Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "اکبر رحمانی قهرودی" رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با همراهی "رمضانعلی محمودی " مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر، "بابک احمدی ناقدی" معاون بهره برداری و سیر و حرکت و رئیس کمیته ترانزیت، "مازیار یزدانی" معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راه‌آهن، "پور فخری" مدیر کل راه آهن هرمزگان و معاون امور بندری و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از زیر ساختهای بندر شهید رجایی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با حضور در بندر شهید رجایی از توسعه زیر ساخت های ریلی و بندری بازدید کرد و از سازمان بنادر و راه آهن خواست تا با همکاری یکدیگر بتوانند خطوط ریلی در بندر شهید رجایی را گسترش دهند.

رحمانی قهرودی پس از این بازدید در نشست مشترکی بین راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی حضور یافت تا سازوکارهای مشترک این دو حوزه در روند توسعه کشور نیز در بندر شهید رجایی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی طی سخنانی به ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی پرداخت وگفت: افزایش تخلیه و بارگیری ریلی در این بندر باید به صورت ملی دیده شود. 

رحمانی افزود: برای توسعه زیر ساخت های بندری و ریلی در کشور، باید همکاری های بین سازمان بنادر و دریانوردی  و راه آهن جمهوری اسلامی  مستمر باشد تا به هدف نهایی افزایش جابجایی ریلی کالا در بندر شهید رجایی برسند.

وی با اشاره به اینکه موضوع "بنادر ریل پایه" یا همان "ریل بندر" در چند سال اخیر از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به دفعات مطرح شده، گفت: این موضوعات، مفاهیم جذابی هستند که باید در جهت تبیین آنها به قدر کافی تولید محتوا کرد و برای دستیابی به این هدف مهم باید در این راستا قدم برداشت تا بتوان به مجموعه ای از راهکارهای علمی برای توسعه ریل در بنادر دست یافت.

مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: به منظور توسعه زیر ساخت ها و افزایش خطوط ریلی در بندر شهید رجایی سازمان بنادر آمادگی خود را در این راستا اعلام می کند و برای پیشرفت بنادر در کشور از هیچ کوششی فرو گذار نخواهیم کرد.

"رمضانعلی محمودی" در این نشست بیان کرد: هدف از این سفر، بازدید و نشست مشترک راه آهن و سازمان بنادر، افزایش و توسعه خطوط ریلی در این بندر بوده است.

وی افزود: ایجاد معاونت ریلی در سازمان بنادر و دفتر لجستیکی در راه آهن در این ارتباط بسیار مهم است و شاید لازم باشد که در طرح های پیشین ریلی تجدید نظر و یا تغییراتی انجام و اولویت ها در این زمینه تغییر و یا خطوط تازه ای پی ریزی شود.

مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: اضافه شدن شیوه حمل ریلی به مانیفست های الکترونیکی از جمله اقداماتی است که با هماهنگی صورت گرفته با انجمن کشتیرانی، سازمان بنادر و دریانوردی و کمک شرکت راه آهن انجام شده و می تواند در تشویق صاحبان کالا برای استفاده از حمل و نقل ریلی موثر باشد و تشویق شرکت های خصوصی متصدی محوطه ها و اراضی پشتیبانی برای کشیدن خط ریل به داخل این محوطه ها از جمله اقدامات دیگری است که در دست اقدام است.

محمودی خاطرنشان کرد: این فرآیندی است که همزمان با توسعه سخت افزاری، نیازمند توسعه نرم افزاری و تغییر رویکردهای فعلی در بندر است که همکاری ما بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن را می طلبد.

در پایان این نشست، "عباس کمالی" معاون امور بندری و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گزارشی از پیشرفت و توسعه خطوط ریلی در این بندر را ارائه کرد.

واحد اطلاعات و اخبار

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی

ایسنا/تهران سومین جلسه شورای کشاورزی مشترک با امور عشایری شهرستان قرچک به ریاست مجید قیصر پناه معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری و با حضور عموتقی مدیر جهاد کشاورزی، بختیاری مسئول امور عشایری و سایر مسئولین در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مجید قیصر پناه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده در شهرستان در حوزه کشاورزی و عشایری با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سالیان اخیر و کمبود آب از مسئولین ذی‌ربط خواست تا تدابیر لازم جهت حل مشکلات کم آبی اندیشیده شود تا کشاورزان و عشایر منطقه با خیال آسوده به کار کشاورزی بپردازند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری در پایان ضمن تأکید بر همکاری و تعامل ادارات و اعضای شورای کشاورزی جهت ارائه خدمات مطلوب به کشاورزان و همچنین اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی بیان کرد: با ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی می توان جامعه را به سمت و سوی پیشرفت این صنعت تولیدمحور و استراتژیک سوق داد.

در این جلسه عموتقی گزارشی از میزان تولیدات زراعی دامی و الگوی کشت شهرستان ارائه و مسائل و مشکلات بخش کشاورزی را تشریح کرد.

همچنین محمد بختیاری مسئول امور عشایر شهرستان با اشاره به حضور ۳۱ خانواده عشایری در قرچک از برگزاری دوره های آموزشی ویژه این عزیزان خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیرهای مجاز سفرهای دریایی نوروز 1403
  • اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی برای مسافران نوروزی در گیلان
  • بهره‌برداری از راه دسترسی بندر نوشهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۸۳ درصدی احداث راه دسترسی به بندر نوشهر
  • آمادگی ۶۰۷ شناور مسافری و گردشگری در هرمزگان
  • رشد ۱۷ درصدی سفرهای دریایی در سال ۱۴۰۲/ صعود یک پله ای ظرفیت ناوگان ملی کشور
  • ۶۷۵۱ قایق تفریحی آماده سفرهای نورزی/ ۱۳ مسیر دریایی مجاز وجود دارد
  • اعلام ۱۳ مسیر مجاز سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳/خدمات‌رسانی در ۲ مسیر دریایی بین‌المللی به مردم در ایام نوروز
  • پارسال سانحه دریایی منجر به فوت نداشتیم/ مسافران از ایستگاه‌های گردشگری استفاده کنند
  • ضرورت ایجاد زیرساخت لازم برای توسعه صنعت کشاورزی