Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:36:44 GMT

اجلاس وزیران دفاع اتحادیه جنوب شرق آسیا در سنگاپور

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۲۰۱۴۰

اجلاس وزیران دفاع اتحادیه جنوب شرق آسیا در سنگاپور

کوالالامپور- ایرنا- اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آ سه آن' از امروز- دوشنبه- در سنگاپور با هدف یافتن راههای افزایش همکاری های منطقه ای برای مقابله با تهدیدات و چالش های امنیتی برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، این اجلاس با حضور وزیران دفاع 10 کشور، مالزی، اندونزی، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، میانمار، کامبوج، لائوس، ویتنام و تایلنددر روزهای 4 تا 6 فوریه سال جاری میلادی ( 15 تا 17 بهمن 96) در شهر سنگاپور برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش وزارت خارجه سنگاپور ، این اجلاس همزمان با برپایی نمایشگاه بین المللی هوایی 2018 این کشور برگزار خواهد شد و وزیران و مقامات ارشد 10 کشور عضو اتحادیه آسه آن از این نمایشگاه نیز دیدار خواهند داشت.
طبق این گزارش ،ژنرال 'نگ انگ هن' وزیر دفاع سنگاپور میزبان 'چانگ وانکوان' وزیر دفاع چین و دیگر وزیران از کشورهای آسه آن است.
وزیر دفاع چین سفر چهار روزه ای از 4 تا 8 فوریه (15 تا 19 بهمن ) به سنگاپوربرای گفت وگوی های مشترک در حوزه های دفاعی – امنیتی داشته است.
قرار است وزیران دفاع این کشورها با 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت و گو داشته باشند.
سنگاپور در سال 2018 ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا را از فیلیپین تحویل گرفت.
در اجلاس وزیران دفاع آسه آن قرار است مسئولان دفاعی و نظامی برخی شرکای گفت و گویی این اتحادیه مانند کشورهای آمریکا، چین و ژاپن نیز حضور داشته باشند.
سنگاپور پس از سال 2006 تاکنون برای دومین بار است که میزبانی وزیران دفاع کشورهای ' آسه آن ' را برعهده دارد.
رسانه های جنوب شرق آسیا گزارش دادند وزیران دفاع کشورهای آسه ان هر ساله اجلاس مشترکی را به منظور توسعه همکاری های دفاعی – نظامی در راستای تقویت صلح ، ثبات و توسعه در این منطقه از جهان باجمعیتی بیش از 650 میلیون نفر را برگزار می کنند.
آساق ****241**1599**انتشار: مریم شفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۲۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشورهای عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور به میزبانی روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هادی خانی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اجلاس روسای مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی کشورهای عضو بریکس طی سخنانی با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید کرد.

تاکید بر لزوم تدوین سازوکارهای تعمیق روابط و تعاملات بین کشورهای عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم از دیگر محورهای سخنرانی معاون وزیر امور اقتصادی در این نشست بود.

برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحدهای اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشورهای عضو بریکس از جمله برنامه‌های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.

لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشورهای عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم، اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیندهای اجرایی و رگولاتری، تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی، حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت کشورهای عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی از جمله موضوعاتی بود که در دستور کار جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس قرار داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می‌یابد
  • توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا
  • وزیر صمت: خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا توسعه می یابد
  • اجلاس امنیتی کشور‌های عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع عازم قزاقستان شد
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد