Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > سینما - چهارمین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم «لاتاری» در سینمای اهالی رسانه همراه شد که حواشی زیادی را به دنبال داشت و تنور جشنواره را داغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان در سینمای اهالی رسانه همراه شد که شور و حرارت خاصی را به جشنواره داد و شلوغ‌ترین و جنجالی‌ترین نشست خبری این چند روز را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سینماهای مردمی همانند روز گذشته شاهد استقبال پرشور مردم و رسیدن فیلم ها به سانس‌های فوق العاده بودند.

روز پرحواشی جشنواره در پردیس سینمایی ملت

اولین فیلمی که در سومین روز نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه، در پردیس ملت به نمایش درآمد، «چهارراه استانبول» ساخته مصطفی کیایی بود که همچون روزهای گذشته با تاخیر همراه بود.

فیلمی درام که زندگی دو جوان را در بستر حادثه پلاسکو راویت کرد و این مسئله باعث شده بود تا حادثه پلاسکو را به صورت حاشیه ای نشان دهد مسئله ای که مورد انتقاد برخی خبرنگاران هم قرار گرفت و کیایی در پاسخ بیان کرد قصدش روایت حادثه پلاسکو نبوده است و از این حادثه در پیشبرد قصه استفاده کرده است. (گزارش این نشست را اینجا بخوانید)

«بانو قدس ایران»، مستندی به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی درباره زندگی همسر امام خمینی دومین فیلمی بود که روز یکشنبه برای خبرنگاران به نمایش درآمد مستند پرتره‌ای که توانسته تا حدود زیادی مخاطبان را راضی نگه دارد اما گویی برای اهالی رسانه آنقدر جذابیت نداشت زیرا نشست خبری اش با حضور کمرنگ خبرنگاران و عکاسان همراه بود.

مصطفی رزاق کریمی در این نشست در پاسخ به اینکه آیا در طول ساخت با مشکلات و محدودیت هایی روبه رو بوده است، بیان کرد که این حواشی صحت ندارد و محدودیت و فشاری نداشتیم. (گزارش نشست را اینجا ببنید.)

«لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان آخرین فیلمی بود که روز یکشنبه به نمایش درآمد، فیلمی که مطابق انتظار با استقبال زیادی همراه شد و صف های طولانی برای تماشای آن در جلوی سالن‌ها تشکیل شد.

نشست خبری این فیلم که نسبت به چند روز گذشته پرجمعیت ترین بود، با حواشی زیادی همراه بود. از سوژه فیلم مهدویان که تعدادی از خبرنگاران معتقد بودند جلوه بدی از ایرانیان به نمایش گذاشته است تا بحث های سیاسی درباره وابستگی تهیه کننده این اثر به جناحی خاص و چگونگی دریافت مجوز که مشروح آن را اینجا می توانید بخوانید.

به جز نمایش فیلم ها، پردیس ملت همچنان مشکلات حل نشده‌ای دارد که مهمترین آن ضعف اینترنت و آنتن ندادن گوشی های همراه است. مشکل سالن نشست خبری در صدا همچنان ادامه دارد و مشکل عکاسان و خبرنگاران برای پوشش نشست ها هم دیگر مسئله ای است که همچنان حل نشده و روز گذشته در نشست فیلم «لاتاری» با اعتراض عکاسان همراه شد.

استقبال پرشور مردم همچنان ادامه دارد

در سینماهای مردمی جشنواره فجر آثار سینمایی با استقبال مخاطبان همراه هستند و هنرمندانی که آثارشان در این دوره حضور دارد در این سینماها به تماشای فیلم خود با مردم نشستند.

در روز گذشته فیلم های «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی به سانس های فوق العاده رسیدند.

همچنین عوامل فیلم هایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی و «کامیون» به کارگردانی کامبوزیا پرتوی با حضور در پردیس های مردمی به تماشای فیلم هایشان نشستند.

توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد درباره سینمای ایران

تلویزیون هم که در این روزها در برنامه‌های مختلف به پوشش اخبار جشنواره سی و ششم پرداخته است شب گذشته میزبان سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگوی ویژه خبری بود.

صالحی در این گفت وگو درباره وضعیت سینماهای کشور توضیح داد و از برنامه هایی که برای بهبود اوضاع این حوزه باید صورت بگیرد توضیح داد که متن کامل این گفت وگو را اینجا می توانید بخوانید.

همچنین برنامه «هفت» با اجرای رضا رشیدپور هم این روزها ویژه جشنواره فجر از شبکه سه پخش می شود که انتقادهای زیادی به رویکرد خنثی این برنامه وارد شده است.

اعلام زمان معرفی نامزدهای جشنواره فجر

هیأت داوران جشنواره متشکل از فرشته طائرپور و حسن خجسته، بهرام بدخشانی، رسول صدرعاملی، کمال تبریزی، محمدرضا فروتن و خسرو دهقان هستند بازبینی آثار را از تاریخ ۱۲ بهمن همزمان با نمایش آثار در سینماهای مردمی آغاز کرده‌اند.

داوری آثار جشنواره امسال احتمالاً تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد یافت. هیات داوران جشنواره حداقل ۲۴ ساعت قبل از مراسم پایانی نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند کرد.

معرفی 10 فیلم برتر از نگاه مردم

روز گذشته ستاد جمع آوری آرای مردمی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر برای اولین بار اسامی 10 فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.

اسامی این 10 فیلم عبارتند از «دارکوب» بهروز شعیبی، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی، «خجالت نکش» رضا مقصودی، «سرو زیر آب» محمدعلی باشه آهنگر، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا و «بمب، یک عاشقانه» پیمان معادی.

علی آشتیانی پور مسئول بخش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر هم روز گذشته در گفت وگو با ایلنا در پاسخ به حواشی جهت دهی آرا مردمی از سوی ارگان ها و سازمان ها، گفت: «رای‌گیری کاملا سالم و بدون هیچ تاثیری از هیچ جریانی پیش می‌رود و برخی از دوستان نگران این بودند که برخی نهادها و ارگان‌ها ممکن است بلیت بیشتری خریده باشند یا صاحبان آثار بتوانند بلیت بخرند و تلاش کنند روی آرا تاثیر بگذارند اما به هیچ عنوان این حرف درست نیست.»

او همچنین افزود: «رای‌گیری و آرای فیلم‌ها امانتی در دست ما است و ما تلاش کردیم در رای‌گیری براساس تعداد فیلم‌ها و سانس‌ها و سینماها یک رای‌گیری عادلانه را انجام بدهیم و در پایان جشنواره فیلم فجر هر صاحب اثری اگر تمایل داشته باشد، می‌تواند تعداد آرایی که بدست آورده را به وی اعلام کنیم.»

58243

کلید واژه‌ها : سی و ششمین جشنواره فیلم فجر - جشنواره فیلم فجر - کارگردانان سینمای ایران -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی

به گزارش خبرنگار مهر، اولین نشست خبری جشنواره فیلم دینی رضوان، با حضور فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره، دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، در محل سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از پخش سرود ملی و صلوات خاصه امام رضا (ع)، فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، عنوان کرد: امیدوارم این جشنواره که متعلق به امام رضا (ع) است توسط شما اهالی رسانه حمایت شود. برای من افتخار است در جشنواره فیلم رضوان، در کنار برادر و دوست عزیز خودم، محمدحسین لطیفی هستم.

وی ضمن اشاره به حمایت جدی بنیاد امام رضا (ع) و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با توجه به فراز و نشیب ها در این دوره جشنواره فیلم امام رضا (ع) تلاش شده است تا با رویکردی جدی در طول چند ماه جشنواره، برای جوانان علاقه مند استان های مختلف کارگاه آموزشی برگزار کنیم.

قائمیان در ادامه با اشاره به این‌که سلام همه دبیران را به شما می‌رسانم، مطرح کرد: با شروع این مرحله از جشنواره تصمیم گرفتیم یک فیلم سینمایی با فرهنگ امام رضایی را استارت بزنیم و از قبل با آقای لطیفی به موضوع فیلم فکر کردیم. این اثر به نویسندگی حامد عنقا از رمان «عشق آباد تا عشق آباد» اقتباس شده است و این پروژه سینمایی سال ها به نتیجه نرسیده است. احساس می‌کنم امسال آقا امام رضا (ع) خودشان لطف کرده اند تا این فیلم ساخته شود.

وی در پایان با توضیح این که در این جشنواره بخش فیلم دینی با موضوعات مشخص جدا شده است و بخش ویژه رضوی هم به طور خاص جدا شده است، گفت: اختتامیه جشنواره در آبان ماه و اختتامیه بخش بین الملل در اردیبهشت سال بعد برگزار می‌شود و در بخش بین الملل مرحله جدیدی را در تعامل با سایر کشورها در موضوع دین مد نظر داریم.

پس از این محمدحسین لطیفی دبیر اولین‌ جشنواره فیلم رضوان، ضمن تشکر از امام رضا (ع) و فرهاد قائمیان برای این مسؤولیت، مطرح کرد: امیدواریم مسیری را آغاز کنیم که انتها نداشته باشد. در جهان امروز جای خالی آن آرامشی که از دین حاصل می‌شود ملموس است و هستی آرامش خود را از قلب‌های آرام می‌گیرد. بارها شنیده ایم که افراد تعریف کرده اند با پا گذاشتن در حرم امام رضا (ع) آرامش پیدا کرده اند و ما هم دوست داریم مخاطب با دیدن یک فیلم حال خوب پیدا کند.

وی ضمن اشاره به این‌که گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم هایی با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و ... می‌شود، گفت: این فیلم‌ها عقبه ای در جان کارگردان و نویسنده دارد. به واسطه زمان کوتاهی که وجود داشت، امکان برگزاری بخش بین الملل برای مهر امسال امکان پذیر نبود و بخش بین الملل در اردیبهشت ۱۴۰۴ ‌برگزار می‌شود.

وی از اهالی رسانه درخواست‌ کرد: فضایی ایجاد شود که این جشنواره به خوبی دیده شود، کسی جانماند و فیلمسازان بتوانند کار کنند.

وی در پایان گفت: برای این جشنواره به کارهایی که فرهنگ رضوی را به دور از خرافات نشان دهد نیاز داریم تا ان شاء الله به آیین و مسلک امام رضا (ع) متوسل شویم.

در ادامه سید جواد رفایی مشاور راهبردی بنیاد امام رضا (ع) با مرور دوره های گذشته جشنواره امام رضا (ع)، عنوان کرد: علت توقف جشنواره برای یک مدت این بود که فیلم ها، ارتباطی با امام رضا (ع) نداشتند و تنها در بخش هایی به امام رضا (ع) اشاره می کردند از این رو تصمیم گرفتیم امسال در قالب پانزدهین دوره جشنواره رضوی اولین دوره جشنواره فیلم «رضوان» با بخش ویژه امام رضا (ع) را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخش دینی جشنواره همه ادیان الهی را در بر می‌گیرد، گفت: در این جشنواره برخلاف دوره های قبلی، بخشی تحت عنوان فیلمسازی با موبایل داریم همچنین بخش ایده تا فیلم «سراج» برای آن هایی که احساس می‌کنند برای ساخت فیلم در مورد امام رضا (ع) توانایی دارند اما به کارشناس برجسته دینی و سینما نیاز دارند در نظر گرفته شده است. این بخش برای توجه ویژه به جوانان صاحب ایده اختصاص یافته است. همچنین در قالب سه کارگاه آموزشی آموزش هایی در جهت ارتقای تولیدات ارسالی به جشنواره برگزار می‌شود.

در ادامه، سعید زمانی مدیر اجرایی ۲۱ امین جشنواره امام رضا(ع)، گفت: پس از این نشست رسمی، فراخوان این جشنواره در بستر سایت شمس طوس بارگذاری خواهد شد و همه علاقه مندان و مخاطبان می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی در انتها همه جوانان و فعالان سینما را دعوت به مشارکت در این رویداد کرد.

پس از اتمام نشست خبری از پوستر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» رونمایی شد.

کد خبر 6091710 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • جنبه طنزپردازی را بالا ببریم
  • پوشش ۱۵۰ هزار شرکت‌کننده در چهارمین جشنواره امامت و مهدویت
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • درگیری لفظی کلوپ و صلاح / تساوی پرحاشیه برای لیورپول برابر وستهم رقم خورد +فیلم
  • عکس| پیام احساسی کاپیتان استقلال به جانشینش در تبریز