Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان با اشاره به مهمترین تهدید قشر دانشجو، گفت: باور‌ها و ارزش‌ها را در فضای گفتمان دانشجویی باید تقویت کنیم و با بصیرت افزایی و توانمندسازی، درصدد پاسخ‌گویی به شبهات باشیم. به گزارش خبرنگار گروه  دانشگاه خبرگزاری دانشجو از اصفهان،  مصاحبت و همنشینی با دانشجویان بر روحیات و کلامش تأثیرگذار بوده است، در سلسله گفت‌وگو‌هایی با عنوان «به‌وقت دانشگاه، پرسش و پاسخ از مسئولان» خبرنگار ما این بار به حضور حجت الاسلام حیدری،  مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان اصفهان رفت و وی با کمال سعه صدر در فضای آکنده از شور و نشاط به پرسش‌های ما پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت‌الاسلام  حیدری، علاوه برمسئولیتش به  ورزش و هنر قلمزنی مشغول است، وی به مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان واقف است و در این رابطه می‌گوید که باید به نیازهای صنفی دانشجویی هم پاسخ منطقی داده شود و مسئولین امور، باهدف رفع دغدغه‌های دانشجویی مطالبات صنفی را حتماً مورد نظر قرار دهند و بررسی کنند.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد استان اصفهان با اشاره به حضورش در دانشگاه صنعتی اصفهان  و مهم‌ترین دستآورد حضور در آن، گفت: سعی کردم حس اعتماد بین دانشجویان و دانشگاهیان شکل بگیرد که دانشجویان نهاد را از جنس خود دانسته  و با حضور حداکثری در برنامه‌ها بهترین لحظات برای آنان فراهم شود.

وی  همچنین در رابطه با فضای سیاسی در دانشگاه معتقد است که فضای دانشگاه باید سیاسی باشد، اما سیاست زده نباشد. تمام دانشجویان رخ داد‌ها را از نزدیک تحلیل کنند و بصیرت سیاسی داشته باشند و از طرفی  به احزاب بیرون از دانشگاه اجازه ندهند فضا را جولانگاه طیف خاصی کنند؛ چراکه قطعاً فضای سیاسی باید در دانشگاه باشد، اما سیاسی‌کار و سیاسی باز نباشد.

مشروح این گفت و گو به شرح ذیل است:

خبرگزاری دانشجو:  خودتان را کامل معرفی بفرمایید؟

 حجت الاسلام حیدری: عباسعلی حیدری متولد بهمن‌ماه سال 1353 در خانواده‌ای مذهبی در روستایی واقع در 3 کیلومتری  شهر زرین‌شهر به نام قلعه قاسم که در حال حاضر جزو محله‌های این شهراست متولد شدم. خانواده‌ای کاملاً مذهبی و صمیمی که باوجود تعداد زیاد اعضا، اما احترام متقابل در آن ارزشی قابل‌توجه داشت؛ به‌گونه‌ای که اگر از من بپرسند دوران کودکی و نوجوانی‌ام چگونه گذشت ؟ خواهم گفت در جایی که به تربیت اسلامی فرزندان اهمیت فراوان داده می‌شد.

در مهرماه سال 1359 در سن 5 و نیم سالگی وارد  دبستانی به نام وحدت شدم که بعدها این دبستان به نام برادر بزرگوار شهیدم (محمد حیدری، دانشجوی تربیت‌معلم شهید رجایی اصفهان ) تغییر نام داد و خاطرات آزمون ورودی آن  را هنوز به یاد دارم.

پس از طی دوران دبستان و راهنمایی،  در سال 1367 در سن 14 سالگی وارد حوزه علمیه امام خمینی (ره) زرین‌شهر شدم و فصل نوینی در عرصه زندگی من بود؛ چراکه هم‌زمان با سال‌های پایانی دفاع مقدس بود و هنوز حال و هوای آن دوران در بین مردم وجود داشت. باعلاقه زیاد دروس حوزه را شروع کردم و معتقد به این نگاه بودم که درس‌ها را باید خوب خواند؛ چراکه همیشه این جمله امام (ره) در ذهنم تداعی می‌شد که: «اگر درس نخوانید حرام است که در حوزه بمانید.»

