Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران گفت: با افزایش ظرفیت گوی‌های شناور در پارس جنوبی، ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه به مقاصد خارج از کشور صادر شد. ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، سیدپیروز موسوی عصر امروز در بررسی وضعیت گوی‌های شناور بارگیری میعانات گازی از منطقه پارس جنوبی از افزایش ظرفیت بارگیری از این اسکله‌های صادراتی خبرداد و اظهار داشت: با توسعه زیرساخت‌های اسلکه‌های صادراتی  در پارس جنوبی امکان پهلوگیری  چندین کشتی‌های پهن پیکر  برای بارگیری میعانات گازی در این اسکله فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه رکورد جدید پهلوگیری شناورها در پایانه عسلویه محقق شد افزود: 27 نفتکش در پایانه  صادراتی میعانات گازی عسلویه  پهلو گرفت که این رکود پس از 15 سال محقق  و رکود جدیدی ثبت شده است.

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران از بارگیری بیش از 16 میلیون بشکه میعانات گازی در پایانه صادراتی عسلویه خبر داد و گفت: با افزایش ظرفیت گوی‌های شناور در پارس جنوبی، بیش از 16.4 میلیون بشکه میعانات گازی همزمان بارگیریکه  14 میلیون و 400 هزار بشکه آن به مقاصد خارج از کشور صادر شد.

موسوی بیان کرد: بارگیری همزمان سه فروند نفتکش در گویهای شناور عسلویه پس از 15 سال رکوردی جدیدی ثبت شد.

وی بارگیری میعانات گازی برای مجتمع‌ها و پالایشگاه‌های پتروشیمی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سه میلیون و 300 هزار بشکه میعانات گازی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس و پنج میلیون و 200 هزار بشکه نیز به پتروشیمی نوری اندازه گیری و ارسال شد. 

مدیرعامل پایانه‌های نفتی ایران افزود: حجم عملیات جابجایی دریایی و خشکی میعانات گازی پارس جنوبی در دی ماه امسال از مرز دو میلیون و 200 هزار بشکه گذشت.

انتهای پیام/ش

R41363/P1377/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ضمن اشاره به اخباری مبنی بر آلودگی نفتی خاک خوزستان گفت: قانون خاک آماده و مصوبه‌هایش نیز ابلاغ شده و در حال پیگیری آن هستیم و در این باره بارها با وزیر نفت در خصوص چاه‌هایی که احداث می‌شود گفت‌وگو کرده‌ایم.

وی افزود: از بالا که به خاک خوزستان نگاه می‌کنید چاه‌های نفت رها شده مشخص هستند که ما از وزارت نفت خواسته‌ایم این‌ها را ساماندهی کنند چون همین رهاسازی چاه‌های نفت بسیاری از منابع آبی و خاکی ما را دچار مشکل می‌کند.

سلاجقه ادامه داد: مشکلاتی نیز در زمینه خطوط انتقال میعانات در خلیج فارس و دریای عمان داریم یکی دو بار نشتی‌های صورت گرفته که البته تیم‌ها وارد عمل شده و سریعاً موضوع حل شده است و در آنجا نیز از ظرفیت وزارت نفت و ظرفیت‌های بین‌المللی برای تعویض لوله‌های انتقال میعانات استفاده می‌کنیم تا مشکل نشت هز لوله‌ها و کشتی‌ها رفع شود.

منبع: خبرگزاری برنا

دیگر خبرها

  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد