Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:04:52 GMT

طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز ۹۷ در دشتستان اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۱۹۳۱۵

طرح نظارت بر بازار ویژه نوروز ۹۷ در دشتستان اجرایی شد

بوشهر - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از آغاز طرح تشدید بازرسی و نظارت بر بازار ویژه ایام نوروز در شهرستان دشتستان خبر داد.

شهسوار قایدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور اعمال نظارت بیشتر بر وضعیت بازار توزیع و مصرف کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت‌دار، با هدف تعادل عرضه و تقاضا و تامین مایحتاج عمومی مردم و همچنین جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیرمنطقی قیمتها همزمان با سایر استان‌های کشور، طرح ویژه بازرسی و نظارت نوروز۱۳۹۶ در شهرستان دشتستان نیز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قایدی گفت: هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین ماه سال۱۳۹۷ ممنوع اعلام می‌شود و رعایت موارد مصوب و قانونی نظیر رعایت ضرایب سود قانونی، نصب برچسب قیمت، صدور فاکتور و...... در واحدهای صنفی الزامی است.

وی با اشاره به توزیع برخی از کالاهای بی کیفیت و غیر استاندارد وارداتی که می تواند سلامت مردم را تهدید کند تصریح کرد: واحدهای صنفی از عرضه کالاهایی که از مبادی غیر قانونی وارد می‌شود اجتناب کرده و حتی‌الامکان کالاهای داخلی با کیفیت را توزیع کنند تا از تولید کنندگان محصولات داخلی بیشتر حمایت شود.

وی افزود: گشت‌های مشترک با حضور بازرسان این اداره به همراه نمایندگان برخی دستگاه‌ها از جمله تعزیرات حکومتی، فرمانداری، مراکز بهداشت و اماکن عمومی نیروی انتظامی، بر فعالیت بازار و واحدهای صنفی، میادین میوه و تره بار و کالاهای ضروری نظارت مستمر خواهند داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان یادآور شد: طی طرح مذکور بر نحوه قیمت و کیفیت محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و خدمات حمل و نقل مسافر نظارت ویژه می‌شود.

وی بیان کرد: تمامی واحدهای صنفی موظف به نصب قیمت کالا و نرخ‌نامه در معرض دید عموم هستند و شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت را به شماره تلفن ۱۲۴ ستاد خبری اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان گزارش کنند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • قیمت کالاهای اساسی؛ گوشت چند شد؟ +جدول
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