علاوه بر مباحث درسی از سال ٦٧ در کلاس استاد داد، از اساتید انجمن خوشنويسان اصفهان شركت می‌کردم و بعدها هم با یکی از اساتید در رشت، به‌صورت مکاتبه‌ای، به فراگيري خطوط نستعليق و شکسته‌نستعلیق تحريري پرداختم.

 

بعد از اتمام سطح 2 حوزه وارد حوزه علمیه اصفهان شدم، همان سال‌های اولیه  بود که حضرت آیت‌الله مظاهری وارد اصفهان شده بودند و توفیقی بود که در  درس خارج  فقه و اصول  و نیز جلسات درس اخلاق ایشان شرکت می‌کردم.

در سال 85 به قم رفتم و از محضر اساتیدی هم چون آیت‌الله جوادی آملی، محمدجواد فاضل لنکرانی، آیت‌الله خزائلی و استاد عابدی استفاده می‌کردم  وهم در زمان حضور در قم در آزمون دو مرکز مختلف شرکت کردم. مقطع کارشناسی ارشد دانشکده صداوسیما در رشته علوم ارتباطات و مرکز تخصصی مهدویت قم که ترجیح دادم این مرکز را انتخاب کنم و حضورم  در این مرکز برای من برکات فراوانی داشت که بعداً متوجه آن شدم.

هم‌زمان با تحصیل درس خارج فقه و اصول و مقطع کارشناسی ارشد مرکز مهدویت قم، کار تبلیغ و تدریس  معارف مهدوی را در دانشگاه‌ها مراکز فرهنگی کشور شروع کردم که می‌توان سفر به 24 استان را نام برد و این دوره‌ها  شامل دوره مقدماتی، پیشرفته و تربیت مربی می‌شد که با بسیاری از بنیادهای فرهنگی مهدی موعود در سراسر استان‌های ذکرشده همکاری داشتم.

خبرگزاری دانشجو:  چه شد که جنابعالی به دایره مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه و حضور در جمع دانشجویان این دانشگاه پیوستید؟ 

حجت الاسلام حیدری: سال 89 فراخوانی از سوی  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اعلام شد که شرایطی برای این فراخوان عمومی اعلام کردند برای دعوت به همکاری که با حضور در آزمون و طی دو مرحله مصاحبه موفقیت‌آمیز شروع همکاری من در نهاد بود.

لازم به یادآوری است، نهاد در همان سال بعد از فاصله چند ماه دوره‌ای تحت عنوان  شهید باهنر به مدت یک سال  از طرف مرکز آموزش  برگزار شد که بیشترین  هدف آن  آشنایی با فضای دانشجویی  مجموعه‌های دانشگاهی بود و  البته باید گفت من نسبت به این مجموعه‌ها  ناآشنا نبودم و در جلسات مختلفی در جمع دانشجویان حضور پیداکرده بودم که  به‌طور مثال یک  نمونه از این جلسات حضور من در دانشگاه علم و صنعت بود؛ آن‌ هم زمانی که بحث جنجالی فیلم ظهور بسیار نزدیک است وارد مجامع دانشگاهی شده بود و نیاز به روشنگری و تبیین وجود داشت که  نهایت تلاش خودم را در روشن ساختن این موضوع  انجام دادم.

آبان ماه سال 1390 بود مقرر شد در جلسه مصاحبه‌ای هم که از سوی شورای نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد، حضور یابم  که همان سال با حکم سرپرستی نهاد دانشگاه صنعتی از سوی این شورا، دوران خدمت در دانشگاه صنعتی را آغاز کردم و تا آبان ماه سال 1394 در دانشگاه صنعتی حضور داشتم.

خبرگزاری دانشجو: دوران مسئولیت شما در دانشگاه صنعتی اصفهان چگونه گذشت؟ حضور در جمع دانشجویان و فضای دانشجویی را چطور دیدید؟

حجت الاسلام حیدری: قبل از ورود به دانشگاه در رابطه با ظرفیت‌ها و کمبودهای آن مطالعه داشتم و ویژگی‌های بارز آن راهم مطالعه کرده بودم و با نگاه باز وارد مجموعه شدم و می‌دانستم  این دانشگاه جزو دانشگاه‌های برتر در رشته‌های  فنی و مهندسی و علوم پایه است، اساتید برجسته دارد  و از دانشجویان علاقه‌مند  به نقش‌آفرینی در عرصه اجتماعی برخوردار است.

از آنجایی‌ که تفکرم تفکر راهبردی بود تلاش کردم برنامه‌ای مدون طراحی کنم و حضور فعال و چشم‌گیر در جمع دانشجویان داشته باشم و باید اشاره کرد به‌ویژه به فضای دانشجویی امیدوارم بودم و اعتقاد داشتم که جوانان نسل سوم و چهارم علاقه‌مند هستند و فرمان‌های رهبری را می‌پذیرند؛ اما باید جذابیت را برای آنان فراهم کرد و آن‌ها را آگاه ساخت؛  چراکه پس از فتنه 88 اتفاق تأسف باری در این دانشگاه اتفاق افتاده بود و متأسفانه عده‌ای فرصت‌طلب بسیاری از اموال عمومی را تخریب کرده و این اموال در آتش کینه‌توزی چنین افرادی  سوخته بود؛ اما در پاییز 90 که اینجانب  حضورم در دانشگاه صنعتی قطعی شد، فضایی آرام  به وجود آمده بود که این نیاز حس می‌شد که دانشجویان باید فصل نوینی از خدمت را  درک کنند؛ لذا در جهت هرچه بیشتر اهداف پیش رو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تلاش فراوان داشتم. 

ازآنجایی‌که تفکرم تفکر راهبردی بود تلاش کردم برنامه‌ای مدون طراحی کنم  و حضور فعال و چشم‌گیر در جمع دانشجویان داشته باشم و باید اشاره کرد به‌ویژه به فضای دانشجویی امیدوارم بودم و اعتقاد داشتم که  جوانان نسل سوم و چهارم علاقه‌مند هستند و فرمان‌های رهبری را می‌پذیرند

اما مهم‌ترین دستآوردی که می‌توان از آن نام برد این بود که سعی شد حس اعتماد بین  دانشجویان و دانشگاهیان شکل بگیرد که دانشجویان نهاد را از جنس خود دانسته  و با حضور حداکثری در برنامه‌ها بهترین لحظات برای آنان فراهم شود و مجموعه نهاد باانگیزه، شور و نشاط و علاقه در جمع اساتید و دانشجویان حضور داشته باشد و تلاش حداکثری این بود که نابسامانی‌ها و سوءتفاهم‌ها رفع شده و با صبر و حوصله کارهای فرهنگی پیش رود.

در بیش از 4 سال حضور در دانشگاه صنعتی  چند همایش مهم برگزار شد که از مهم‌ترین آن‌ها  سالگرد آیت‌الله بهجت بود و برنامه دیگر کنگره شهدای عشایر و شهید شاخص شاهمرادی  بود  که تلاش شد فرهنگ ایثارگری را در دانشگاه ترویج دهیم و  از دیگر  فعالیت‌ها، دوره آموزش معارف مهدوی را می‌توان نام برد که با ارتباط‌گیری با اساتید کشوری در این دوره‌ها شاهد برگزاری آن بودیم.

خبرگزاری دانشجو: چه شد که مسئولیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد استان را پذیرفتید؟

حجت الاسلام حیدری: بعد از حضور در دانشگاه صنعتی تصمیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این بود که قائم‌مقام حجت‌الاسلام میردامادی شوم؛ هنگامی‌که به من گفته شد در دفتری‌شان مشغول خواهم شد،  خیلی خوشحال شدم  و در کنار حجت‌الاسلام میردامادی تلاشم این بود که کارها تسریع شود وظیفه و رسالت خود را ایفا کنم. این فعالیت‌ها  ادامه پیدا کرد تا تابستان سال جاری که تصمیم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر این شد که  با توجه به بازنشستگی حجت‌الاسلام میردامادی حقیر جایگزین ایشان  شوم.

خبرگزاری دانشجو: دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حجت الاسلام حیدری: در استان 28 واحد و مرکز دانشگاهی و بالغ‌ بر 90 هزار دانشجو که ظرفیت عظیمی است وجود دارد؛ اما چالش‌هایی هم حس می‌شود از جمله کمبود دانشجو که  به نظرمی رسد مجموعه دانشگاه آزاد استان می‌تواند در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و آینده درخشانی را پیش رو داشته باشد؛ منتهی بایسته‌هایی نیاز است که باید به وجود آید. اصفهان مهد عالمان و اندیشمندانی و مشاهیری است که این موضوع می‌تواند پشتوانه خوبی برای مجموعه‌های علمی و دانشگاهی ما باشد. واقعیت این است که ظرفیت‌های بزرگی در دانشگاه‌های سطح استان وجود دارد.

در استان 28 واحد و مرکز دانشگاهی و بالغ‌بر90هزار دانشجو که ظرفیت عظیمی است وجود دارد،  اما چالش‌هایی هم حس می‌شود ازجمله کمبود دانشجو که  به نظرمی رسد مجموعه دانشگاه آزاد استان می‌تواند در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و آینده درخشانی را پیش رو داشته باشد

خبرگزاری دانشجو: آیا تغییرات دانشگاه آزاد در سطح کلان  مناسب است؟

حجت الاسلام حیدری: بعد از رحلت مرحوم آیت‌الله هاشمی باتدبیر رهبر معظم انقلاب آقای ولایتی، مسئول هیأت امنا وهیأت مؤسس شدند که خود این، انتخاب امیدبخشی بود به دلیل آن‌که آقای ولایتی دانشگاهی هستند و جزو فرهیختگانی با تجارب زیاد، همه‌ این موارد نوید یک دانشگاه اسلامی در طراز انقلاب اسلامی را می‌دهد و به نظر می‌رسد دانشگاه آزاد اسلامی وارد پیشرفت و تحول وجهش به سمت قله‌های علمی شده که این ظرفیت عظیم در کل کشور دیده می‌شود و امید به آینده‌ای روشن وجود دارد.

خبرگزاری دانشجو: شما به شخصیتی بیشتر علاقه دارید که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان الگو نام برد؟

حجت الاسلام حیدری: من معتقدم شاخص‌ها و مصادیق را در آموزش عالی داریم و فلسفه وجودی دانشگاه، تربیت انسان‌های متفکر و متخصص است. دانشمندانی که در عین‌حال که تخصص دارند متدین و متعهد نسبت به‌ ارزش‌های اسلامی و دینی هستند. به‌طور شاخص و روشن در جمع فرهیخته دانشگاهی استاد شهید دکتر مصطفی چمران که اگرچه دانش‌آموخته غرب بود؛ اما همه‌ آرمان‌های  اعتقادی و فکری خود را پشتوانه علم کرد و شخصیتی بود که باعث برکت برای ایران شد، هم‌چنین شهدای هسته‌ای را می‌توان نام برد و اما از افراد حوزوی که در دانشگاه بوده و ارتباط مستمر داشتند شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و مفتح (ره) را می‌توان به‌عنوان الگو نام برد.

