Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سیامک مرادی فرمانده انتظامی شهرستان سرباز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی اعلام مرکزفوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی مرد ۳۰ ساله در شهرستان سرباز بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

مرادی افزود: کارآگاهان در پی تحقیقات گسترده و در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی محل اختفاء آدم ربایان را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی عملیات آزاد سازی گروگان را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی تصریح کرد:از آنجایی که متهمان خطر را احساس و توان مقابله با کارآگاهان را نداشته از محل متواری و گروگان آزاد شد.

سرهنگ سیامک مرادی در پایان با اشاره به علت و انگیزه آدم ربایی به دلیل اختلافات مالی خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

آزادی گروگان در سرباز

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مسکن گروگان دو اتفاق/ نسخه‌ چینی بازار مسکن ایران را نجات می‌دهد

تین نیوز

یک کارشناس مسکن معقد است: بازار مسکن به واسطه شدید تقاضا، قدرت افزایش قیمت را از دست داده است اما دو اتفاق می تواند قیمت ها در بازار راکد را به حرکت درآورد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، قیمت مسکن حالا در نقطه ای ایستاده است که دسترسی خانه اولی ها به ان با مشکلات متعددی روبروست. پیشی گرفتن قیمت مسکن از قدرت خرید در حالی رخ داده است که در سال 1400، سید ابراهیم رییسی شعارهای بزرگی در حوزه مسکن داده است. وی وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال که بعدها به دو میلیون واحد تقلیل یافت، این گمانه را در بین طرفداران دولت سیزدهم مطرح کرده بود که قرار است بخش مسکن، در دولت سیزدهم سامان گیرد.

نگاهی به آمارها و ارقام اعلامی اما تا حد زیادی ناامیدکننده است. هر چند این روزها بیش از هر زمان دیگری دولت بر این نکته تاکید دارد که آهنگ رشد قیمت در بازار مسکن کند شده و بعضا اخباری در خصوص ریزش قیمت مسکن نیز منتشر می شود اما بررسی ها نشان می دهد روند افزایشی قیمت مسکن نه تنها متوقف نشده است بلکه بیم آن می رود با کوچکترین تغییر در مولفه های تورمی، بهای مسکن دستخوش افزایش شود.

بیت الله ستاریان، کارشناس اقتصادی درباره پیش بینی وضعیت بازار مسکن در سال آینده گفت: مولفه ها نشان نمی دهد تغییر خاصی در راه باشد. به هر روی عدم افزایش شدید قیمت مسکن ریشه در سیاست های پولی دارد و هر چند دولت می گوید قصد دارد نرخ تورم را به محدوده بیست درصد برساند اما چنین سیگنالی تا کنون به اقتصاد ایران مخابره نشده است.

وی افزایش قیمت مسکن را نیز ناشی از رشد عمومی تورم گریزناپذیر دانست و تاکید کرد: فاصله میان تقاضا و عرضه، مهمتری دلیل شکل گیری تورم در بازار مسکن است. در شرایط فعلی قدرت خرید به حدی عقب رفته است که کسی دیگر توان خرید مسکن ندارد. منظور من خانه اولی ها هستند. ممکن است شما خانه داشته باشید و بتوانید آن را تبدیل به احسن کنید اما خانه اولی ها باید میلیاردی سرمایه داشته باشند و تجمیع این سرمایه واقعا کار غیرممکنی در شرایط رکودی اقتصاد است .

تداوم رکود یعنی احتمال افزایش قیمت

وی با اشاره به رکود بازار مسکن گفت: با توجه به این کسادی میزان ساخت و ساز کاهش می یابد. وقتی میزان ساخت و ساز کاهش یابد، طبیعتا در دوره رونق که تقاضا وارد بازار می شود، قیمت مستعد افزایش است چون میزان عرضه پاسخگوی تقاضا نیست.

او در پاسخ به این سئوال که ورود چینی ها به بازار مسکن تا چه حد در تغییر این معادلات موثر است؟ گفت: من در این حوزه ابهام جدی دارم. چینی ها قرار است برای ما چکار کنند؟ نفت بگیرند و مسکن بسازند؟ مگر مشکل ما سخت مسکن است؟ مشکل ما فناوری و تکنولوژی های جدید است که اگر قرار به ورود آنهاست، نتیجه حضور چینی ها دو تا سه سال آینده روشن می شود. پس نسخه مسکن چینی با این فرضیات ابهامات فعلی به نظرم نجات بخش نخواهد بود .

وی اضافه کرد: جوری تبلیغ می کنند که چینی ها مسکن را متحول می کنند که انگار قبلا هیچ سرمایه گذار خارجی ارد ایران نشده است. ترکیه در بخش مسکن ایران ورود کرد؟ آیا توانست قیمت را بشکند؟ آیا توانست باعث تحول در تکنولوژی و فناوری ساخت شود ؟ این دست حرکت ها به نظر من تنها برای تضمین بازار فروش نفت است و نمی تواند بخش مسکن را منتفع کند خصوصا که ما به اندازه کافی انبوه ساز در ایران داریم و از نظر سازنده در مضیقه نیستیم اما از نظر تکنولوژی روز دنیا باید به فکر باشیم. من سال ها قبل در این خصوص هشدار دادم و اعلام کردم وقت آن رسیده است که تکنولوژی های مدرن وارد حوزه ساخت وساز شود و ایران بتواند از سنتی سازی فاصله بگیرد.

اگر دلار حرکت کند

او در جواب این سئوال که به نظر شما بازار مسکن در سال آینده چه میزان افزایش قیمت را شاهد خواهد بود؟ گفت: من تصورم این است که زیر سایه کاهش شدید تقاضا، بازار مسکن شرایط آرامی را داشته باشد اما نکته مهم این است که اگر سیاستگذار موفق به مهار نرخ ارز نشود و قیمت دلار روند افزایشی دو ماه اخیر را در ماه های اینده نیز ادامه دهد، دیر یا زود قیمت مسکن خود را با شرایط جدید تطبیق خواهد داد و در نتیجه بحرانی جدی گریبان ما را خواهد گرفت چرا که مسکن یکی از مهمترین دارایی های خانوار است و هزینه اجاره نشینی بخش مهمی از درآمد یک خانواده را خواهد بلیعد.

به گفته وی قیمت مسکن گرگوگان تورم ریالی و بهای ارز در بازار خواهد بود و این دو عامل بیش از هر عامل دیگری قیمت ها را دستخوش تغییر خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نجات دختر ۱۱ ساله از دست آدم‌ربایان
  • ماه رمضان ماه رهایی از عادت های بد
  • قیمت مسکن گروگان دو اتفاق/ نسخه‌ چینی بازار مسکن ایران را نجات می‌دهد
  • گروگانگیری در نیکشهر؛ چهار متهم دستگیر شدند
  • گروگانگیری در نیکشهر؛ ۴ متهم دستگیر شدند
  • عکس| تصویری خبرساز از کیم‌جونگ‌اون در کنار یک سرباز کره‌ای
  • (تصویر) عکس خبرساز از کیم‌جونگ‌اون در کنار یک سرباز کره‌ای
  • رهایی یک بازیکن سپاهان از بند مصدومیت
  • مذاکرات آتش‌بس در قطر
  • راهیابی ۱۶ تیم آذربایجان غربی به مرحله کشوری مسابقات کرسی‌های آزاداندیشی