Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در نشست فصلی رؤسای شورای مؤسسان مدارس و مراکز غیر دولتی سراسر کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه مشارکت‌های مردمی در جامعه، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید برای تحقق کیفیت آموزشی و پرورشی از مشارکت‌های غیر دولتی استفاده کند، بنابراین همدلی و همراهی مؤسسین در این زمینه ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و افزایش دانش، آگاهی و توانایی به عنوان تحولات مهم در همه عرصه‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: رشد و افزایش اندیشه خودگرانی و استفاده از مشارکت عمومی در امور اجتماعی، سیاسی فرهنگی، اقتصادی و حتی مدیریتی یکی از ویژگی‌های این عصر است.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از مشارکت‌های مردمی نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام و به عنوان موثرترین راه دسترسی به آموزش با کیفیت و برآورده کننده انتظارات مردم از نظام آموزشی تلقی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: در مجموع در دوره‌های مختلف تحصیلی، 11 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مؤسسین مدارس و مرکز غیردولتی به عنوان خیّر مدرسه‌دار، بیش از 250 هزار نفر را در مدارس و مراکز غیر دولتی به کارگیری کرده‌اند.

زینی‌وند، تسهیل شرایط حضور مشارکت‌های مردمی را از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش برشمرد و اذعان کرد: تصویب اساسنامه صندوق حمایت مؤسسین مدارس غیردولتی در دولت و مجلس شورای اسلامی، تصویب اساسنامه سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و تصویب آیین‌نامه ماده 12 قانون با موضوع استفاده از ظرفیت‌ها و زمین‌های مازاد برای ایجاد مدارس غیر دولتی از جمله اقدامات در این خصوص است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • هشدار درباره افت درسی و ترک تحصیل دانش‌آموزان
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • شهرداری‌ها در آموزش فرهنگ ترافیک مشارکت کنند