Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:00:10 GMT

پنج خبر از شهرستان های اردکان، خاتم و میبد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۷۲۶۸

پنج خبر از شهرستان های اردکان، خاتم و میبد

یزد- ایرنا- افتتاح سایت آزمون آنلاین مرکز فنی و حرفه ای اردکان، دانش آموزان ، سرزمین ایران را با دانش خود می سازند،دیدار با خانواده جانبازان و ایثارگران خاتم ، افتتاح نمایشگاه دهه فجر این شهرستان و لزوم آشنایی جوانان با آسیب های اجتماعی از جمله خبرهای روز یکشنبه استان یزد است.

به مناسبت ایام الله دهه فجر و با حضور فرماندار اردکان در مراسمی سایت آزمون آنلاین مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان افتتاح شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره‌کل آموزش فنی‌ و ‌حرفه‌ای استان در این مراسم با تبریک دهه فجر گفت: در اردکان به عنوان پنجمین شهرستان، استان موفق به راه اندازی سایت آزمون آنلاین شدیم که ظرفیت برگزاری آزمون برای 22 نفر در هر شیفت را دارد.
محمد رضا سلطانی اضافه کرد: برای تجهیز و بهره برداری از این تارنما افزون بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات این اداره کل هزینه شده است.
وی تصریح کرد: صرفه جویی در مصرف کاغذ، تحقق دولت الکترونیک، سرعت در اعلام نتایج و امکان برگزاری آزمون های ادواری در شهرستان از جمله مزایای برگزاری آزمون آنلاین است.
سلطانی در خصوص کیفیت آزمون ها گفت: سئو ل ها بصورت ملی و با استفاده از بانک پرسش های سازمان فنی‌ و ‌حرفه‌ای ارائه می‌شود.
مرکز آموزش فنی‌ و ‌حرفه‌ای امام علی (ع) اردکان در رشته های جوشکاری، تأسیسات، برق صنعتی، الکترونیک، تابلوسازی برق، رایانه، PLC و برق خودرو به علاقه مندان آموزش می‌دهد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
فرماندار اردکان گفت: جامعه کنونی به شدت از برخی بد اخلاقی های جامعه رنج می برد و باید آینده این سرزمین را با ساختن خود، یعنی تعلیم و آموزش به خوبی بسازیم.
هادی مقیمی در آیین تجلیل از دانش آموزان مدرسه ماندگار شرف اردکان با گرامیداشت دهه فجر و تقارن آن با ایام شهادت فاطمه زهرا(س)افزود: انقلاب ایران ثمره تلاش امام خمینی (ره) و مبارزینی است که از سال 42 همراه آن پیرِفرزانه تلاش کردند تا به پیروزی انقلاب منتهی شود.
فرماندار اردکان جنگ هشت ساله تحمیلی را بخشی از خطرهای پشت سرگذاشته نظام با تلاش مردم ایران عنوان کرد و افزود: اکنون باید این انقلاب 40ساله با پشتوانه و پرورش استعداد ها و نخبه هایی چون شما جوانان بتواند مسیر پرتلاطم پیش روی خود را تا رسیدن به آرمان های امام راحل پشت سرگذارد.
وی مدرسه ماندگار شرف را یکی از مدارس با سابقه و نخبه پرور استان یزد خواند و تصریح کرد: شما جوانان باید به خود ببالید که در مدرسه ای درحال تحصیل هستید که در تاریخ خود بزرگان و نوابغ علمی مشهوری را پرورانده است، و اینک شما نیز ادامه دهنده راه آن عالمان بزرگ هستید.
فرماندار اردکان اخلاق مداری و توجه به موجودیت انسان را لازمه جامعه بدون مشکل خواند و افزود: شما جوانان را به خردورزی، اندیشه بیشتر و توجه به اخلاق انسانی دعوت می کنم چرا که خرد، اندیشه ورزی با نگاه به اصل اخلاق گوهر گمشده این روزهای ماست.
در این شهرستان 18 هزار دانش آموز در حال تحصیل هستند .

**
همزمان با دهه فجر جمعی از مسئولان خاتم با خانواده های جانبازان وایثارگران این شهرستان دیدار کردند.
سرهنگ حسین آزادی نژاد فرمانده سپاه ناحیه مقاومت خاتم در این دیدار با بیان اینکه همه مسئولان و مردم باید قدردان نظام و خانواده های معظم شهدا وجانبازان باشند اظهار کرد: قشرهای مختلف ملت ایران با حضور یکپارچه خود نقش بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و این نظام و انقلاب متعلق به گروه ،جریان ، حزب یا تشکل خاصی نیست
همچنین حجت الاسلام جعفری امام جمعه هرات گفت: ایام الله دهه فجر زمان کلیدی برای
آگاهی بخشیدن اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جدید خواهد بود که از اهداف و ارزش های انقلاب اسلامی است.
وی اظهار داشت: دشمن اینک در مقام ناکارآمد نشان داد نظام اسلامی است که وظیفه مسئولان و دلسوزان انقلاب نمایان کردن چهر خبیث استکبار نزد افکار عمومی است.

**
به مناسبت دهه مبارک فجر نمایشگاه منابع طبیعی با موضوع معرفی توانمندی ها ، امکانات و ظرفیت های منابع طبیعی در محل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان خاتم گشایش یافت.
در این نمایشگاه ظرفیت های منابع طبیعی در قالب عکس، نوشتار،کتاب، ابزار و ادوات یگان حفاظت و اطفای حریق شد.
همچنین به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان تصاویری از شهدای بستگان همکاران اداره یادشده زینت بخش نمایشگاه است که نمایشگاه تا 22 بهمن آخرین روز دهه فجر دایر است.
شهرستان خاتم 114 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره بهزیستی میبد گفت : جوانان ما باید نسبت به آسیب های ازدواج و تفاوت های زن و مرد آشنایی داشته باشند تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند.
سید محسن فلاح در مراسم افتتاح نمایشگاه خانواده موفق در مصلی آیت الله اعرافی ، آموزش مهارت زندگی در زمینه های خودآگاهی ، همدلی ، تصمیم گیری ، حل مساله ، کنترل خشم ، تفکر و یکسری مسائل که در ارتباط با ازدواج و مبحث انتخاب همسر پیش می آید ، را ضروری دانست و افزود : لازم است جوانان را به سمتی سوق داد تا انتخاب صحیح و درست را آموزش ببینند.
وی برگزاری نمایشگاه خانواده موفق را در راستای این اهداف و در جهت استحکام خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی که ممکن است برای افراد اتفاق بیفتد و معرفی دانشنامه ازدواج با توجه به سالروز اجرای طرح دانشنامه ازدواج برشمرد.
فلاح طرح دانشنامه ازدواج را ابداعی اداره کل بهزیستی استان یزد ذکر کرد که با همکاری فرمانداری، شهرداری ، شورای شهر و دفتر امام جمعه در حال اجراست که تاکنون یکهزار و 200نفر طرح تحت آموزش قرار گرفته اند .
وی اظهار امیدواری کرد که ادامه طرح در این نمایشگاه اطلاع رسانی شود و افراد بیشتری در آن شرکت کنند.
رئیس اداره بهزیستی میبد بیان کرد: ما با اجرای طرح دانشنامه توانستیم رشد طلاق را مهار کنیم و پیش بینی ما این است که امسال نیز آمار طلاق رو به کاهش باشد.
7544/7534/ 6197/ 2047 / خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد

ایسنا/اردبیل مدیر کل صمت استان اردبیل گفت: یکی‌ از بحث های مهمی‌ که در سال جاری انجام شد تاسیس دفتر و نمایندگی اداره کل صمت در شهرستان اصلاندوز برای اولین بار است.

مسعود ایرانی، ۱۷ اردیبهشت با بیان خبر فوق گفت: این موضوع با همراهی مقامات مسئول در شهرستان اصلاندوز انجام شد و فعالیت های رسمی این اداره کل در شهرستان مذکور به صورت یک دفتر مستقل تاسیس و کارهای آن شهرستان را راساً انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: این ‌اتفاق مبارکی است که برای گرفتن مجوزهای لازم برای این نمایندگی و دفتر در شهرستان اصلاندوز اقداماتی در وزارت صمت در حال انجام بوده و مراحل آن طی می شود.

ایرانی بیان کرد: با توجه به تطویل مراحلی که مجوز صادر می شود ما فعلاً نمایندگی ایجاد کردیم تا جهت خدمت رسانی و انجام خدمات مربوط به اداره کل صنعت معدن تجارت تلاش مضاعفی انجام شود بدین ترتیب در دسترسی مردم آن خطه به خدمات این اداره کل تسهیل گری صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • توقیف وانت حامل ۲۰۲ کیلو تریاک در خاتم
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم