Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:55:45 GMT

شکارچیان کل وحشی در بستک دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۳۶۴۱

شکارچیان کل وحشی در بستک دستگیر شدند

بندرعباس - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست بستک از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار یک رأس کل وحشی کرده بودند، خبر داد.

مصطفی سالار حسینی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دو شکارچی غیرمجاز پس از دریافت گزارش های مردمی در یکی از روستاهای بستک شناسایی و دستگیر شدند.
وی با بیان این که جریمه شکار هر راس کل وحشی 100 میلیون ریال است، خاطرنشان کرد: شکار چهارپایان از سال 92 و شکار پرنده از سال 93 در استان هرمزگان ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالار حسینی با اشاره به وجود یک منطقه حفاظت شده به نام پرزوئیه در شمال بستک، گفت: شکار غیرمجاز از عوامل اصلی تهدید محیط زیست است که مبارزه با آن نیازمند همکاری هر چه بیشتر مردم و دوستداران محیط زیست است.
وی بیان داشت: به منظور کاهش مخاطره های زیست محیطی و شکار غیرمجاز باید فرهنگسازی در جهت حفاظت از محیط زییست با توان بیشتری انجام شود که در این میان سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست نقش بسیار مهمی دارند.
شهرستان بستک در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
هرمزگان 12 منطقه حفاظت شده دارد که در مناطق حفاظت شده هرمزگان گونه های پلنگ ایرانی ، خرس سیاه ، قوچ و میش و کل و بز وحشی زیست می کنند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۳۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه

به گزارش خبرگزری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر شکار غیر مجاز و نگهداری گوشت شکار در یک منزل مسکونی، ماموران انتظامی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های بعمل آمده در بازرسی از منزل شکارچی ۵ کیلوگرم گوشت شکار غیر مجاز کشف و شکارچی نیز دستگیر شد، افزود: شکارچی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد. 
وی با بیان اینکه پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از این گونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران
  • دستگیری ۱۴۴ متخلف زیست محیطی در خراسان جنوبی