خبرگزاری دانشجو: اگر بخواهد وحدت دانشگاه شکل گیرد، چگونه باید این فضا مجسم شود؟

حجت الاسلام حیدری: در پاسخ به این سئوال باید عرض کنم وحدت حوزه و دانشگاه،  تفکر راهبردی و رفتاری امام بود. ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه از یک حقیقت چندوجهی ناشی می‌شود که جامعه ما الآن دارای دو گروه مرجع اصلی است که هم‌دلی آن‌ها مایه انسجام ملی است و این دوطبقه، مرجع معرفتی جامعه هستند و حاملان علم‌الادیان و علم الابدان هستند که جدایی آن‌ها مایه جدایی دین و دنیا است و اگر تفکیکی بین آن‌ها به وجود بیاید، معنی جدایی دین و دنیا و به چالش کشیدن انقلاب است؛ چراکه گفتمان انقلاب تداعی بخش این نگاه  در عهد فرا سکولاریسم بوده  است.

 

وحدت حوزه و دانشگاه،  تفکر راهبردی و رفتاری امام بود. ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه از یک حقیقت چندوجهی ناشی می‌شود که جامعه ما الآن دارای دو گروه مرجع اصلی است که هم‌دلی آن‌ها مایه انسجام ملی است و

 در رژیم پهلوی، این نگاه وجود نداشت و تلاش برای جدایی این دو مجموعه بود. قطعاً برای رسیدن به دانشگاهی در طراز انقلاب اسلامی این را باید مدنظر داشت که وحدت حوزه و دانشگاه  تاکتیکی نیست؛ بلکه استراتژیکی و راهبردی بوده که اگر این وحدت راهبردی اتفاق بیفتد، شاهد به ثمر رسیدن ثمرات انقلاب اسلامی هستیم.

خبرگزاری دانشجو: مهم‌ترین وظیفه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و ارتباط با دانشجویان چیست؟

حجت الاسلام حیدری: در پاسخ‌های قبلی بخشی از آن وجود داشت،  اما باید گفت انتظارمی رود نهاد زمینه را فراهم کند که دانشجویان متخصص و متعهد داشته باشیم و یکی از وظایف اصلی نهاد، تقویت حوزه و دانشگاه است. امروزه یکی از شاخص‌های نهاد «راهبری فرهنگی» است که در آن اجرا و تصدی‌گری در نهاد کاهش می‌یابد و به حداقل می‌رسد و راهبری علمی و معنوی دانشگاهیان پررنگ خواهد شد و البته ارتباط صمیمی با اساتید، دانشجویان، تشکل‌ها و کارکنان مجموعه دانشگاه‌ها، جزو رسالت‌های مهم نهاد است. البته امید است که در تأیید جذب مدرس و محتوا شاهد جهش در دروس معارف باشیم که این فرصت بزرگی است برای ارتباط با دانشجویان و اساتید در دانشگاه و طبیعتاً نهاد رهبری در دانشگاه‌ها وظیفه مهمی در این زمینه دارد.

خبرگزاری دانشجو: نحوه برخورد شما با جریانات سیاسی مختلف در دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان و تعامل با دانشجویان مختلف چگونه است؟

حجت الاسلام حیدری: از نهاد چیزی غیر از دیدگاه‌های رهبری مدنظر نیست و نهاد رهبری هم  اساساً بر همین مسئله تأکید دارد. حتماً فضای دانشگاه باید سیاسی باشد؛ اما سیاست زده نباشد. تمام دانشجویان رخدادها را از نزدیک تحلیل کنند و بصیرت سیاسی داشته باشند و از طرفی  به احزاب بیرون از دانشگاه اجازه ندهند فضا را جولانگاه طیف خاصی کنند؛ چراکه قطعاً فضای سیاسی باید در دانشگاه باشد؛ اما سیاسی‌کار و سیاسی باز نباشد و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها نیز در این رابطه تلاش مؤثری خواهد کرد.

 

حتماً فضای دانشگاه باید سیاسی باشد اما سیاست زده نباشد. تمام دانشجویان رخ دادها را از نزدیک تحلیل کنند و بصیرت سیاسی داشته باشند و از طرفی  به احزاب بیرون از دانشگاه اجازه ندهند  فضا را جولانگاه طیف خاصی کنند

خبرگزاری دانشجو: برای این‌که دیگر شاهد اتفاقات تأسف‌بار اخیر دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد وهم چنین تحصن صنفی دانشجویان واحد خوراسگان در خردادماه امسال  نباشیم، چه باید کرد؟

حجت الاسلام حیدری: مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه نجف‌آباد برنامه‌های مفیدی داشت  از جمله دعوت از امام‌جمعه و همچنین خانواده شهید مدافع حرم و تقدیر از دانشجویان فرهنگی اما در آن دقایقی که این اتفاق افتاد، انتظار این بود که مقدمات این حرکت سخیف انجام نشود؛ البته بعضی معتقدند از قبل طراحی‌شده بود و در دیگر دانشگاه‌ها نیز چنین اتفاقاتی افتاده است. البته زمینه‌سازی چنین مراسمی توسط اعضای شورای فرهنگی باید رصد شود و زمینه‌سازی جولان افراد دانشجونما نشود و امید است دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم؛ چراکه این دانشگاه، با ظرفیت و پیش رو و امیدوارکننده است.

 

 در پاسخ به قسمت دوم سؤال باید گفت به نیازهای صنفی دانشجویی هم پاسخ منطقی داده شود و مسئولین امور، باهدف رفع دغدغه‌های دانشجویی مطالبات صنفی را حتماً موردنظر قرار دهند و بررسی کنند؛ ذچراکه  ساختار تشکل محملی است برای نقش‌آفرینی و لازم است  به‌ تمامی اعضای تشکل‌های مختلف اعتماد کنیم و برای حرکت و تلاش و نقش‌آفرینی آنان فرصت ایجاد کنیم؛ چراکه در غیر این صورت  شاهد تحول و پیشرفت نخواهیم بود و اگر اجازه دهیم ظرفیت وجودی خود را هر فرد به منصه ظهور برساند، قطعاً شاهد تحول هستیم؛ چراکه دوره دانشجویی تمرینی است  برای نقش‌آفرینی در جامعه و این فرصت باید مهیا شود.

به نیازهای صنفی دانشجویی هم پاسخ منطقی داده شود و مسئولین امور، باهدف رفع دغدغه‌های دانشجویی مطالبات صنفی را حتماً موردنظر قرار دهند و بررسی کنند. چراکه  ساختار تشکل محملی است برای نقش‌آفرینی و لازم است  به‌تمامی اعضای تشکل‌های مختلف اعتماد کنیم

 

 

خبرگزاری دانشجو: در رویکرد جدید دوران مسئولیتی شما دانشجویان چه جایگاهی دارند؟

حجت الاسلام حیدری: فلسفه وجودی دانشگاه دانشجو بوده و بدون حضور دانشجو شاهد موفقیت دانشگاه نخواهیم بود و درست است دانشجویان حال حاضر ما نسل سوم و چهارم انقلاب هستند و سال‌های دفاع مقدس را به چشم ندیدند اما احتیاج دارند بستری برای تربیت هدفمند آنان  ایجاد شود و کافی است دیده شوند آنگاه به نظر می‌رسد می‌توان گفت دانشگاه موفق  عمل کرده است.

 

فلسفه وجودی دانشگاه دانشجو بوده و بدون حضور دانشجو شاهد موفقیت دانشگاه نخواهیم بود و درست است دانشجویان حال حاضر ما نسل سوم و  چهارم انقلاب هستند

خبرگزاری دانشجو: نحوه تعامل شما با واحدهای استان چگونه است؟ چگونه از مشکلات آنان آگاه می‌شوید؟

حجت الاسلام حیدری: از روز اول تلاش این بوده است که ارتباط وسیع با تمامی واحدهای استان داشته باشم و تقریباً در بیشتر واحدهای دانشگاهی به‌ اتفاق مسئولان استانی حضور پیداکرده‌ایم و با دغدغه‌های مختلف آن‌ها آشنا شده‌ایم؛ البته من قبلاً  از این مجموعه دور نبودم.

 امید است در آینده نزدیک طرحی مصوب شود که در دانشگاه‌های جامع در استان معاونت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها  برنامه‌ریزی شود که بتوان بیشتر در جریان مشکلات واحدها و مراکز قرار گرفت؛ اما در حال حاضر با ارتباط خوبی که با دانشگاهیان هر واحد دانشگاهی  وجود دارد کاستی‌ها را اطلاع پیدا خواهیم کرد و اگر احساس شود در مراکزی احتیاج به حضور باشد، قطعاً حضور پیدا خواهیم کرد.

خبرگزاری دانشجو: مهم‌ترین تهدید حال حاضر قشر دانشجو چیست؟

 حجت الاسلام حیدری: طبق فرمایش حضرت علی (ع) مهم‌ترین آسیب‌ها آسیبی است که مبنای اعتقادی و توحیدی دارد و اگر این چالش عمیق شد، دچار بسیاری از مشکلات خواهیم شد و آسیب‌پذیری افزایش خواهد یافت.

 لذا ضروری است که باورها و ارزش‌ها را در فضای گفتمان دانشجویی تقویت کنیم و با بصیرت افزایی و توانمندسازی، درصدد پاسخ‌گویی به شبهات باشیم و در این راه  از هیچ کوششی دریغ نکنیم. قطعاً نقش اساتید متخصص و اهل‌فن در این زمینه تأثیرگذار است که باید تلاش شود با کمک اساتید متعهد،  ارزش‌های انقلاب اسلامی تبیین شود.

خبرگزاری دانشجو: با توجه به توصیه مهم  مقام معظم رهبری به امر تهذیب و تحصیل و ورزش به جوانان جنابعالی که مسئولی جوان هستید چگونه به این توصیه مهم پاسخ دادید؟

حجت الاسلام حیدری: تحصیل را از همان ابتدا داشتم و خودم را تا آخر عمر دانشجو می‌دانم . در امر تهذیب  واقعاً کاری نکرده‌ام و همواره خود را نیازمند تهذیب و خودسازی می‌دانم.

تحصیل را از همان ابتدا داشتم و خودم را تا آخر عمر دانشجو می‌دانم .در امر تهذیب  واقعاً کاری نکرده‌ام و همواره خود را نیازمند تهذیب و خودسازی می‌دانم.

 

در مورد ورزش، تلاشم این بود که ورزشکار باقی بمانم و علاوه بر پرداختن به ورزش فوتبال،  ورزش ووشو را ادامه دادم و در سال 93 موفق به دریافت دان 1 در سبک ساندا شدم و ورزش والیبال را هم دوست دارم و چون فرزند پسر خودم نیز به‌صورت حرفه‌ای این ورزش را کار می‌کند علاقه‌مندی بیشتری در من ایجاد شد چراکه ورزش واقعاً مقوله مهمی در زندگی است که نباید فراموش شود.

خبرگزاری دانشجو: اگر در نهاد رهبری فعالیت نداشتید کجا را برای فعالیت انتخاب می‌کردید؟

حجت الاسلام حیدری: چون از سن نوجوانی وارد عرصه تحصیل علوم دینی شدم و تمام افتخارم این است هر مسئولیتی می‌پذیرم  با میثاق طلبگی پذیرفته باشم و انجام دهم  و آن چیزی که به آن افتخار می‌کنم آن است که در هرزمان و مکان ، رسالت و وظیفه  طلبگی خود را انجام دهم چون خود را سرباز امام عصر(عج)  می‌دانم و اگر کسی در راستای تحقق منویات حضرت امام(ره)  و رهبر معظم انقلاب بتواند گامی بردارد قطعاً انجام‌وظیفه و تکلیف خود را به انقلاب و نظام اسلامی نشان داده است.خلاصه این است که به‌عنوان یک طلبه، تمام توانم را برای انجام رسالت طلبگی صرف می‌کردم.

خبرگزاری دانشجو: در رابطه با این کلمات در حد جمله‌ای کوتاه بفرمایید؟

 دانشگاه آزاد اسلامی: آینده‌ای روشن و درخشان و در طراز انقلاب شکوهمند اسلامی.

نهاد رهبری: هدایت، نظارت و حمایت و راهبری فکری و  فرهنگی دانشگاهیان

خبرگزاری دانشجو: با توجه به فرمایش حضرت علی (ع) آیا خیال می‌کنی همین جسم کوچک هستی؟

حجت الاسلام حیدری: درحالی‌ که عالمی بزرگ‌تر در درون تو نهفته است.

تشکل سیاسی: ساختاری قانون‌مند برای فعالیت هوشمندانه قشر فرهیخته جامعه اسلامی که عناصری هم چون: بصیرت، شفافیت،  صراحت و نورانیت در آن  موج می‌زند.

حجت‌الاسلام میردامادی (مسئول سابق نهاد ): یک‌عمر خدمت گذاری صادقانه و صمیمی به مردم و دانشگاهیان  

خبرگزاری دانشجو: و صحبت آخر برای دانشجویان؟

حجت الاسلام حیدری: امیدوارم اولاً نسل چهارم انقلاب اسلامی به‌ویژه دانشجویان عزیز و آتیه ساز، قدرت میراث معنوی عظیمی که امروزه به برکت خون شهدا و مجاهدت مجاهدان فی سبیل الله، در اختیاردارند را بدانند و تمام بایسته‌هایی که برای حفظ و پاسداشت این سرمایه بی‌نظیر باید به دست آورد را تحصیل کند.و با کوشش و جدیت به حرکت علمی میهن عزیزمان، ایران اسلامی شتاب ببخشد.

امیدوارم اولاً نسل چهارم انقلاب اسلامی به‌ویژه دانشجویان عزیز و آتیه ساز، قدرت میراث معنوی عظیمی که امروزه به برکت خون شهداء و مجاهدت مجاهدان فی سبیل الله، در اختیاردارند را بدانند و تمام بایسته‌هایی که برای حفظ و پاسداشت این سرمایه بی‌نظیر باید به دست آورد را تحصیل کند

 

و ثانیاً با بصیرت انقلابی و دشمن‌شناسی و تبعیت از منویات نورانی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی که بزرگ پرچم‌دار اسلام ناب محمدی در عصر حاضر هستند، شاخصه‌های جامعه منتظر را به دست آورند و نهضت بزرگ اسلامی را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر( ارواحنا فداه) برسانند.

خبرگزاری دانشجو: از وقتی‌که در اختیار خبرگزاری قراردادید، از شما متشکرم.

حجت الاسلام حیدری: بنده هم از شما، صمیمانه سپاسگزارم، ان‌شاءالله موفق و پیروز باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار قطعه تصویری «بزن سر دیو» توسط هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران

مراسمات مذهبی هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران این روزها متاثر از فضای عملیات غرورانگیز «وعده صادق» پرشورتر از همیشه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مراسمات مذهبی هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران این روزها متاثر از فضای عملیات غرورانگیز «وعده صادق» پرشورتر از همیشه در حال برگزاری است.

 

به همین مناسبت در مراسم چند شب گذشته این هیأت‌ قطعه تصویری «بزن سر دیو» با نوای حاج مهدی رسولی و به قلم امیرعلی شریفی منتشر شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار قطعه تصویری «بزن سر دیو» توسط هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) دانشگاه تهران
  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • خواستار وعده صادق مدیران میانی استان هستیم
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت