Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@20:59:21 GMT

پدیده "توهم در فضای دانشگاهی ایران"

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۴۵۷۸

رویداد۲۴-توهم گرایی رفتاری روانی اجتماعی صرفا مربوط به عوام نیست بلکه خواص نیز در تاثیر پذیری از این پدیده همانند عوام بهره مند هستند. توهم گرایی رفتار پوپولیستی و عوام فریبانه ای است که بر اساس ریاکاری ، دروغ ، گنده گویی ، ژست های کاذب و... در فرد متوهم بروز می یابد و در رابطه با دیگران در رفتار اجتماعی فرد متوهم خود را به عنوان سوپرمن پرقدرتی فرض می کند که از  دیگران زرنگ تر ، داناتر ، باهوش تر و کاریزماتر می باشد ، این پدیده روان شناختی در عوام در بروز انواع آسیب های اجتماعی و فساد های اخلاقی و اقتصادی بروز می یابد و در خواص در انحراف ها و فسادهایی در حوزه فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی خود را در معرض نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پدیده توهمات شبه دانشگاهی موضوع جدیدی است که در فضای آکادمیک و برخی از شخصیت های دانشگاهی بروز می یابد و با چند ویژگی کلی فرد متوهم در قامت استاد درس خوانده باسواد خود را سوپرمن گروهی از دانشجویان و مریدان خاص خود می بیند که یگانه متفکر باسواد فقط اوست و بس و هر آنکس به غیر او بیاندیشد و تحقیق کند بهره ای از سواد و علم ندارد و فقط اوست که می تواند اندیشه های فکری فلسفی، جامعه شناسی ، علوم تجربی یا پزشکی و اختراع از خود تولید کند و هر کسی که بر خلاف او بیاندیشد و بنویسد و تولید علمی داشته باشد از حوزه علم و پژوهش بدور است و این استاد اندیشمند یکه تاز ، تازه به دوران رسیده با جعل عناوین "استاد دانشگاه" ، جامعه شناس ، اندیشمند ، فیلسوف ، دکتر ، مهندس و.... تلاش دارد خود را در صدر اخبار رسانه ها و فضای مجازی بنشاند و اگر روزی در صدر نباشد آن روز تلخی برایش خواهد بود حال آنکه این استاد به اصطلاح دانشگاهی علاقه عجیبی به رسانه های فضای مجازی دارد و تمام وقت خود را صرف کوبیدن و  نفی کردن اساتید دیگر می کند و وقت مفید خود را به جای مطالعه و پژوهش ، به گذراندن در فضای مجازی و یادداشت نوشتن های بی مایه ای می کند که جز تشویق مریدان و اطرافیانش هیچ دستاورد مفیدی در زندگی روزمره برایش حاصل نمی شود.


توهمات شبه دانشگاهی صرفا در شخصیت برخی از اساتید بروز نمی یابد بلکه برخی  از دانشجویان مقطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس و دکتری تمام وقت مفید خود را به جای تحصیل و مطالعه و درس خواندن ، صرف عکس یادگاری و عکس گرفتن و کپی یا فوروارد کردن  از مطالب و کتاب هایی که نه یکبار خوانده اند و نه مفاهیم این کتاب ها را درک کرده ،  می کنند و یا وقت مفید خود را در کتاب سازی هایی صرف می کنند که تعداد آثار نوشتاری اش از سن خود و اساتیدش بیشتر است و با انتشار این کتب های بی مایه و بی پایه در صدد چهره سازی علمی و هویت طلبی علمی کاذب از خویش است چرا که امروزه ناشرین به جای نشر اثار ماندگار بیشتر به تجارت و اخذ پول های هنگفت از نویسنده به  کتاب سازی روی آورده اند و فضا برای چاپ کتب های بی محتوا بیش از گذشته مهیاست و افرادی که می کوشند با مطرح شدن های کاذب در فضای مجازی چهره ای فرهیخته از خود در جامعه به معرض نمایش بگذارند و جالب توجه اینکه برخی از دانشجویان  دوره تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس به دلیل اینکه هنوز مراحل تحصیلات عالیه را در رشته تحصیلی خود کسب نکرده اند با فعالیت های پر هیجان در فضای مجازی عناوین جالب توجهی در مورد خود می نویسند به عنوان مثال چندی پیش مشاهده کردم دانشجوی ۲۱ ساله  لیسانس در رشته علوم سیاسی عنوان نویسنده و پژوهشگر و کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه خود را معرفی کرده و برایم جالب توجه بود این دانشجو هنوز مدرک لیسانس خود را نتوانسته کسب کند

 این توهمات صرفا در مورد برخی از دانشجویان دوره تحصیلی لیسانس مصداق ندارد حتی گاها مشاهده می شود برخی از دانشجویان فوق لیسانس و دکتری که هنوز زبان تخصصی و زبان مادری و روش تحقیق در رشته تخصصی خود را نمی دانند با عناوین پر طمطراق در فضای مجازی به کاذب گرایی معرفتی روی آورده اند . در فضای دانشگاه نباید از این دانشجویان بی مایه صرفا توقع زیست عقلانی در راه علم و پژوهش داشت بلکه اگر در هر گوشه ای از دنیا اگر اساتیدی که با رانت و مدرک های سفارشی پولی مدارج علمی را طی کرده اند ، خود نمایانگر معرف حضور پدیده ای به نام " توهمات شبه دانشگاهی " است که به مدد رسانه های مجازی نوعی کمال گرایی کاذب را بوجود آورده ، که نشان از بحران نظام معانی دانشگاه دارد که عرصه علم و دانش با خطر فروپاشی این نظام معانی خالی از محتوا ، خود را در مسیر فرسایش و رکود علمی قرار داده است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور را محکوم کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخوردهای صورت گرفته از سوی پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان حامی فلسطینیان در این کشور، خواستار حمایت جهانی دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی جهان از این جنبش دانشجویی اصیل شد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بلوغ و باروری جنبش دانشجویی اصیل در ایالات مختلف آمریکا، در محکومیت صهیونیسم ، با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور مواجه شده است.دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده‌اند هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد. شکل گیری، تثبیت و استمرار  این جنبش دانشگاهی و بشردوستانه، خواب راحت را ازچشم فاتلان کودکان غزه ربوده و علاوه بر آن، فردایی  آکنده از آگاهی و ظلم ستیزی را در فضای دانشگاهی و علمی غرب نوید می‌دهد.

گستردگی، آگاهی و استقامت سه رکن اصلی این جنبش بی سابقه در آمریکا محسوب می‌شود. جنبشی که با سرعتی مثال زدنی در حال تعمیم به دیگر حوزه‌های جغرافیایی و آموزشی غرب است.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تقدیر از صلابت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها که علی‌رغم خفقان ناشی از سلطه لابی‌های صهیونیستی در آمریکا به میدان حمایت از هم نوعان خود در غزه آمده‌اند، جنایت و برخوردهای صورت گرفته علیه آنها را قویا محکوم می‌کند. همچنین این سازمان، خواستار حمایت گسترده همه دانشگاه‌ها، مراکز علمی و فرهنگی جهان، فارغ از هر نژاد و مذهبی، از حرکت انسان دوستانه و تاریخی دانشجویان آمریکایی مدافع حقیقت و حقانیت است.

بدیهی است که اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، حداقلی‌ترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها شود. انشاالله.»

در ادامه عکس‌هایی از تظاهرات دانشجویان امریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه را می‌بینید:

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دانشجویان آمریکایی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • چرا نباید نگران نسل Z بود؟
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی