موبیل آمریکا، اگر سیاست های مربوط به کاهش تاثیرات گازهای گلخانه ای بر آب و هوا به طور کامل اجرایی شود میزان تقاضای جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به شدت کاهش خواهد یافت. گزارش این شرکت در حالی منتشر شده که حدودا ۳ سال پیش ۲۰۰ کشور دنیا در شهر پاریس فرانسه گرد هم آمدند تا برای کاهش میزان متوسط دمای جهانی تصمیم گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت اگزون موبیل پیش بینی کرده است که در صورت اجرای این سیاست ها میزان مصرف جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ به طور سالانه ۰.۴ درصد کاهش یافته و به مجموع ۷۸ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. لازم به ذکر است که میزان کنونی مصرف نفت در دنیا بنا بر آمار های منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژٰی آمریکا ۹۸ میلیون بشکه در روز است و تقاضای ۷۸ میلیون بشکه ای نفت تا سال ۲۰۴۰ کاهشی ۲۵ درصدی را در مقایسه با سطح تقاضای کنونی این محصول نشان خواهد داد.

از سویی دیگر، شرکت اگزون موبیل در گزارشی جداگانه و بدون در نظر گیری اجرای کامل سیاست های آب و هوایی گفته است که با رشد جمعیت دنیا تقاضای نفت جهانی تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. همچنین، رشد جمعیت باعث خواهد شد که تقاضای گاز طبیعی تا سال میلادی نامبرده سالانه ۰.۵ درصد افزایش یابد.

افزون بر این، اگزون موبیل در گزارش سالانه ی خود پیش بینی های خود را در خصوص میزان تقاضای انر‌ژی ارائه کرده اما به این نکته اشاره نکرده است که تلاش های جهانی برای کاهش میزان انتشار گاز کربن دی اکسید چگونه بر فعالیت های تجاری این شرکت تاثیر می گذارد. در واقع در این گزارش هیچ نشانه ای در رابطه با هرگونه برنامه ریزی برای کاهش دمای متوسط جهانی به چشم نمی خورد و بیشتر این گزارش بر افزایش مقدار توزیع انرژی و افزوده شدن بر میزان تقاضا متمرکز شده است. این گزارش به ذکر این نکته بسنده کرده است که میزان انتشار گاز کربن دی اکسید تا سال ۲۰۴۰ میلادی ۱۰ درصد بیشتر از سطحی خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ شاهد آن بودیم.

لازم به ذکر است که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این کشور را از توافق بین المللی پاریس در مورد تغییرات آب و هوای خارج کرده و در حال حاضر مشخص نیست که آیا این توافق در اقصی نقاط دنیا به طور کامل اجرا خواهد شد یا خیر. در هر حال، گزارش های منتشر شده توسط شرکت اگزون موبیل نشان می دهد که در صورت اجرای قوانین مربوط به توافقنامه ی پاریس و در نتیجه ی آن کاهش دمای متوسط جهانی تا دو درجه ی سلسیوس کمتر از میزان ''پیش صنعتی''، استفاده از سوخت های فسیلی به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

 

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان

ایسنا/سمنان سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کاهش پرشدگی سد دامغان در مقایسه با سال قبل، گفت: میزان پرشدگی این منبع مهم آبی ۶۱ درصد است.

حمید احسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: میزان پرشدگی این سد در سال آبی گذشته ۷۱ درصد بود و اکنون ۱۰ درصد با آن میزان فاصله دارد. 

وی با اشاره به بارش‌های چند هفته اخیر در استان، بیان کرد: این بارندگی‌ها منجر به افزایش سه درصدی شاخص پرشدگی سد شهید شاهچراغی دامغان شد. میزان پرشدگی سد دامغان تا هفته اول فروردین ماه ۵۸ درصد بود که با بارش‌های خوب اخیر، این میزان از مرز ۶۱ درصد عبور کرده است. 

احسانی با اشاره به کاهش درصد پر شدن این سد، ادامه داد: سال گذشته میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۶۸ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به حدودا ۱۰.۲میلیون مترمکعب در ۱۰ اردیبهشت ماه امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است. 

وی از سد دامغان به‌عنوان مهمترین منبع آبی در شهرستان دامغان نام برد و بیان کرد: امید می‌رود با بارش‌های بهاری شاهد افزایش حجم آب پشت سد باشیم. 

او یادآوری کرد: میزان ورودی لحظه‌ای ناشی از سیلاب‌های اخیر به این سد براساس آخرین آمارها ۶۹۵ لیتر بر ثانیه و خروجی لحظه‌ای آن نیز ۳۸۲ لیتر بر ثانیه بوده است. میزان ورودی لحظه‌ای سد در سال آبی گذشته ۳۴۷ و خروجی آن در سال آبی قبل ۵۶۷ لیتر برثانیه بوده است. 

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش بارندگی‌های ناشی از گرم شدن زمین خواستار مدیریت و مصرف بهینه‌تر آب در بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعتی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز موج جدید مهاجرت خلبانان ایرانی
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • پولادگر: تیم گلبال مسافر پاریس شد/ نگران میزان بودجه در سال پارالمپیک هستیم
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی