Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو دیپلماسی انرژی را از مسائل بسیار مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد و گفت: این بخش برای توسعه نیازمند طرحی مورد توافق و اجماع همه بخش‌های صنعت برق است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا اردکانیان در آیین افتتاح مرکز پایش، امنیت فناوری اطلاعات و مخابرات صنعت برق کشور و چند پروژه صنعت برق در برق منطقه‌ای زنجان و هرمزگان به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر، با اشاره به اینکه صنعت برق کشور یکی از صنایع پیشرو در زمینه بهره برداری از منابع انسانی غنی و شایسته در کشور است افزود: ما باید قدردان این منبع انسانی عظیم برای ارائه خدمات شایسته در طول شبانه روز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عواملی که می‌تواند زمینه ساز خدمات شایسته‌تر از طرف شرکت مدیریت شبکه برق ایران باشد، گفت: یکی از این موارد توجه ویژه به امر «زمان» به عنوان منبعی تجدید ناپذیر است، چراکه زمان و فرصت یکی از منابع بسیار مهم است که نباید آن را با انجام کارهای بیهوده و جلسات بی نتیجه به هدر داد. 

وزیر نیرو برنامه ارائه شده وزارت نیرو به مجلس را پیش از رأی اعتماد به وزیر، برنامه کاری وزارت نیرو دانست و اعلام کرد: همه همکاران از آن زمان به بعد به اندازه وزیر نیرو در انجام راهبردهای این برنامه سهم و وظیفه دارند.

اردکانیان با اشاره به ظرفیت‌های خوب و مناسب موجود در شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: این مجموعه از ظرفیت‌های خوبی از منظر منابع انسانی برخوردار است، چرا که اینجا عنصر منابع انسانی بسیار پراهمیت بوده است. با این اوصاف نباید از این امر غافل شد، بلکه باید سعی کرد همواره برای این مجموعه ظرفیت سازی انجام شود؛ باید سعی کرد ورودی‌های این شرکت را بسیار دقیق‌تر کرده و از طریق آن ارزش افزوده جدید ایجاد کرد.

این مقام مسوول با اشاره به لزوم پررنگ شدن حضور بانوان در مجموعه مدیریت شبکه برق ایران افزود: با توجه به لزوم بالا بردن دقت و تمرکز در کارکردهای این مجموعه باید سعی کرد از بانوان شایسته در اینجا نهایت استفاده را کرد.

اردکانیان بااشاره به حساسیت بالایی مدیریت مدیریت برق ادامه داد: باید این سازمان نقش خود را در ترویج و گسترش توسعه در کشور ایفا کند.  این ارتباط می‌تواند از طریق انتشار برخی اطلاعات صورت پذیرد، باید توجه داشت که بحث مدیریت مصرف و تقاضا را نمی‌توان از مردم انتظار داشت، اما اطلاعاتی در این خصوص در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار نگیرد.

وزیر نیرو در ادامه سه درخواست را نیز از معاونت برق و انرژی کشور مطرح کرد و گفت: پیگیری مسأله دیپلماسی انرژی نیز از زمره مسائل بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد اما برای توسعه این بخش ابتدا باید طرحی که مورد توافق و اجماع همه بخش‌های صنعت در این زمینه است را فراهم کرد تا بتوان به صورت دقیق و مشخص در این خصوص و حرکت‌های انجام شده ارزیابی‌ هایی را انجام داد.  بحث دیگر توجه ویژه به بحث مدیریت تقاضا و مصرف است که در این بخش باید به یک تعریف مشخص و جامع رسید و سپس متناسب با آن برنامه تفصیلی مشخص برای حال و آینده تهیه کرد.

اردکانیان گفت: صنعت برق باید مبتکر پیشنهاداتی در خصوص اجرای خصوصی سازی درست در حوزه خود باشد، ارائه یک تصویر دقیق از «آنچه که باید باشد» در این صنعت، می‌تواند در طی این مسیر به روشی درست و مناسب بسیا راهگشا باشد.  امیدواریم در سال آتی شاهد برگزاری میزبانی از اجلاس‌های منطقه‌ای و جهانی در خصوص موضوعات خاص در صنعت برق در کشور باشیم، چرا که این امر می‌تواند تصویر بهتر و دقیق‌تری از آنچه که ما در حال حاضر هستیم، به ما ارائه دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • عملکرد مطلوب صنعت گاز در عملیات برگشت‌پذیری زیرساخت و مدیریت بحران رسانه در حمله تروریستی
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد