Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@09:57:38 GMT

مخالفت قاطعانه چین با گزارش وضعیت هسته ای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۳۴۸۲

مخالفت قاطعانه چین با گزارش وضعیت هسته ای آمریکا

پکن - ایرنا - سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: این کشور قاطعانه مخالف گزارش بررسی وضعیت هسته ای آمریکا است که در آن به گمانه زنی درباره اهداف چین از پیشرفت پرداخته و چین را تهدید هسته ای معرفی می کند.

به گزارش ایرنا، 'رن گوئو چیانگ' روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: چین بر راه پیشرفت صلح آمیز پایبند است و سیاست نظامی اش نیز دفاعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: چین همواره به اصل و سیاست عدم پیش دستی در کاربرد سلاح هسته ای در هر زمان و تحت هر شرایطی پایبند است و به طور مشخص بدون پیش شرط تعهد کرده است علیه کشورها و مناطق بدون سلاح هسته ای از سلاح هسته ای استفاده نکند یا آنها را تهدید به استفاده از این سلاح ها نخواهد کرد.
او گفت: چین در زمینه گسترش سلاح هسته ای همواره خویشتنداری فوق العاده ای داشته و توان هسته ای خود را در پایین ترین سطح نیاز امنیت ملی، حفظ کرده است.
این سخنگو اضافه کرد: چین امیدوار است آمریکا روش و افکار جنگ سرد را کنار بگذارد و به مسئولیت خود در خلع سلاح هسته ای عمل کند و با درک صحیح از اهداف راهبردی چین از پیشرفت و نگرش منطقی به امور دفاعی و سازندگی ارتش چین، با این کشور در یک جهت حرکت کند تا روابط دو ارتش، عنصر تثبیت روابط دو کشور باشد و به طور مشترک از صلح، ثبات و شکوفایی جهان و منطقه حفاظت کنند.
دولت آمریکا بازنگری راهبرد میان مدت تا طولانی مدت هسته ای خود را روز جمعه منتشر کرد. این سند می گوید تقویت توان بازدارندگی از طریق زرادخانه های هسته ای کم قدرت ضرورت دارد.
در این سند آمده است که روسیه و چین به سرعت در حال مدرنیزه کردن توان هسته ای خود هستند.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ گزارش جانشین پلیس راه از آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور

جانشین پلیس راه توضیحاتی در رابطه با آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور ارائه داد.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ گزارش جانشین پلیس راه از آخرین وضعیت محور های مواصلاتی به شمال کشور
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست