Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بسياري از ما در طي روز براي امور مختلف به سراغ Word مايکروسافت مي رويم. تقريبا کار کردن با آن را هم بلد هستيم و کم و بيش مي توانيم گليم خود را از آب بيرون بکشيم. کار کردن با ورد آنقدر آسان است که اگر فردي کمي هم از کامپيوتر سر در بياورد، خيلي زود مي تواند نحوه کار کردن با ابزارها و ويژگي هاي عمومي آن را ياد بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما اغلب، همه ما براي انجام کارهايمان فقط به سراغ يک سري از ويژگي ها و ابزار خاص ورد مي رويم و مکررا از آن ها استفاده مي کنيم. با اين حال، ورد مايکروسافت پيچيده تر از اين حرف هاست و ميزبان ويژگي هاي کاربردي و مختلفي است که شايد بسياري از کاربران از وجود آن ها بي خبر باشند.
به همين منظور در ادامه اين متن مي خواهيم به معرفي ده مورد از اين ويژگي ها بپردازيم؛ ويژگي هايي که يا فراموش شده اند يا بسياري از کاربران ورد از آن ها به طور کل بي خبر هستند. پس در ادامه با بخش آموزش ديجياتو همراه باشيد.
1) صرفه جويي در زمان با Researcherاگر به دنبال نوشتن مقاله يا تهيه يک تحقيق کلاسي هستيد، ويژگي Researcher ورد حسابي مي تواند براي تان مفيد باشد و کارتان را راه بيندازد. با Researcher دسترسي به منابع معتبر سريع تر مي شود و به کمک آن مي توان تا اندازه زيادي از زحمت جستجوهاي پي در پي خلاص شد و در زمان صرفه جويي کرد.
براي دسترسي به اين ويژگي نيز بايد وارد تب References شويد و در بخش Research به دنبال Researcher بگرديد. با اين کار، يک منو کشويي برايتان باز مي شود که مي توانيد با جستجوي کليد واژه هاي مختلف در آن، از طريق Bing به نتايج جالبي دست پيدا کنيد.

البته نتايج به دست آمده به صورت کامل براي تان به نمايش در نمي آيند و اگر مي خواهيد متن کامل آن ها را ببينيد بايد روي شان کليک کنيد. با اين کار، متن کامل آن مقاله در پنجره Researcher باز مي شود و مي توانيد خيلي راحت به مطالعه آن ها در منو کناري بپردازيد.
نکته جالب اينجاست که مي توانيد از اين مقالات در متن خود نيز به صورت مستقيم استفاده کنيد. فقط کافيست کليد «add» را انتخاب کنيد تا آن مقاله به متن در حال نگارشتان اضافه شود. البته امکان استفاده از بخش خاصي از آن مقاله نيز وجود دارد. فقط لازم است که بخش مورد نظر را هايلايت کنيد و با استفاده از «add and cite» آن را به متن خود بيفزاييد.
2) استفاده از Accessibility Checkerدر اغلب اوقات حين نگارش يک متن، مشکلات مفهومي خاصي به وجود مي آيند که نويسنده قادر به شناسايي آن ها نيست. اما متاسفانه اين مشکلات در بسياري از متن ها وجود دارند و فهم و درک آن ها را مشکل مي کنند. با اين حال ورد، ويژگي جالبي به نام Accessibility Checker دارد که مي توان به کمک آن اين مشکلات را رفع کرد.
استايل هاي هدينگ، فاصله هاي اضافه ميان کاراکترها و ديگر مسائل مشابه، چيزهايي هستند که Accessibility Checker به دنبالشان مي رود و سعي مي کند که کاربر را از وجود اين مشکلات با خبر سازد. براي دسترسي به اين ويژگي نيز فقط کافيست پس از اتمام نگارش متن به سراغ تب Review برويد و از آن جا روي Check Accessibility کليک کنيد.

با اين کار، يک منو کشويي در مقابل تان باز مي شود و ليستي از مشکلات يافت شده در اختيارتان قرار مي گيرد. حالا مي توانيد با کليک روي هر يک از اين مشکلات، به سرعت آن ها را در متن پيدا کنيد و امر ويرايش را با سرعت بيشتري به جلو ببريد.
3) اضافه کردن ويديوهاي آنلايندر ورد يک ويژگي جالب ديگر هم وجود دارد که مي توان به کمک آن به متن ها، ويديو آنلاين اضافه کرد. اين ويژگي حسابي مي تواند در متن هاي آموزشي معجزه کند و جلوه جذاب تري هم به سند توليد شده ببخشد. از طرفي متن بسياري از مقاله ها نيز از ويديو هايي که در سرتاسر اينترنت شاهدشان هستيم، استخراج مي شوند.
به همين منظور مي توان از اين ويژگي در مقاله هاي تحليلي به خوبي استفاده کرد و با قرار دادن يک ويديو درستي دلايل ارائه شده را شرح داد. براي قرار دادن ويديوهاي آنلاين نيز فقط کافيست به تب Insert برويد و در زير ريبن Media، روي Online Video کليک کنيد.

با اين کار سه راه براي قرار دادن ويديو در اختيارتان قرار مي گيرد: استفاده از جستجوگر بينگ، يوتوب يا قرار دادن Embed Code. از اين به بعد انتخاب با شماست و مي توانيد بسته به نيازتان از طريق هر يک از اين روش ها براي اضافه کردن ويديوهاي آنلاين به متن استفاده کنيد.
4) مقايسه يا ترکيب اسنادآيا تا به حال براي تان پيش آمده که مجبور شويد دو نسخه از يک سند را با هم مقايسه يا ترکيب کنيد؟ مسلما اگر مجبور به انجام اين کار شده باشيد از پروسه خسته کننده و زمان بر آن با خبر هستيد. با اين حال، ورد با ويژگي Compare and Combine خود مي تواند روند انجام اين کار طاقت فرسا را تا اندازه زيادي آسان کند.

براي دسترسي به اين ويژگي فقط کافيست به تب Review برويد و از آن جا روي Compare کليک کنيد. حالا در پنجره باز شده مي توانيد ميان دو گزينه Compare (مقايسه) و Combine (ترکيب) انتخاب کنيد و از مزاياي هر يک از اين بخش ها بسته به نياز خود بهره مند شويد.
5) افزودن اسمارت چارتاکسل مايکروسافت شايد بهترين اپليکيشن براي کار با چارت ها و نمودارها باشد. اما نبايد فراموش کرد که با استفاده از اسمارت چارت هاي ورد نيز مي توان به جلوه هاي تصويري جذابي در متن ها دست پيدا کرد. خوشبختانه دسترسي به آن ها نيز اصلا سخت نيست. فقط لازم است به تب Insert برويد و از درون Illustrations، روي Smart Art کليک کنيد.

با اين کار پنجره اي در مقابل تان ظاهر مي شود که حاوي چندين و چند اسمارت آرت مختلف در اشکال گوناگون است. حالا مي توانيد بسته به سليقه تان يکي از اين اسمارت چارت ها را انتخاب و در متن خود وارد کنيد.
6) متن هاي خود را با صداي بلند بخوانيدهمه ما وقتي که کار نوشتن متن هايمان به پايان مي رسد، آن ها را براي خود مي خوانيم تا ايراداتي که از چشم هايمان دور مانده اند را پيدا و تصحيح کنيم. اما جالب اينجاست که ما مي توانيم روي صندلي بشينيم و بگذاريم که ورد وظيفه خواندن متن ها را برايمان بکشد. اين ويژگي که Read Aloud نام دارد از طريق تب Review قابل دسترسي است. فقط کافيست به اين بخش وارد شويد تا ورد متني که نوشتيد را براي تان بخواند.
7) با Learning Tools بيشتر ياد بگيريداگر به تب View، خوب نگاه کنيد، متوجه ويژگي Learning Tools مي شويد. Learning Tools ويژگي جالبي است که براي تقويت و بهبود قدرت خواندن کاربران پا به ورد گذاشته و شايد استفاده از آن، بهترين گزينه براي کساني باشد که مي خواهند لغات را به طور صحيح و دقيق بخوانند.

8) ورد را تبديل به چيزي کنيد که مي خواهيدبيشتر افراد از ورد همانطور که هست استفاده مي کنند و حاضر نيستند با دست بردن در تنظيمات آن، محيط ابزار قدرتمند مايکروسافت را براي خود آشناتر کنند. اما مي توان به کمک پنجره Advanced Options، ورد را شبيه به آن چيزي کرد که دوست داريم باشد. براي دسترسي به اين تنظيمات نيز کافيست روي File و پس از آن Options کليک کنيد.

با اين کار پنجره اي در مقابل تان ظاهر مي شود که يکي از گزينه هاي آن Advanced است. با کليک روي اين گزينه، بيشمار ويژگي مختلف در اختيارتان قرار مي گيرد که مي توانيد با فعال يا غيرفعال کردن هر يک، کار کردن با ورد را براي خود ساده تر کنيد.
9) ريبن و تولبار خود را بسازيدريبن ها و تولبارهايشان، دو عنصري هستند که ورد بدون آن ها هيچ معنايي ندارد. همه ما مدت هاي زيادي را آن ها سر و کار داريم و تقريبا به حالت پيش فرض شان عادت کرده ايم. اما برخي از ريبن ها و تولبارها هستند که اغلب استفاده چنداني ندارند و خيلي کم اتفاق مي افتد که به سراغشان برويم.
اما خوشبختانه مايکروسافت در اين زمينه نيز دست کاربر را بازگذاشته تا بتواند ريبن ها و تولبارهاي خود را داشته باشد. حال اگر مي خواهيد ريبن ها و تولبارها را براي خود شخصي سازي کنيد، بايد دوباره به سراغ File و Options برويد.

با اين کار پنجره تنظيمات ورد براي تان به نمايش در مي آيد که اگر خوب دقت کنيد، دو گزينه Customize Ribbon و Quick Access Toolbar را در آن خواهيد ديد. از اين جا به بعد فقط کافيست به سراغ هر يک از اين گزينه ها برويد و از طريقشان تولبارها و ريبن هايي که لازم داريد را انتخاب کنيد.
10) استاتوس بار را براي خود شخصي سازي کنيديکي ديگر از چيزهايي که افرادي کمي از قابل تغيير بودن آن باخبر هستند، استاتوس بار است. استاتوس بار، نوار باريکي است که در پايين پنجره ورد قرار گرفته. جالب اينجاست که اين نوار کوچک قابليت نمايش جزئيات مختلف را دارد. فقط کافيست المان هايي را که احتياج داريد انتخاب کنيد تا استاتوس بار آن ها را براي تان به نمايش درآورد.

براي رسيدن به اين موضوع نيز فقط کافيست روي استاتوس بار راست کليک کنيد. با اين کار پنجره اي تحت عنوان Customize Status Bar در اختيارتان قرار مي گيرد که مي توانيد از ميان تنظيمات آن، گزينه هايي که مي خواهيد را انتخاب کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۴۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

غلامحسین دباغ،مدیرکل راه‌آهن استان قم  روز سه‌شنبه در حاشیه راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری ۵ ستاره قم - مشهد و بالعکس گفت: صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت قطار رویال افزود: این قطار ۴ تخته و ۵ ستاره بوده که ظرفیت آن ۳۲۰ نفر است.

دباغ عنوان کرد: زمان حرکت قطار مذکور از قم ساعت ۱۵:۴۵ و از مشهد ساعت ۲۰:۴۵ خواهد بود و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

وی با اشاره به ویژگی زائرپذیری قم، اظهار کرد: راه‌آهن قم ظرفیت بالایی در افزایش قطارهای مسافربری به خصوص در بین شهرهای زیارتی دارد.

راه‌آهن قم بیش‌از ۵۰۹ کیلومتر خط اصلی، ۳۰ کیلومتر خطوط صنعتی و تجاری و ۵۰ کیلومتر خط فرعی دارد و متشکل از ۱۵ ایستگاه است.

اتصال و ارتباط با خطوط راه‌آهن اصفهان، اراک و محور جدید و قدیم تهران، ورود و خروج بیش از ۲۸ هزار واگن باری در ماه، ورود و خروج بیش از ۱۵ هزار سالن مسافری در ماه، ورود و خروج روزانه ۵۰ رام قطار مسافری و ۳۰ رام قطار باری و واقع‌شدن در مرکز کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور از ویژگی‌های راه‌آهن قم می‌باشد.

قرار داشتن ایستگاه راه‌آهن قم در مرکز شهر در فاصله نزدیک به حرم حضرت معصومه(س) و عبور خط راه‌آهن از داخل شهر و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در راستای توسعه خدمات شهری از دیگر ویژگی‌های راه‌آهن قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انواع درب ساختمان
  • ویژگی‌های اسکنر لابراتواری و اسکنر مدیت
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم
  • چرا لپ تاپ‌های گیمینگ از سیستم‌های گیمینگ جذاب‌تر هستند
  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد