Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - تشکیل اتاق عملیات جدید تروریست ها برای توقف پیشروی های ارتش سوریه؛ کشته و زخمی شدن 19 سرباز ترک در حمله موشکی پ.ک.ک؛ ترکیه متهم به استفاده از سلاح های ممنوعه در منطقه عفرین؛ بحران سوریه محور گفت وگوهای السیسی با مقام های عمان؛ انتشار فیلم کشته شدن خلبان روسی در ادلب و تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه از خبرهای مهم روز یکشنبه کشور سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**گروه های تروریستی امروز با صدور بیانیه ای از تشکیل اتاق عملیات مشترکی با عنوان 'سرکوب متجاوزان' در استان های حلب،حماه و ادلب برای جلوگیری از پیشروی های ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی خبر دادند.
گروه های تروریستی أحرارالشام، فیلق الشام، جیش الأحرار، جیش إدلب الحر، جیش العزة، حرکة نور الدین الزنکی، جیش النصر، جیش النخبة، الجیش الثانی، تیپ بعین و تیپ یکم پیاده ارتش آزاد اتاق عملیات مشترک تشکیل داده اند.
ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی از حدود سه ماه قبل عملیات نظامی خود را برای ریشه کن کردن گروه های تروریستی از جمله تحریرالشام (جبهه النصره کنونی) و داعش در استان های حماه، ادلب و حلب آغاز کرد.

**به گزارش رسانه های ترکیه، در پانزدهمین روز از عملیات عفرین و تداوم حملات موشکی نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د) هشت سرباز ارتش ترکیه کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.
همچنین در پی حمله نیروهای کرد به یک تانک ارتش ترکیه در منطقه شیخ خروس (شمال غربی عفرین) پنج سرباز ارتش کشته و در جریان حمله موشکی نیروهای پ.ک.ک و پ.ی.د به پایگاه نظامیان ترکیه در حکاری و کیلیس، 2 سرباز دیگر ارتش کشته و شش سرباز دیگر مجروح شده اند.

**نیروهای دمکراتیک سوریه (کردها) ترکیه را به استفاده از سلاح های ممنوعه و غیرمتعارف از جمله ناپالم و خوشه ای در حمله به مناطق کردنشین این کشور متهم کردند.
ریدور خلیل مسئول دفتر روابط عمومی نیروهای دمکراتیک سوریه، از تلاش برای جمع آوری اسناد و ارائه آن به افکار عمومی در این باره خبر داد.

**عبدالفتاح السیسی به عنوان رئیس جمهوری مصر در نخستین دیدار رسمی سه روزه خود از عمان، فردا با سلطان قابوس بن سعید و مقام های عالی رتبه این کشور دیدار و درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای از جمله بحران سوریه بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

**به گزارش رسانه های مخالف سوریه، گروه تروریستی موسوم به محمد الشرع در استان درعای سوریه یکی از شرکت کنندگان نشست سوچی را پس از بازداشت و توقیف مدارک شخصی وی به زندان منتقل کردند.
نشست گروه های سوری - سوری به تازگی در سوچی روسیه برگزار شد و اغلب شرکت کنندگان در آن بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و حرکت به سمت وفاق ملی تاکید کردند.

**گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره سابق) شنبه شب، فیلم کشته شدن خلبان روسی را که جنگنده وی عصر همان روز در آسمان ادلب واقع در شمال غرب سوریه سرنگون شد، منتشر کرد.
تحریرالشام با انتشار این فیلم، در واقع مسئولیت سرنگونی جنگنده سوخوی 25 روسی در ادلب را برعهده گرفته است.

**وزارت دفاع روسیه شنبه شب با صدور بیانیه ای، سرنگونی جنگنده سوخوی 25 نیروی هوایی خود و کشته شدن یکی از خلبانان این هواپیما را در استان ادلب تایید کرد.
براساس این بیانیه، جنگنده روسی در جریان پرواز در منطقه کاهش تنش در استان ادلب با موشک های دوش پرتاب گروه های مسلح سرنگون و خلبان هواپیما پس از فرود با چتر در درگیری با تروریست ها در حلب کشته شده است.

**ارتش روسیه منطقه ای که از آن به هواپیمای سوخو 25 شلیک شده بود، هدف قرار داد.
این منطقه در کنترل گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) در استان ادلب است و در نتیجه این حمله بیش از 30 تروریست کشته شده اند.

**وزارت امورخارجه سوریه ضمن رد ادعاهای بی اساس و باطل آمریکا و اتهام زنی به دولت سوریه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه شرقی ریف دمشق، تاکید کرد که این ادعاها پس از هر شکست آمریکا و همپیمان هایش در تصویب طرح ها و قطعنامه های مورد نظر خود در شورای امنیت سازمان ملل و سازمان جلوگیری از سلاح شیمیایی مطرح می شود.
شبک** خاورم**7074**1392**خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار: ابوالفضل بابایی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۴۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ارتش رژیم صهیونیستی درباره تلفات زیاد در کرم شالوم تحقیق می کند
  • ارتش صهیونیستی کشته شدن ۳ نظامی خود را تائید کرد
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • کشته شدن ۳۲ عنصر پ ک ک در شمال عراق توسط ترکیه
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس