Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- پنجمین دوره مسابقات ورزشی- دانشجویی جام فجر ویژه بزرگداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سه رشته والیبال و فوتسال مردان و بدمینتون بانوان با حضور دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی دانشگاههای مالزی در کوالالامپور برگزار شد.

دکتر عباس قنبری باغستان رایزن علمی ایران در شرق آسیا روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت : پنجمین دوره رقابت های بین المللی ورزشی جام فجر (دهه مبارک فجر) ویژه دانشجویان با همت اتحادیه انجمن های اسلامی و انجمن های دانشجویی دانشجویان ایرانی دانشگاه های مالزی در سه رشته والیبال؛ فوتسال و بدمینتون برگزار و سه تیم حائز رتبه های اول تا سوم و نفرات اول تا سوم بدمینتون مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین دوره از مسابقات که با یاد شهدای حادثه سانچی برگزار شد، حدود 150 دانشجوی ایرانی و ملیت های مختلف شرکت کردند.
دراین مسابقات دانشجویان شرکت کنندگان با فراخوانی که از 10 روز قبل در دانشگاههاداده شده بود ، مشخص شدند .
به گفته قنبری در مسابقات والیبال مردان در 4 تیم 11 نفره ، فوتسال مردان در 9 تیم 10 نفره و بدمینتون بانوان (انفرادی) 10 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند.
این مسابقات در دو روز شنبه و یکشنبه هفته جاری در محل 'مجتمع ورزشی امپنگ' در کوالالامپور برگزار شد.
تیم های برنده فوتبال وفوتسال دررتبه اول تا سوم و بانوان رتبه های اول تا سوم بدمینتون شب گذشته درمراسم پایانی مسابقات جوایز خود را از مرضیه افخم سفیرجمهوری اسلامی ایران در مالزی دریافت کردند.
منتخبان این مسابقات جوایزنقدی در رده تیمی اول تا سوم به ترتیب 1000 ، 800 و 600 رینگیت و در رده انفرادی به ترتیب 200، 150و 100 رینگییت ( واحد پول مالزی) دریافت کردند.
تیم های برنده دررشته والیبال به ترتیب دانشگاه یو پی ام (الف) ،پتروناس (ایپوه) و یوپی ام (ب) بودند.
نینو( متشکل از ملیت های مختلف)، الهلال( متشکل از دانشجویان ایرانی – سودانی ) و میفا ( دانشجویان ایرانی ) سه تیم رده اول تا سوم رشته فوتسال بودند.
شکوری، وحدتی و پامیلا( مالزیایی) نیز رتبه های اول تا سوم مسابقات بدمینتون بانوان را به خود اختصاص دادند.
پیشتر چهاردوره مسابقات ورزشی دانشجویی جام فجر ویژه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در مالزی برگزار شده است.
غلامعلی رضایی دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان شرق آسیا نیز در گفت وگو با ایرنا مسابقات دهه فجر را یک رخداد ورزشی – فرهنگی دانست که سبب آشنا شدن دانشجویان خارجی با ماهیت و فلسفه انقلاب اسلامی ایران شده است.
به گفته وی دراین مسابقات که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان شرق آسیا ، انجمن های دانشجویی دانشجویان و حمایت رایزنی عملی در شرق آسیا برگزار شد، بیش از یک سوم از 150 دانشجوی شرکت کننده در مسابقات را دانشجویان خارجی دانشگاههای مالزی تشکیل دادند.
آساق ****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۸۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات ورزشی مدارس سمپاد همدان با حضور ۱۵۰ دانش آموز
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد