Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس ملکی در مراسم نکوداشت ۳۳ سال تاریخ‌نگرای سعید فخرزاده گفت: ای کاش زمینه‌ای فراهم شود تا عراقی‌ها نیز خاطرات خود را از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با امثال فخر‌زاده‌ها در میان بگذارند تا این خاطرات نیز ثبت و ضبط شوند. ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، (سعی سعید) مراسم نکداشت 33 سال تاریخ نگاری انقلاب و دفاع مقدس حجت الاسلام والمسلمین سعید فخر زاده به همت خبرگزاری تسنیم در تالار کوثر مسجد امام صادق (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری ، علیرضا کمره‌ای ، مجتبی رحماندوست، جواد منصوری . سردار فتح الله جعفری . محسن کاظمی. علی ططری . عباس سلیمی نمین و ... از جمله چهره های حاضر در این نشست بودند.

عباس ملکی از دیگر سخنرانان این مراسم بود در سخنانی گفت: آشنایی من با آقای فخرزاده برای برنامه‌ای در دانشگاه صنعتی شریف بود. این دانشگاه در سال 1345 تاسیس شد و با این که عمر زیادی ندارد از نظر فعالیت‌های علمی، سیاسی و اجتماعی نقش قابل توجهی در جامعه ایران داشته است.

وی ادامه داد: با کمک برخی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به دنبال این بودیم که مبارزات اجتماعی و سیاسی دانشجویان و اساتید را در حوزه زمانی سال‌های 45 تا 58 به ثبت برسانیم، با حجت‌الاسلام فخرزاده در این خصوص صحبت کردیم که وی با روی باز این پیشنهاد را پذیرفت و حدود 3 سال است که این فعالیت در حال انجام است و امیدوارم این روزها منتشر شود.

ملکی ادامه داد: یکی از کارهای خوب جنگ ثبت تاریخ شفاهی بود امیدوارم تا دیر نشده است فرماندهان و سرداران دفاع مقدس بتوانند با کسانی که آن سوی جنگ بودند نیز مذاکره کنند و امثال آقای فخرزاده بتوانند خاطرات آن سو را نیز ثبت و ضبط کنند. این کار در خصوص جنگ ویتنام انجام شده و سرداران جنگ ویتنام و آمریکایی‌ها در چندین جلسه با یکدیگر صحبت کردند و یک واقعه از دو طرف شرح داده شد. درباره کوبا و مسئله خلیج خوک‌ها نیز این کار انجام شد، در حوزه جنگ ایران و عراق نیز اکنون که ما رابطه خوبی با عراق داریم خوب است که به عنوان کشوری که از ثبات خوبی برخوردار هستیم میزبان شویم تا خاطرات عراقی‌ها نیز ثبت شود. این کار می‌تواند تاریخ جنگ تحمیلی را تکمیل کند. تاریخ جنگی که در آن اکثر خانواده‌های ایرانی یک یا چند شهید داده‌اند.

انتهای پیام/

 

R1439/P1439/S4,35/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۳۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • یادآوری خاطرات با نسخه بدنساز داستان اسباب بازی ها(عکس)
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • نشان «خورشید تابان» امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار رسید
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • مرکز مطالعات عراق با ۱۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می آید