Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم تبیین دوران تاریک شاه و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان گفت: کسانی که آن دوران سیاه را ندیدند ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، جا دارد به صورت دقیق با آمار و ارقام اطلاع رسانی شده و گزارش آن داده شود تا نسل جوان به دلیل عدم آگاهی دچار شبهه یا انحراف نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفت و گو با انقلاب نیوز،با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: نسلی که دوران پیش از انقلاب اسلامی را مشاهده نکرده است به دلیل بی اطلاعی برکات انقلاب را هم ندیده که باید آن‌ها را آگاه کرد.


افراد صاحب تفکر و اندیشه در زمان شاه بایکوت می شدند

 وی با اشاره به خفقان موجود در زمان شاه افزود: در زمان گذشته افراد فهیم و صاحب تفکردر هرجایی که بودند بایکوت می‌شدند و در مسائلی که مربوط به جنبه‌های علم و تکنیکی بود اجازه ورود نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: یکی از خویشاوندان من در پارچین که یک مرکز باروت سازی بود مشغول کار بود، وی تعریف می‌کرد که اگر دستگاهی خراب می‌شد حتی حق نداشتیم قطعه ای که خراب شده را باز کنیم و باید با خارج تماس گرفته تا برای تعمیر آن اقدام کنند.

ملت ایران در دوران شاه در برابر خارجی‌ها تحقیر می‌شد

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ملت ایران در برابر خارجی‌ها تحقیر می‌شد، ادامه داد: کارشناسان فرانسوی برای تعمیر قطعه حضور پیدا می‌کردند و حتی ما اجازه مشاهده قطعه هنگام تعمیر را نداشتیم و پس از تعمیر قطعات را همراه خود می‌بردند تا مورد استفاده قرار نگیرد.

رجبی با بیان اینکه در زمان شاه فساد در دانشگاه‌ها و اجتماع به صورت علنی و رایج انجام می‌شد، ابراز داشت: زمینه تذکر وجود نداشت و افراد مستی که در خیابان‌ها رها بودند به صورت کاملاً آزاد دست به هر اقدامی می‌زدند، در قم شخصی بود که مست می‌شد و چاقو می‌زد و در زندان هم مورد پذیرایی قرار می‌گرفت و مواد مخدر زیادی در دسترس بود و معتادان در خیابان‌ها رها بودند.

حضور میلیون‌ها نفر در مسجد جمکران از برکات انقلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انوع مراکز فحشا پس از انقلاب تخریب شد چون مرکز فسادهای اخلاقی بود، از نظر تدین جامعه در مراکز عبادی و مسجد مقدس جمکران حداکثر 200 نفر حضور پیدا می‌کردند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهدیم که میلیون‌ها انسان در طول سال در جمکران حضور پیدا می‌کنند که با دوران شاه قابل مقایسه نیست.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: پیش از انقلاب اسلامی مردم برای مراسم اعتکاف در یک و یا دو مسجد حضور پیدا می‌کردند که اکثراً طلاب بودند، اما امروز شاهد حضور انبوهی از جوانان هستیم که برای مراسم دینی اعتکاف در مساجد سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: دوران شاه با انقلاب اسلامی از نظر مسائل دینی و ارزشی و عزت نیروهای دارای تخصص قابل مقایسه نیست، از نظرپیشرفت علمی که واقعاً به پیشرفت‌های عظیمی دست پیدا کردیم، در هوا فضا و نانو و انرژی هسته ای و صنایع موشکی و در برخی زمینه‌ها به کشورهای رده اول نزدیک شده‌ایم و از نظر علم وفناوری و رشد مقالات علمی به رده‌های نزدیک نخست رسیدیم.

فعالیت‌های علمی و صنعتی در زمان شاه تعطیل بود

رجبی اظهار داشت: در زمان شاه اجازه کارهای علمی و پیشرفت علمی و صنعتی را نداشتیم و اگر افرادی قصد چنین اقداماتی را داشتند نه تنها به آن‌ها کمکی نمی‌شد بلکه جلوی آن‌ها گرفته می‌شد، از نظر بین الملل حکومت مستبد تمام عیار داشتیم و در آن طرف حکومتی دست نشانده اجنبی بودیم.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عدم استقلال ایران در زمان پهلوی تصریح کرد: رضا خان را انگلستان و شاه را آمریکایی‌ها روی کار آوردند و در همه اقدامات باید زیر نظر آمریکا و انگلیس فعالیت می‌کردند و انتخاباتی که برگزار می‌شد فرمایشی محض بود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی 40 انتخابات برگزار کردیم و از نظر آزادی مردمی نیز در هیچ کشوری این گونه آزادی شاهد نیستیم، حضور مردم در عرصه اجتماعی و دفاع از نظام معنا نداشت و جوانان اعدام می‌شدند و علمای بزرگ در رژیم شاه و شخصیت‌های بسیار بزرگ در زندان‌ها به شهادت رسیدند و یا خارج از زندان‌ها ترور شدند و انبوهی از بزرگان تبعید شدند.

وی گفت: از نظر کشاورزی در برخی زمینه‌ها خودکفا و یا نزدیک به خودکفایی شدیم در صورتی که در زمان شاه به طور کامل وابسته به خارج بودیم، در رشد علمی از نظر تعداد دانشجو و اساتید دانشگاه و کاهش بیسوادی در کشور رشد بسیار خوبی کردیم که نشانه برکات انقلاب اسلامی است.

دوران تاریک شاه ودستاوردهای انقلاب برای جوانان تبیین شود

رجبی با تاکید بر لزوم تبیین دوران تاریک شاه و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای جوانان گفت: کسانی که آن دوران سیاه را ندیدند ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند، جا دارد به صورت دقیق با آمار و ارقام اطلاع رسانی شده و گزارش آن داده شود تا نسل جوان به دلیل عدم آگاهی دچار شبهه یا انحراف نشوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۱۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، فردا همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک دو شهید گمنام از عملیات‌های عاشورای ۲ و کربلای ۵ از میدان آل یاسین بر روی دستان مردم شهید پرور و انقلابی قم تشییع می‌شود.

پیکر پاک این دو شهید والامقام پس از تشییع در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • فیلم/ حضور خادمین مسجد جمکران در معراج شهدای تهران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد