Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدارک لازم براي تعويض کارت ملي و تبديل به کارت ملي هوشمند،از سير تا پياز «طرح ترافيک جديد» پايتخت،سقف ماليات بر حقوق کارمندان مشخص شد و ... را در بسته اخبار پربازديد رسانه‌ها بخوانيد.
به گزارش گروه فضاي مجازي خبرگزاري ميزان، مدارک لازم براي تعويض کارت ملي و تبديل به کارت ملي هوشمند،از سير تا پياز «طرح ترافيک جديد» پايتخت،سقف ماليات بر حقوق کارمندان مشخص شد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته اخبار پربازديد رسانه‌ها بخوانيد.
مدارک لازم براي تعويض کارت ملي و تبديل به کارت ملي هوشمند

باشگاه خبرنگاران جوان: کارت ملي به عنوان يکي از مدارک شناسايي يک ابزار هويتي براي هر فرد محسوب مي‌شود. نوع اوليه اين کارت به شکلي ساده و داراي اطلاعات مختصري بوده است. از ابتداي استفاده از کارت ملي تا به امروز هدف حضور در مکان‌هاي ضروري و بهره گيري از امکانات مختلف بوده است. نوع اوليه و هوشمند هر دو براي دست يابي به اين هدف طراحي شده اند. اما با پيشرفت علم و فناوري در "کارت ملي هوشمند" نيز قابليت‌هاي تازه و به روزي افزوده شده اند.
در کارت ملي هوشمند امروزي علاوه بر درج اطلاعات شناسنامه‌اي يک فرد تمامي مشخصات ضروري فردي وي و زندگي اش نيز در تراشه آن به ثبت مي‌رسد. به تازگي نيز با فراخوان دولت تمامي ايرانيان بايستي اقدام به تعويض کارت ملي خود کرده و آن را به کارت ملي هوشمند تبديل نمايند. براي ايجاد هر نوع و انجام کاري نياز به طي مراحل خاص و تهيه مدارک لازم است.
از سير تا پياز «طرح ترافيک جديد» پايتخت

ايسنا: در تشريح جزئيات طرح جديد ترافيک، گفت: خوشحالم که طرح ترافيکي جديد تهران تصويب شد؛ چراکه اين طرح براي من نشانه‌هاي اميد و سازندگي بود که با همه دشواري‌ها و قدم سختي که بايد برداشته مي‌شد، تصويب شد و بايد بگويم وقتي اين طرح را شروع کردم برايم يک سوال و نشانه بود که آيا واقعا مي‌توان طرحي را جلو برد؛ در حالي که همه مسئولان ذي نفع بودند؟ چراکه خيلي‌ها بايد از منافعشان مي‌گذشتند تا اين طرح جلو برود.
وي اظهار کرد: همه سازمان‌هايي که بايد نظر مثبتشان براي اجراي اين طرح جلب مي‌شد اعم از اعضاي شوراي شهر، شهرداري، شوراي ترافيک تهران و... ذي نفع بودند؛ اما بايد به اين وفاق مي‌رسيدند که از آنچه که خودشان ذي نفع هستند، عبور کنند و اين نشانه‌اي بود که در جمهوري اسلامي سطح بلوغ مسئولين به حدي رسيده است که مسئولان اختصاصات و بافت جداگانه بودن را رها کردند و اين نکته مثبتي است.
سقف ماليات بر حقوق کارمندان مشخص شد

تسنيم: براساس بند الف. تبصره 6 سقف معافيت مالياتي موضوع ماده 84 قانون ماليات‌هاي مستقيم مصوب 4 اسفند 1366 و اصلاحات بعدي آن در سال 1397 سالانه مبلغ 27 ميليون و 600 هزار تومان تعيين مي‌شود. نرخ ماليات بر کل درآمد کارکنان دولتي و غيردولتي اعم از حقوق و مزاياي فوق‌العاده و کارانه و ... به استثناي تبصره يک و دوي قانون ماليات‌هاي مستقيم مربوط به دانشگاه‌ها و امور پژوهشي مازاد بر مبلغ مذکور تا 3 برابر آن مشمول ماليات سالانه 10 درصد و نسبت به مازاد 3 برابر تا 4 برابر آن مشمول ماليات سالانه 15 درصد و نسبت به مازاد 4 برابر تا 6 برابر 5 درصد و نسبت به مازاد 6 برابر 35 درصد تعيين مي‌شود.
همچنين ميزان معافيت مالياتي اشخاص موضوع مواد 57 و 101 قانون ماليات‌هاي مستقيم سالانه مبلغ 21 ميليون و 600 هزار تومان تعيين مي‌شود.
تحولات ميداني شمال سوريه 21 روز پس از حملات سنگين ارتش ترکيه

مشرق:عمليات نيرو‌هاي زميني ارتش ترکيه و عناصر تروريستي موسوم به سپر فرات تحت عنوان «شاخه زيتون» در شمال استان حلب سوريه وارد بيست و يکمين روز شده و درگيري‌هاي سنگين در مناطق مختلف عفرين ادامه دارد.
از حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» خبر مي‌رسد، تحولات ميداني همچنان به سود نيرو‌هاي ارتش ترکيه و عناصر تروريستي است و شبه نظاميان کُرد تاکنون موفق به بازپس گيري مناطق «بازي باغ، قسطل جندو و ارتفاعات برصايا» نشده اند. درگيري‌ها در محور غربي اين مناطق در جريان است.
نيرو‌هاي ارتش ترکيه و تروريست‌هاي موسوم به سپر فرات در حومه شمال غرب منطقه «ديرصوان» هم با پشتيباني دقيق جنگنده‌ها و آتش توپخانه توانستند مواضع خود را در شهرک «عبودان» تثبيت کنند و مناطق مهم «بلبل، قورنه، زعره، علي کار، باکي اوباسي» را به اشغال خود دربياورند.
همه غافلگيرشده‌ها!/ قصور از ايرلاين‌ها بود يا فرودگاه امام(ره)؟

مهر:در پي بارش برف سنگين هفته گذشته و در پي آن بسته شدن راه‌هاي دسترسي به فرودگاه امام خميني (ره)، باند پروازي فرودگاه، يخ زدگي سطوح پروازي، تاکسي وي و اپرون اين فرودگاه و درنتيجه معطلي صد‌ها مسافر داخلي و خارجي که برخي از آن‌ها تا 4 روز بدون کوچکترين امکاناتي در فرودگاه امام خميني (ره) شب را به صبح رساندند، گزارش ها، انتقادات و اظهار نظر‌هاي متعددي درباره اين اتفاق و حواشي پيراموني آن منتشر شد.
آنچه وضعيت فرودگاه امام طي روز‌هاي پس از بارش برف را تاسف برانگيزتر مي‌کرد آن بود که به وضوح ديده مي‌شد بارش يک برف سنگين، نه فقط موجب اخلال در جابجايي مسافران هوايي شده بلکه تمام ساختار و سازمان خدمت رساني در فرودگاه بين المللي! امام خميني را به کلي دچار يک آنارشي عجيب کرده است؛ به طوري که بيشتر بخش‌هاي خدمت رسان، درست کار نمي‌کردند و حتي بخش‌هايي که بطور مستقيم تحت تاثير بارش برف نبودند، در حال سوءاستفاده از مسافران بي نوايي بودند که بخاطر لغو پروازها، در فرودگاه زمين گير شده بودند.
بدهي‌هاي بيمه سلامت بيشتر از چيزي است که گفته مي‌شود

جام جم : طاهر موهبتي در رابطه با صحبت‌هاي اخير قاسم جان بابايي، معاون درمان وزير بهداشت مبني بر اعلام بدهي 15 هزار ميلياردي بيمه به جام جم آنلاين گفت: متاسفانه بدهي بيمه سلامت به بخش دولتي، غير دولتي و نهاد‌هاي غيردولتي مبلغي قابل توجه و بيش از اين موارد ذکر شده است. از شهريورماه امسال که مديريت بيمه سلامت را بر عهده گرفتم، بدهي بيمه به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در حدود يکسال بود حال اين بدهي در حدود 6 الي 7 ماه کاهش پيدا کرده است، اما با اين وجود بازهم بدهي‌ها مبلغ قابل توجهي هستند.
وي ادامه داد: ما ماهيانه حدود 700، 800 ميليارد به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي بدهي داشتيم به عبارتي ديگر حدود 6، 7 ماه دانشگاه‌ها از بيمه سلامت مطالبه داشتند که اين بدهي براي بيمه تامين اجتماعي بيشتر است. بيمه سلامت در مدت 4 ماه با پيگيري‌هاي وزير بهداشت و سازمان برنامه 7400 ميليارد تومان به 42 هزار مرکز درماني تزريق بودجه داشت. اما بدهي‌ها بيشتر از اين مبالغ است و پرداخت 7 ماه بدهي به بخش دولتي بازهم قابل پذيرش نيست.
انتهاي پيام/
خبرگزاري ميزان: انتشار مطالب و اخبار تحليلي ساير رسانه هاي داخلي و خارجي لزوماً به معناي تاييد محتواي آن نيست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضاي رسانه اي منتشر مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۵۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد

پیرو برخی تماس‌های حاصله با تعدادی از شهروندان و درخواست مبالغی برای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت، مرکز امور مشتریان سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد که این سازمان برای ارائه خدمات به مردم از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند و این موضوع کلاهبرداری است.

به گزارش تسنیم، اخیراً شاهد این هستیم که برخی افراد در تماس با شهروندان، خود را به عنوان کارگزار یک شرکت بیمه‌ معرفی و با ادعای صدور "کارت هوشمند بیمه سلامت" و اعلام شماره حساب، اقدام به دریافت مبالغی از مردم برای صدور این کارت می‌کنند. این افراد مدعی هستند که با خرید این کارت هوشمند، شهروندان می‌توانند از مزایا و تخفیفاتی در هنگام دریافت خدمات تشخیصی و درمانی بهره‌مند شوند.

در همین راستا خبرنگار تسنیم پیگیر این موضوع از بیمه سلامت شد و مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران در اطلاعیه‌ای به تسنیم اعلام کرد: «برخی شرکت‌های سودجو به دنبال سوء استفاده از نام و عنوان بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه شدگان این سازمان هستند، این درحالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند بنابراین این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.»

این اطلاعیه تأکید می‌کند که «شهروندان برای اطلاع از آخرین اخبار و آدرس دفاتر پیشخوان طرف قرارداد به سایت سازمان به نشانیihio.gov.ir مراجعه و یا با سامانه 1666 تماس حاصل کنند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: وقتی تلفنی کلاهت را برمی‌دارند! انهدام دومین باند کلاهبرداری از همراهان بیمار در بیمارستان‌ های تهران

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